Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på hurtiglader.

Startet av Roy Aasen, torsdag 04. april 2019, klokken 13:27

« forrige - neste »

Roy Aasen

Er det noen som har hatt problemer med dette? Hvilken hastighet er å forvente? Annet klunder som avbrutt lading / kunne ikke lade?

Har sett videoene fra Tesla-Bjørn, men er nysgjerrig på hvermansen sine opplevelser.


Woffser

Bjørn's videoer stemmer godt med min erfaring.

Etter en lang tur på motorveien er 45 Kw på 50k Kw lader til å forvente og ca.75 Kw på 150/350Kw laderne nå før sommeren slår inn for fullt.

Min andre erfaring er å lade på >50Kw ladere uten og ha kjørt +-20 min i ett strekk ikke er verdt kosten siden en allikevel ikke kommer noe særlig over 50 Kw i gjennomsnitt.
Da med ute temp på Ca +5

Bjørn kaller dette Coldgate :)

@Woffser   

Roy Aasen

Tusen takk for tilbakemeldingen.

Noen flere?

Salroy

Kjørte 96 mil på påskeaften, ladet 3 ganger, totalt 2t34 min ingen kø og ingen ladeproblem. Effekt på 50 kw lader mellom 42 og 47 kw inntil du når 80% på batteriet, da går effekt ned til like over 20 kw.

Biff

#4
Det største problemet med lading på hurtiglader er alle leafene og soulene som kommer og trygler deg om å få lade litt fordi de "akkurat har nok til å komme meg hjem" eller "har dårlig tid".

Det store batteriet gjør at du må stå mye lengre enn andre, jeg får dårlig samvittighet av og til. Men jeg må også lade

Roy Aasen

Pleier å unngå å stå mer en 15 - 20 min. Jeg lader heller oftere

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA