Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-tron vs iPace

Startet av moderator 2, torsdag 04. april 2019, klokken 10:03

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 01. juni 2019, klokken 19:49
Sitat fra: Tellus på lørdag 01. juni 2019, klokken 19:44
men å påpeke at å problematisere at det kun er en ladestasjon på Geilo, når man reiser fra Bergen til Oslo, er mildt sagt unødvendig uavhengig av hvilken elbil man måtte kjøre.
Hovedpoenget til journalisten var vel først og fremst at det er fremdeles er lite lynladere tilgjengelig, og med I-Pace / Jaguar blir det omtrent som å kjøre tur med Leaf 24kWh når disse ikke er tilgjengelig. Lading blir en enten en langdryg og/eller hyppig  affære.

Tja, langdryg og langdryg. Jeg lader Teslaen (X75D) en god del på CHAdeMO (får ca. 40kW) og sliter ofte med at bilen når 80-90% før vi har rukket å bli ferdige med å spise. Så lenge ladestasjonene er ved steder som har et godt spisetilbud (ikke bare junkfood) plager ikke hastigheten på 50kW-stasjoner oss ihvertfall. Og med bilens rekkevidde er det svært sjelden vi trenger å hurtiglade mer enn én gang pr. tur.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. juni 2019, klokken 11:04

Tja, langdryg og langdryg. Jeg lader Teslaen (X75D) en god del på CHAdeMO (får ca. 40kW) og sliter ofte med at bilen når 80-90% før vi har rukket å bli ferdige med å spise. Så lenge ladestasjonene er ved steder som har et godt spisetilbud (ikke bare junkfood) plager ikke hastigheten på 50kW-stasjoner oss ihvertfall. Og med bilens rekkevidde er det svært sjelden vi trenger å hurtiglade mer enn én gang pr. tur.
Nei, det er jo det jeg sier. Hvis man ønsker å stoppe å spise på hallingstuene på Geilo hadde det vært kjekt å kunne lade samtidig, for det er langdrygt å måtte stoppe å lade i 90 minutt på
Gol en liten time senere.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JohnPGriff

Nye test 25 juni AutoExpress UK


https://www.autoexpress.co.uk/audi/e-tron/107230/audi-e-tron-vs-jaguar-i-pace


Ikke 100% korrekt med hva er sakt om iPace 100kW lading og tiden til 80% SOC men uansett, bra iPace vant :+1:
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA