Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Referralfelger - er disse avbalansert?

Startet av Simmelim, onsdag 03. april 2019, klokken 13:34

« forrige - neste »

Simmelim

Heisann. Jeg har endelig fått mine 22" felger og skal skifte disse så snart påsken er over. Mitt spørsmål til menigheten er om disse er avbalansert? Altså om de passer til min bil uten at jeg rister i stykker et eller annet når jeg bikker 80 km/t?

Jeg har tenkt til å skifte hjulene selv og følgelig hadde det vært fint å vite om jeg må sette de inn en plass for å avbalansere de først.

Er forøvrig veldig spent på hjulstøy, økning i forbruk og komfort. Men man må vel lide for skjønnheten? :p

Alle svar mottas med takk.

Simon

1000kwh

Har felgene lodd på innsiden av hjulet? Da er de avbalansert. Og så er det utrolig merkelig hvis hjulene har montert dekk uten avbalansering :P

Forøvrig, hvordan fikk du beskjed om at de var kommet og når valgte du premien i appen?

stiAn80

Ja, de er avbalansert. Men du må kjøpe senterkopper.

La om mine i går, og de bruker litt juice. På 100 km har jeg snitt på 230 W/km på tørt føre (på veier med 60-90 km/t). Dog ikke varmere enn 5 grader når jeg kjørte. Hjulstøy synes jeg ikke var ille, og de er veldig komfortable å kjøre med.

smurf

Tips til hvor man får kjøpt senterkopper? Selger Tesla noen?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

stiAn80

Ja, Tesla selger på servicesentrene. 584,- for ett sett.

streken

Jeg hentet mine referralfelger i dag hos Vianor Bryn (til Model S). Da jeg fikk dem utlevert spurte jeg om senterkopper fulgte med: "No, just wait, I will go and get you senterkopper!"
Ett minutt senere hadde jeg dem i hånda.

Null stress, helt gratis. Bare å spørre, er mitt tips.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA