Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har dere som bestilte uten AP før 1.mars fått det som lovet?

Startet av Chill-mode, tirsdag 02. april 2019, klokken 23:47

« forrige - neste »

Chill-mode

Hei,
Jeg bestilte bilen 7. Januar men ser ikke ACC og Autosteer på listen over funksjoner når jeg klikker men inn på autopilot. Jeg mottok  ikke SMS om at jeg ville motta dette «gratis» som mange andre.

Sendte derfor inn en mail til deliveryno, hvor de bekreftet at jeg ville få dette og at det ikke dukket opp på FI, da dette var noe jeg ville få «gratis».

Bilen er på versjon 8.4, verdt å merke at den bare har blitt kjørt 21km, kan det hende de dukker opp som funksjoner når AP'n har kalibrert seg?

Er det flere som venter på AP som er i likedan situasjon som meg? Har søkt litt på forumet og ser at det er noen som har fått det og andre ikke, men siste svar på tråden var for over en uken siden.

Dette dukker opp på min AP, ingen acc eller autosteer:


olavxxx


Pocoloco

Bestilte i januar uten AP på gamle priser, fikk SMS om gratis AP oppgradering. Skal hente bil på lørdag og skal kjøre 950 km fra SC Trondheim. Så jeg er veldig interessert i å følge med på svarene her også...
Hadde vært kjekt å få det med på en gang  8)

NOTE: Mine konklusjoner etter mye lesing om temaet er at de som har AP allerede og som ikke bestilte i utgangspunkt, er bare folk som var heldig og fikk "matchet" en bil som ble produsert med aktivert AP fra før, mens de som ikke har det enda, venter bare på oppgradering fra Tesla. (Do I make sense?)
Ingen som har fått det gjennom OTA per nå såvidt jeg vet.
Tesla Model ≡ 06.04.19

Bjoris

Sitat fra: Pocoloco på onsdag 03. april 2019, klokken 00:02
Bestilte i januar uten AP på gamle priser, fikk SMS om gratis AP oppgradering. Skal hente bil på lørdag og skal kjøre 950 km fra SC Trondheim. Så jeg er veldig interessert i å følge med på svarene her også...
Hadde vært kjekt å få det med på en gang  8)

NOTE: Mine konklusjoner etter mye lesing om temaet er at de som har AP allerede og som ikke bestilte i utgangspunkt, er bare folk som var heldig og fikk "matchet" en bil som ble produsert med aktivert AP fra før, mens de som ikke har det enda, venter bare på oppgradering fra Tesla. (Do I make sense?)
Ingen som har fått det gjennom OTA per nå såvidt jeg vet.
Det er vel ingen som ikke har FSD som i dag har AP?

Pocoloco

Sitat fra: Bjoris på onsdag 03. april 2019, klokken 00:05
Sitat fra: Pocoloco på onsdag 03. april 2019, klokken 00:02
Bestilte i januar uten AP på gamle priser, fikk SMS om gratis AP oppgradering. Skal hente bil på lørdag og skal kjøre 950 km fra SC Trondheim. Så jeg er veldig interessert i å følge med på svarene her også...
Hadde vært kjekt å få det med på en gang  8)

NOTE: Mine konklusjoner etter mye lesing om temaet er at de som har AP allerede og som ikke bestilte i utgangspunkt, er bare folk som var heldig og fikk "matchet" en bil som ble produsert med aktivert AP fra før, mens de som ikke har det enda, venter bare på oppgradering fra Tesla. (Do I make sense?)
Ingen som har fått det gjennom OTA per nå såvidt jeg vet.
Det er vel ingen som ikke har FSD som i dag har AP?

Mener å ha lest om folk som nedgraderte fra FSD til basic AP der noen fikk og noen venter på OTA, samt om folk som ikke bestilte AP i det hele tatt (på gamle priser som meg) der noen fikk og noen venter på OTA.
Som det meste med tesla, er det umulig å vite hva, hvor, når og hvorfor  ::) ;D
Tesla Model ≡ 06.04.19

Reflektor

Jeg fjernet FSD og gikk for vanlig AP. Har ingenting og synes det er litt skuffende at de ikke klarer å fikse dette. Når man kjøper ny bil burde det være mulig å levere den med det som er avtalt.

Pocoloco

Sitat fra: Reflektor på onsdag 03. april 2019, klokken 07:50
Jeg fjernet FSD og gikk for vanlig AP. Har ingenting og synes det er litt skuffende at de ikke klarer å fikse dette. Når man kjøper ny bil burde det være mulig å levere den med det som er avtalt.

Helt enig med deg. Det er gått en stund siden de nyhetene kom. Burde ha vært på plass nå. 
Men forsiktig med hvordan du uttrykker deg før "pirkus" kommer med "Du har signert en avtale med Tesla, og har fått levert som lovet, AP er gratis, den kommer når den kommer, vær taknemmelig...." bla bla bla  :police: :D :D
Tesla Model ≡ 06.04.19

thorerik

Spørsmålet er vel heller hvorfor man ikke GIDDER å bruke søkefunksjonen her på forumet?

Dette har blitt besvart x antall ganger.

Så en liten recap før jeg håper moderator kan stenge denne tråden:

Det kommer en software oppgradering i løpet av april som gir de som fikk gratis AP denne funksjonen.

vannmann

Leste på Teslaclub Sweden at en har fått bekreftet at "Gratis" autopilot kommer i uke 2, April. Får håpe det stemmer !

Handyman

Sitat fra: vannmann på torsdag 04. april 2019, klokken 00:20
Leste på Teslaclub Sweden at en har fått bekreftet at "Gratis" autopilot kommer i uke 2, April. Får håpe det stemmer !
Du mener kanskje 2. uka i April, altså uke 15? Uke 2 er jo i januar.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kalkulatoren


Toalmar

Sitat fra: kalkulatoren på torsdag 04. april 2019, klokken 20:15
Hvis noen får denne oppgraderingen kan de si ifra?
vær du trygg. det blir det informert om mer enn en gang  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tgmachine

Noen som har fått enkel-AP  (autosteer og ACC) ennå?

Jeg er på versjon 2019.8.6 og har ikke sett noe mulighet for å slå på Autopilot inne på meny-valget "Autopilot"

Men er kanskje for tidlig i april ennå å kunne få den?

-tgmachine

Genax

Sitat fra: tgmachine på torsdag 11. april 2019, klokken 15:56
Noen som har fått enkel-AP  (autosteer og ACC) ennå?

Jeg er på versjon 2019.8.6 og har ikke sett noe mulighet for å slå på Autopilot inne på meny-valget "Autopilot"

Men er kanskje for tidlig i april ennå å kunne få den?

-tgmachine


Enkel AP her hos meg.

Fikk den forrige uke. Er nå på 2019.8.5

tgmachine

Sitat fra: Genax på torsdag 11. april 2019, klokken 16:52
Sitat fra: tgmachine på torsdag 11. april 2019, klokken 15:56
Noen som har fått enkel-AP  (autosteer og ACC) ennå?

Jeg er på versjon 2019.8.6 og har ikke sett noe mulighet for å slå på Autopilot inne på meny-valget "Autopilot"

Men er kanskje for tidlig i april ennå å kunne få den?

-tgmachine


Enkel AP her hos meg.

Fikk den forrige uke. Er nå på 2019.8.5

Merkelig....trodde alle som hadde model3 burde ha fått den da? Siden du har. Er det ikke global utrulling?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA