Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du feil på onboard lader kanske jeg kan hjælpe!

Startet av Dani Jacobsen, torsdag 04. april 2019, klokken 00:15

« forrige - neste »

Dani Jacobsen

Hej forum.

Som beskrevet i annet tråd som har jeg haft succes med at reparer onboard laderen min.
Den var gået i feil og vet undersøkelse fandt jeg at nogen komponenter var defekte.

Med ca. 1 dags arbejde fik jeg laderen åbnet, adskilt, feilsøkt og bestilt nye dele heim.

Da tog det endnu 1 dag og reparerer laderen og teste den igen med fuld funktionel resultat.

Et af feilene ligger i att nogen komponenter kun er konstrueret til at fungerer i 5.000 timer. Derefter går de synder. Disse må da byttes ud.

Det kræver mye tålmodighed med arbejde på printkort, også fordi at de gamle ladere bruker komponenter som ikke produceres længre i samme form.

Men det er lykkes for mig, og jeg tilbyder nu at hjælpe de som har en feilramte ladere. Så spares lidt ressourcer forhåbentlig. :)

alda

Sitat fra: Dani Jacobsen på torsdag 04. april 2019, klokken 00:15
Et af feilene ligger i att nogen komponenter kun er konstrueret til at fungerer i 5.000 timer. Derefter går de synder. Disse må da byttes ud.
5000 timmar bara? Det låter lite. Om vi tänker oss at man laddar 8 timmar per dag så betyder ju det en en levetid på under 2 år, och då går det ju på garantien...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

HeltElektrisk

Hei Dani

Jeg er interessert. Hva kan du evt hjelpe med? Hvordan fungerer dette?

Mvh en med kaputt ombordlader.....
2021 - Tesla model Y
Hyundai Kona 2019 - 64 kw
Kia Soul EV 2016 - Titanium Silver
C-Zero 2011 - black

Carl Erik

Hei. Kan tyde på at jeg har problem med ombordladeren. Send eventuelt personlig melding til Carl.erik.hillesund@Gmail.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA