Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla åpner SC i moss

Startet av elbil-1, tirsdag 02. april 2019, klokken 09:33

« forrige - neste »

elbil-1

I følge moss avis 12.3 der det står:

Verkstedet skal ligge i Årvollveien 40, som tidligere har huset Meca Østfold. Overtakelsen av lokalene skjer i begynnelsen av neste uke og selskapet håper å være operative innen svært kort tid.
– Vi har ønske om å starte driften så fort som det lar seg gjøre etter at vi tar over lokalene og ber ydmykt om det er mulighet for å legge til rette for godkjenning og oppstart senest 1. april, skriver Dag Johansen i Tesla til Statens vegvesen.
Søknaden ble sendt 28. februar.

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elbil-1

jepp - men står ikke noe på tesla sine hjemmesider...

RuneW

Jeg har noe mindre rusk fra utlevering som jeg ikke har klart å komme i kontakt med Tesla om. Går det an å stikke innom SC i Moss og vise dem det?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

streken

#4
Jeg var innom der i dag. Veldig hyggelige folk som tar imot der, ingen kø og mulig å få time allerede i neste uke.
Nesten for godt til å være sant  :laugh:

Bare å svinge innom for rask og god hjelp, så får vi håpe det fortsetter slik i framtiden også  :+1: :angel:

Edit: det ligger på Årvollskogen, avkjøring E6 Moss syd, deretter til høyre i første rundkjøring. Ligger på venstre hånd etter 500m.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Terhar

Sitat fra: RuneW på tirsdag 02. april 2019, klokken 17:21
Har du noen ide om åpningstider?

Vet ikke når de åpner om morgenen, men åpent til kl 17.00.
Var innom idag for å høre om jeg kunne overføre 40000km service den 23.5 i Drammen til Moss. Fikk tilbud om time i påskeuken, passet ikke, fikk da 24.4. Uoppfordret ble jeg spurt om jeg trengte lånebil :)
Fortalte også om noe korrosjon, manglende lakk ved siden av bremselyset på spoiler (Model X), dette ble notert og skal fikses/byttes.
Fantastisk hyggelig dame, hadde jeg hatt en blomst burde hun ha fått den!
La oss håpe at dette er fremtidens serviceopplevelser hos Tesla.
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Fra dagens Sarpsborg Arbeiderblad:

"Ikke kundemottak ennå
Dersom du er lokal, har en Tesla og har sett ditt snitt til å svinge innom for å få en avtale på servicesenteret i Moss, som selskapet kaller verkstedet, må du tro om igjen.

– Foreløpig kommer vi ikke til å ha en kunderettet virksomhet der, forteller Even Sandvold Roland, kommunikasjonsansvarlig for Tesla Norge.

Han utdyper:

– Vårt nye servicesenter i Moss vil i første omgang prioritere Østfold-kunder som allerede venter på service i Oslo. Etter hvert vil vi åpne for vanlige timeavtaler direkte på servicesenteret i Moss.

Det betyr at Tesla-eiere i mossedistriktet fortsatt må henvende seg til servicesentrene i Oslo for få hjelp foreløpig. Det er ikke klart når selskapet vil åpne for dette på sitt nye senter."

Hmmm.... har de fått beskjed fra sentralt hold om å ikke snakke med kunder som kommer og henvender seg. Tenkte jeg skulle ta en tur innom for å vise noen småting bilen ble levert med, men kanskje det blir bomtur.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Var en tur innom i ettermiddag og traff to hyggelige damer. De hadde ikke hørt noe om at de ikke skulle ha "kunderettet virksomhet" (hva nå det enn er...).

Jeg har litt småplukk fra utleveringen som jeg ville de skulle notere. Teknikerene hadde gått hjem for dagen, men jeg tar en tur i morgen 15:30 så skal de gå over bilen min og notere litt småplukk. En hyggelig opplevelse.

Ellers bar de tydelig preg av å ikke ha kommet ordentlig igang. Hun mente at den totale mengden reservedeler de hadde fikk plass i en sofa...  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Dette blir litt monolog-aktig, men skitt au  :D

Var innom Moss SC i dag. Kom 15:30 mens det fortsatt var teknikere på jobb. En hyggelig kar (som snakket relativt bra norsk) kom ut og tittet på småplukket, tok bilder og noterte noen ting og rettet på andre ting der og da. Lyktene tok de seriøst og med en gang. Jeg satt og pratet med de to hyggelige jentene i resepsjonen, mens en håndfull (de hadde aldri tatt lyktene på en TM3 før) jobbet med bilen min. Etter 25 minutter var bilen klar og ting og tang notert og bestilt. Jeg sa at det ikke var noen hast med noen ting (siden lykten ble fikset), men hun regnet uansett med at jeg kunne komme og få tatt resten til uka.

Helt fantastisk!  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Larsebass

Hyggelig å lese, monolog eller ei :)
Tesla X75D.

thorerik

Er det noen som har telefonnummer direkte til Moss?
Prøvde å ta det via Tesla Support, men han jeg pratet med som satt i India fant ikke dette SC enda i sitt system.
Ble henvist til Skøyen og uviss ventetid..

Terhar

Sitat fra: thorerik på mandag 08. april 2019, klokken 14:18
Er det noen som har telefonnummer direkte til Moss?
Prøvde å ta det via Tesla Support, men han jeg pratet med som satt i India fant ikke dette SC enda i sitt system.
Ble henvist til Skøyen og uviss ventetid..

Mailadresse moss_service@tesla.com.
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

thorerik

Jeg var innom på mandag ettermiddag og de ble med på en tur for å lytte til problemet. Fikk så lånebil og allerede tirsdag morgen kom en hyggelig telefon om at de hadde fikset det. (Var skruer i understellet bak som trengte litt mer tighting for å unngå å knirke).

Moss må vel seile opp som det klart beste SC hvis du behøver assistanse.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA