Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mobil som nøkkel virker ofte ikke

Startet av Jonoh, onsdag 03. april 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

Jonoh

Er det andre som opplever at mobil som nøkkel ikke virker når det er gått noen timer siden siste bruk?
Jeg har en Galaxy 8 Samsung. Det ser ut til at Tesla appen mister bluetooth forbindelsen, jeg må låse opp telefonen og aktivere appen.  Jeg har skrudd av all strømsparing, men samme resultat. Appen sier bluetooth er av selv om den er på. Reset av bluetooth hjelper.

Dette gjør mobil som nøkkel ubrukelig.

RuneW

Hvordan sier appen at BT er av? Hvordan ser det ut?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

z4rd

Kan være innstillinger på telefonen din som overstyrer appen. Sjekk strømspareinnstillinger - fjern enhet - kjør pairing på nytt.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Jonoh

I «PHONE KEY» feltet står det  connected, connecting, eller not connected. Av og til står det ca «Activate bluetooth to use...» selv om bluetooth er på.  Jeg finner diskusjon om dette på https://forums.tesla.com/forum/forums/phone-key-disconnected

Jeg skal sjekke reinstallasjon av appen

GOS

Sitat fra: Jonoh på onsdag 03. april 2019, klokken 19:34
Er det andre som opplever at mobil som nøkkel ikke virker når det er gått noen timer siden siste bruk?
Jeg har en Galaxy 8 Samsung. Det ser ut til at Tesla appen mister bluetooth forbindelsen, jeg må låse opp telefonen og aktivere appen.  Jeg har skrudd av all strømsparing, men samme resultat. Appen sier bluetooth er av selv om den er på. Reset av bluetooth hjelper.

Dette gjør mobil som nøkkel ubrukelig.

Overhodet ingen problemer i løpet av de 6 ukene jeg har hatt bilen sammen med min S7.


Antar du har prøvd å resette bilen!?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Solheim

Aldri hatt noen form for problemer med min S9. Prøv disse stegene og se om de hjelper.

RuneW

Sitat fra: Solheim på onsdag 03. april 2019, klokken 21:13
Aldri hatt noen form for problemer med min S9. Prøv disse stegene og se om de hjelper.

Kona mi og jeg har begge S9. Jeg har, med unntak av ett tilfelle, aldri hatt problemer, mens hun har fått mye problemer nå i det siste og det er max 50% av gangene bilen låser seg opp.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ojh

Min S8 fungerer fint, men konas eldre Samsung fungerer ikke. Er det noen som har erfaringer med at hun burde hatt en egen brukerkonto (og ikke bruke min på sin mobil)?

olavxxx

Har Huawei Mate 20X selv, ingen problemer med den i alle fall.
Jeg kan bare gå til bilen og trykke på håndtaket, uten å åpne app osv.

Jonoh

Takk for svar, jeg har reinstaller Tesla appen og satt disse innstillingene, den virker nå bedre, nesten bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA