Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Venter du fortsatt på Model 3?

Startet av Giljarhus, torsdag 04. april 2019, klokken 16:26

« forrige - neste »

Giljarhus

Er veldig nysgjerrig på hva denne vil vise

Nicky777

Denne oversikten har ikke nok alternativ. Jeg reserverte i 2018, bestilte i 2018 og har ikke fått bil. Det burde vært et alternativ i oversikten din  ;)

PSB

Skulle fått bil i mars. På telefon til Tesla i går kunne de fortelle at den fortsatt sto i San Francisco, men skulle med på neste båt. Så da blir det vel (forhåpentlig) bil i mai.

xerxes

helt ok det så får du hw3 ferdig innstaklert.

Fornybarbil


Nilsern

Hadde vert enklere om trådstarter hadde kuttet ut første del av alternativ 1 og 2 slik at det blir: bestilte 2018, fått / ikke fått bil. Jeg er også i ingenmannsland i denne undersøkelsen; reservert juni 2018, bestilt 2018 og ennå ikke fått bil.

bjornskj

Sitat fra: PSB på fredag 05. april 2019, klokken 13:23
Skulle fått bil i mars. På telefon til Tesla i går kunne de fortelle at den fortsatt sto i San Francisco, men skulle med på neste båt. Så da blir det vel (forhåpentlig) bil i mai.
Jeg ble litt nysgjerrig her - hvilken spesifikasjon venter du på? Funderer på å bestille snart selv men er usikker på om det er best å vente på neste batch enn å få en "restebil".

Nicky777

Sitat fra: bjornskj på fredag 05. april 2019, klokken 14:37
Sitat fra: PSB på fredag 05. april 2019, klokken 13:23
Skulle fått bil i mars. På telefon til Tesla i går kunne de fortelle at den fortsatt sto i San Francisco, men skulle med på neste båt. Så da blir det vel (forhåpentlig) bil i mai.
Jeg ble litt nysgjerrig her - hvilken spesifikasjon venter du på? Funderer på å bestille snart selv men er usikker på om det er best å vente på neste batch enn å få en "restebil".

Jeg betalte bilen min for en måned siden og skulle tatt levering 16.mars. Fikk beskjed to dager før om at bilen ikke kom. Nå aner jeg ikke når jeg får bil. Har sent noen mailer og Tesla har lovt å prøve å få igang hjulene, men jeg hører ingenting mer. I går ringte jeg Tesla. Karen fortalte at han skulle sjekke situasjonen og ringe tilbake, men det skjedde ikke. Jeg venter visstnok på såkalt avbestilt bil. Fikk inntrykk av Teslakaren at de restebilene omtrent utelukkende var grå og sorte. Virker som det er det det går klart mest av. Jeg har sagt at jeg kan ta både hvit og blå selv, men ønsker ikke grå og sort. Hva slags bil venter dere på?

PSB

Sitat fra: bjornskj på fredag 05. april 2019, klokken 14:37
Sitat fra: PSB på fredag 05. april 2019, klokken 13:23
Skulle fått bil i mars. På telefon til Tesla i går kunne de fortelle at den fortsatt sto i San Francisco, men skulle med på neste båt. Så da blir det vel (forhåpentlig) bil i mai.
Jeg ble litt nysgjerrig her - hvilken spesifikasjon venter du på? Funderer på å bestille snart selv men er usikker på om det er best å vente på neste batch enn å få en "restebil".

Jeg venter på LR AWD, blå metallic, svart interiør, 18'' dekk, full selvkjøring. Har fått VIN for flere uker siden.

jora

Reserverte mai 2017 og bestilte 7.desember 2018. Venter på hvit LR AWD i Trondheim. Svart interiør, 18'' dekk og full selvkjøring.

Straks 7 uker siden jeg betalte for bil som skulle komme 25. Februar. Fikk telefon dagen før utlevering om utsettelse. Har ennå ikke hørt en lyd. Har ventet i 5 uker på tilbakebetaling av kjøpesummen etter at jeg krevde dette over telefon. Tapt rente av kjøpesum på høyrentekonto har nå passert 1500 kr.

Nicky777

Sitat fra: jora på fredag 05. april 2019, klokken 17:16
Reserverte mai 2017 og bestilte 7.desember 2018. Venter på hvit LR AWD i Trondheim. Svart interiør, 18'' dekk og full selvkjøring.

Straks 7 uker siden jeg betalte for bil som skulle komme 25. Februar. Fikk telefon dagen før utlevering om utsettelse. Har ennå ikke hørt en lyd. Har ventet i 5 uker på tilbakebetaling av kjøpesummen etter at jeg krevde dette over telefon. Tapt rente av kjøpesum på høyrentekonto har nå passert 1500 kr.

Valg av felger og autopilot er nok ganske irrelevant. Vil tro at de med letthet kan tilpasse bilene med tanke på disse tingene. Det er verre med interiør og farge. Som nevnt er grå og sort overrepresentert. Men det er ganske sykt at du har måttet vente i syv uker etter betaling. Jeg har jo selv ventet i en måned nå, og det er patetisk. Min kontakt hos Tesla sa at det dessverre ikke ble kompensasjon for ventingen på Model 3. Da blir denne artikkelen veldig interessant. Her sier jo kommunikasjonssjefen i Tesla Norge at man vil følge opp kundene som har blitt dårlig behandlet sånn at de blir fornøyde. Hva synes du er rimelig å kreve da, Jora?https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/04/03/195566583/model-3-setter-norges-rekord-det-lukter-svidd-av

jsa061

Jepp, da var min bil også blitt registrert. Bare synd at det ikke var på meg

jora

Sitat fra: Nicky777 på fredag 05. april 2019, klokken 17:52
Sitat fra: jora på fredag 05. april 2019, klokken 17:16
Reserverte mai 2017 og bestilte 7.desember 2018. Venter på hvit LR AWD i Trondheim. Svart interiør, 18'' dekk og full selvkjøring.

Straks 7 uker siden jeg betalte for bil som skulle komme 25. Februar. Fikk telefon dagen før utlevering om utsettelse. Har ennå ikke hørt en lyd. Har ventet i 5 uker på tilbakebetaling av kjøpesummen etter at jeg krevde dette over telefon. Tapt rente av kjøpesum på høyrentekonto har nå passert 1500 kr.

Valg av felger og autopilot er nok ganske irrelevant. Vil tro at de med letthet kan tilpasse bilene med tanke på disse tingene. Det er verre med interiør og farge. Som nevnt er grå og sort overrepresentert. Men det er ganske sykt at du har måttet vente i syv uker etter betaling. Jeg har jo selv ventet i en måned nå, og det er patetisk. Min kontakt hos Tesla sa at det dessverre ikke ble kompensasjon for ventingen på Model 3. Da blir denne artikkelen veldig interessant. Her sier jo kommunikasjonssjefen i Tesla Norge at man vil følge opp kundene som har blitt dårlig behandlet sånn at de blir fornøyde. Hva synes du er rimelig å kreve da, Jora?https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/04/03/195566583/model-3-setter-norges-rekord-det-lukter-svidd-av

Greit nok at man ikke kompenseres for venting på levering, men at de ikke vil betale tilbake når de vet de ikke kan levere bilen på 2 måneder synes jeg er urimelig. Jeg kommer til å kreve en form for kompensasjon. Det verste er at jeg ble lovet tilbakebetaling (hele tre ganger over telefonen). Hadde jeg blitt opplyst om at jeg ikke fikk pengene tilbake, så hadde jeg kansellert som så mange her på forumet har gjort og fått de tilbake på en uke. Deretter lagt inn ny bestilling og sikkert allerede hatt bilen. Tydeligvis ikke verdt noe å reservere og bestille tidlig.

Prøvde å ringe Tesla i dag, men holdte ut 1t 15 min denne gangen før jeg fikk nok av ventemusikken og la på røret. Frustrerende dårlig kundeservice! Elsker produktet, men hater allerede kundesupport. Lurer på om jeg begår en stor feil med å kjøpe Tesla.

ladov

Sitat fra: jora på fredag 05. april 2019, klokken 20:51
...
Prøvde å ringe Tesla i dag, men holdte ut 1t 15 min denne gangen før jeg fikk nok av ventemusikken og la på røret. Frustrerende dårlig kundeservice! Elsker produktet, men hater allerede kundesupport. Lurer på om jeg begår en stor feil med å kjøpe Tesla.
Jeg tror ikke vi kan forvente at kundeservice fungerer normalt på denne siden av St.Hans. Glad jeg ikke jobber der for å si det sånn. :D
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

turfsurf

Sitat fra: ladov på fredag 05. april 2019, klokken 21:01

Jeg tror ikke vi kan forvente at kundeservice fungerer normalt på denne siden av St.Hans. Glad jeg ikke jobber der for å si det sånn. :D
Hm, snakket med support to ganger forrige uke etter ett par minutt venting. Fikk time denne uken i Drammen og problem fikset. Skal ikke se for svart på det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA