Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla tall Q1 2019

Startet av Imagine, torsdag 04. april 2019, klokken 07:41

« forrige - neste »

Øystein16

Motivasjonen din for å skrive dette er vel at du spekulerar i aksjane?

Espen Hugaas Andersen

Nei, jeg er investor, ikke spekulant.

Men motivasjonen min for å skrive det er at jeg så jeg kunne tilføre informasjon til diskusjonen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Imagine

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 25. april 2019, klokken 14:28
Nei, jeg er investor, ikke spekulant.

Men motivasjonen min for å skrive det er at jeg så jeg kunne tilføre informasjon til diskusjonen.


Hva må man være for å kjøpe Tesla Stock nå da? Spekulant eller investor? Ganske utrolig at aksjen ikke falt mer av de dårlige tallene. Jeg tør ikke kjøpe Tesla-aksjer.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Imagine på torsdag 25. april 2019, klokken 14:42Hva må man være for å kjøpe Tesla Stock nå da? Spekulant eller investor?.
Man kan være begge deler. Det kommer an på tidshorisont og målsetning.

Sitat fra: Imagine på torsdag 25. april 2019, klokken 14:42Ganske utrolig at aksjen ikke falt mer av de dårlige tallene. Jeg tør ikke kjøpe Tesla-aksjer.
Det var allerede priset inn et stort tap.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Imagine

Men tapet ble en del større enn antatt.


Magnus Hansen

Underskudd i q2 var vel heller ikke priset inn. Teknisk er aksjen i veldig skummelt farvann. Støtten på 250 kan ryke som fort kan medføre ar den faller dypt. Det trengs noe positive nyheter, uten at jeg helt skjønner hva det skulle være på kort sikt

Øyvind.h

#52
Sitat fra: Imagine på fredag 26. april 2019, klokken 08:35
https://www.dn.no/motor/tesla/elon-musk/europa/analytiker-tesla-begynner-a-bli-gammel/2-1-593237
Artig at en såpass gammel modell gjør det så skarpt målt mot alternativene.
Men han tror vel kanskje elbil er et nullsum-marked :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Zlatzman

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 26. april 2019, klokken 09:32
Underskudd i q2 var vel heller ikke priset inn. Teknisk er aksjen i veldig skummelt farvann. Støtten på 250 kan ryke som fort kan medføre ar den faller dypt. Det trengs noe positive nyheter, uten at jeg helt skjønner hva det skulle være på kort sikt
Refresh av Model S og Model X med nye motorer, samt noen andre justeringer, kan være med å på å øke salget av disse igjen. Særlig at de har reintrodusert Standard Range. Vi får se på salgstallene når disse begynner å rulle ut. Vi venter også på å se hva slags salgstall og marginer Tesla er i stand til å oppnå nå som Mode 3 Standard Range og Standard Range Plus begynner å rulle ut på veiene. Skal vel godt gjøres at Tesla har klart å redusere kostnadene nok til at disse bidrar mye på resultatet med det første, men kan jo bli overrasket.

Bortsett fra det venter vi på nytt angående Tesla Pickup og Tesla Semi, men ingen av disse er på kort sikt.

Imagine


SurSnasen

Sitat fra: Imagine på torsdag 02. mai 2019, klokken 21:22
Tesla snur seg rundt etter kraftig smell og vil hente 20 milliarder.

Litt lek med tall på morrakvisten:
20 000 000 000 kroner (eller strengt tatt litt i underkant) skal de hente inn.
400 000 biler er sånn ca hva de har guidet årsproduksjonen i 2019 til å være.
50 000 kroner pr bil er altså hva de vil hente.

Øyvind.h

Bånn gass på Model Y forberedelser håper jeg!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. mai 2019, klokken 08:09
Bånn gass på Model Y forberedelser håper jeg!

Ja, med ett slikt beløp kan de nok fremskynde produksjonen av Model Y en del.  :+1:
Model S 85D

Motorwatt

Ved inngangen av 2019 var cash-beoldningen 3.685 mill. USD, hvorav 792.000 mill. var depositum fra kunder. I utgangen av Q1 var tallene henholdsvis 2.198.000 og 768.000. De trenger rett og slett å fylle opp kassen for ikke å komme i alvorlige problemer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Magnus Hansen

Sitat fra: Motorwatt på fredag 03. mai 2019, klokken 14:33
De trenger rett og slett å fylle opp kassen for ikke å komme i alvorlige problemer.

Gitt at de fortsetter å brenne penger i samme tempo, selvfølgelig. De sier selv at det skal bedres betraktelig. Så kan man stole på det eller la være. I Q3 i fjor økte beholdningen med $731 mill, så det har vært bedre kvartaler.. Q4 økte ca tilsvarende

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA