Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Låse ladeluke til vask?

Startet av Selters, mandag 01. april 2019, klokken 19:19

« forrige - neste »

Selters

Ladeluka åpner seg når du spruter på den. Hvordan løser man dette når man vasker i vaskehall? Er det noen måte å låse den på?

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk


cmmore


GL1

Jeg har selv spylt bilen uten å ha opplevd dette.

Hvis jeg ikke husker feil, var appen ute av funksjon på tidspunktet; Vil ladeporten låses dersom man låser bilen med kortet?

Synsing fra min side, men kanskje det løser deres problem
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Toalmar

Har vasket min TM3 flere ganger og har ikke opplevd at ladeporten har åpnet seg enda.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olemorten76

Power off før vask vil etter min erfaring Fikse biffen. Opplevde ikke at luken åpnet seg etter dette, men kan være tilfeldig.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

ganton

Vasket idag med høytrykkspyler men brukte ikke hard stråle. Luka åpnet seg når jeg spylte over den. Bilen var ikke låst. Låste bilen, etter det gikk det bra.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ladov

Sitat fra: ganton på tirsdag 02. april 2019, klokken 21:19
Vasket idag med høytrykkspyler men brukte ikke hard stråle. Luka åpnet seg når jeg spylte over den. Bilen var ikke låst. Låste bilen, etter det gikk det bra.
Vel, nå skal jo ladeporten åpne seg ved lett trykk på utsiden. Det kan nok tenkes at strålen gir samme utslag som en hånd..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Handyman

Sitat fra: ladov på tirsdag 02. april 2019, klokken 21:44
Sitat fra: ganton på tirsdag 02. april 2019, klokken 21:19
Vasket idag med høytrykkspyler men brukte ikke hard stråle. Luka åpnet seg når jeg spylte over den. Bilen var ikke låst. Låste bilen, etter det gikk det bra.
Vel, nå skal jo ladeporten åpne seg ved lett trykk på utsiden. Det kan nok tenkes at strålen gir samme utslag som en hånd..
Det er jo naturlig da den reagerer på trykk og ikke berøring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Karma

Vasket også bilen min med høytrykksspyler i dag. Bilen var låst og jeg hadde ingen problemer med ladeluken

kTesla

Gå noen meter vekk fra bilen etter du har parkert slik at den låser seg, evt lås med appen eller på annen måte. Åpner seg ikke hvis bilen er låst.

Macnus

Låser den seg om man sitter inne i bilen og bruker låseknappene også? Tenker på når jeg skal vaske bilen i vaskemaskin, da går jeg ikke ut av bilen først..

Asarin

Sitat fra: Macnus på onsdag 03. april 2019, klokken 10:28
Låser den seg om man sitter inne i bilen og bruker låseknappene også? Tenker på når jeg skal vaske bilen i vaskemaskin, da går jeg ikke ut av bilen først..

Flott om dette kunne verifiseres ja. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Handyman

Sitat fra: Asarin på onsdag 03. april 2019, klokken 10:30
Sitat fra: Macnus på onsdag 03. april 2019, klokken 10:28
Låser den seg om man sitter inne i bilen og bruker låseknappene også? Tenker på når jeg skal vaske bilen i vaskemaskin, da går jeg ikke ut av bilen først..

Flott om dette kunne verifiseres ja. :)
Det er jo bare å få hjelp av en annen person og prøve selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Bjorn55

Sitat fra: Macnus på onsdag 03. april 2019, klokken 10:28
Låser den seg om man sitter inne i bilen og bruker låseknappene også? Tenker på når jeg skal vaske bilen i vaskemaskin, da går jeg ikke ut av bilen først..

Kan man la bilen stå i Drive og holde foten på bremsen mens man er inne i maskinen? Da vil vel ikke ladeluken åpne seg. Og også slå av vindusviskerne så de ikke starter.

kTesla

Sitat fra: Bjorn55 på onsdag 03. april 2019, klokken 16:12
Sitat fra: Macnus på onsdag 03. april 2019, klokken 10:28
Låser den seg om man sitter inne i bilen og bruker låseknappene også? Tenker på når jeg skal vaske bilen i vaskemaskin, da går jeg ikke ut av bilen først..

Kan man la bilen stå i Drive og holde foten på bremsen mens man er inne i maskinen? Da vil vel ikke ladeluken åpne seg. Og også slå av vindusviskerne så de ikke starter.

Sikkert ikke umulig, men jeg ville aldri anbefalt det. Om så, husk i hvert fall å slå av alle sensorene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA