Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Homelink og "Auto Close"

Startet av Chris Neumann Ruud, onsdag 03. april 2019, klokken 07:42

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Har endelig fått satt opp garasje med portåpner og alt sammen, og lurerlitt på hva det er jeg ikke skjønner med "Auto close" ved avgang.
Jeg har en garasje med laderen plassert bakerst, så det er hensiktsmessig for meg å rygge inn så jeg står med snuta inn. Jeg har traina homelink på lokasjonen når jeg står parkert utenfor garasjen med snuta vendt mot veien.
Når jeg kommer hjem, teller den ned og åpner døra i god tid så jeg kan rygge inn. Må lukke manuelt, men det er sånn det fungerer, har jeg forstått.
Når jeg dermed skal reise ut, så setter jeg meg inn, starter bilen, og så står det "auto close in 6m - SKIP" hvor det eneste som skjer om jeg trykker på knappen eller på et vilkårlig sted på homelink - dropdownen er at den hopper over auto close.
Så jeg tror jeg skjønner lukkinga, men hvordan i "#¤"#¤ får jeg i så fall åpna døra før jeg kjører ut? Noe jeg ikke har fått med meg, eller typisk Tesla - bug?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

georglu

På samme måte som at du må lukke døra manuelt etter at du har parkert, så må du åpne døra manuelt før du kjører ut. Ikke så mye vanskeligere enn det.

Litt på siden: Jeg har lagt merke til at dersom jeg kjører bilen inn i garasjen med Summon, så vil den lukke garasjedøren når den antar at bilen er helt inne.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Chris Neumann Ruud

Spørsmålet er da om jeg må åpne døra manuelt med fjernkontrollen for garasjeporten og ikke homelink-knappen, for jeg får ikke trykket noe sted i bilen som ikke gjør at den går i "auto close skipped"
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

georglu

Jeg åpner garasjedøren før jeg setter meg inn i bilen, så det kan godt tenkes at du må gjøre det for at "auto close" ikke skal avbrytes. Om du ikke vil bruke fjernkontrollen, så fungerer det fint å styre garasjonen via "Homelink"-knappen under Summon i appen (litt treig siden den må ha kontakt med bilen først).
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

moso

Trikset er å åpne garasjeporten på skjermen i bilen FØR du setter bilen i Drive
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA