Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Egenspesifisert bil, Status mitt bilhold

Startet av ArTa, mandag 01. april 2019, klokken 11:36

« forrige - neste »

Crown

Jeje, da skiftet "mitt bilhold" over til "i produksjon", en uke etter at den ventet på transport etter produksjon :-D (Exclusive med noe attåt)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

el-sprell

Sitat fra: Crown på mandag 29. april 2019, klokken 18:12
Jeje, da skiftet "mitt bilhold" over til "i produksjon", en uke etter at den ventet på transport etter produksjon :-D (Exclusive med noe attåt)

Herlig! Har du fått bekreftet at bilen er ferdig på sjekkpunkt 8?
Eller er det sjekkpunkt 8 som er transport?  :)
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Crown

Litt usikker på punktnr, men fikk for en uke siden beskjed om at bilen var ferdig satt sammen og ventet på transport fra fabrikk til Bremerhaven. Og i dag skiftet appen til "i produksjon".
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Captain Chaos

Sitat fra: el-sprell på mandag 29. april 2019, klokken 15:26
Sitat fra: Captain Chaos på mandag 29. april 2019, klokken 14:48
Det er kun Fast Track som er tilgjengelig med rask levering. Forøvrig ble "min" Fasttrack forsinket fra fabrikk etter den var ferdig på samlebåndet. Trinn 7/7. Skulle vært levert denne uke, men ble utsatt med 4 uker. Så selv FT modellene går ikke helt på skinner om dagen...

Samme som meg det (men egen spec). Har du fått vite hvorfor den står fast mellom sjekkpunkt 7 og 8?

Ja, med dog noe tynt svar, restriksjon på "utstyr" Gudene vet hva de monterer/mangler etter sjekkpunkt 7 som er ferdig fabrikk.

Captain Chaos

Sitat fra: Crown på mandag 29. april 2019, klokken 22:31
Litt usikker på punktnr, men fikk for en uke siden beskjed om at bilen var ferdig satt sammen og ventet på transport fra fabrikk til Bremerhaven. Og i dag skiftet appen til "i produksjon".

Da er du på sjekkpunkt 8 av 8, og når appen skifter til "i produksjon" så har nok bilen forlatt Bremerhaven. Appen henger veldig langt etter slik den er nå.


el-sprell

Sitat fra: Captain Chaos på tirsdag 30. april 2019, klokken 09:32
Sitat fra: el-sprell på mandag 29. april 2019, klokken 15:26
Sitat fra: Captain Chaos på mandag 29. april 2019, klokken 14:48
Det er kun Fast Track som er tilgjengelig med rask levering. Forøvrig ble "min" Fasttrack forsinket fra fabrikk etter den var ferdig på samlebåndet. Trinn 7/7. Skulle vært levert denne uke, men ble utsatt med 4 uker. Så selv FT modellene går ikke helt på skinner om dagen...

Samme som meg det (men egen spec). Har du fått vite hvorfor den står fast mellom sjekkpunkt 7 og 8?

Ja, med dog noe tynt svar, restriksjon på "utstyr" Gudene vet hva de monterer/mangler etter sjekkpunkt 7 som er ferdig fabrikk.

Samme svar som jeg har fått fra selger. Men status i appen byttet faktisk til 'i produksjon' i går. Fabrikkmontert hengerfeste de venter på?
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Captain Chaos

Sitat fra: el-sprell på tirsdag 30. april 2019, klokken 09:41
Sitat fra: Captain Chaos på tirsdag 30. april 2019, klokken 09:32
Sitat fra: el-sprell på mandag 29. april 2019, klokken 15:26
Sitat fra: Captain Chaos på mandag 29. april 2019, klokken 14:48
Det er kun Fast Track som er tilgjengelig med rask levering. Forøvrig ble "min" Fasttrack forsinket fra fabrikk etter den var ferdig på samlebåndet. Trinn 7/7. Skulle vært levert denne uke, men ble utsatt med 4 uker. Så selv FT modellene går ikke helt på skinner om dagen...

Samme som meg det (men egen spec). Har du fått vite hvorfor den står fast mellom sjekkpunkt 7 og 8?

Ja, med dog noe tynt svar, restriksjon på "utstyr" Gudene vet hva de monterer/mangler etter sjekkpunkt 7 som er ferdig fabrikk.

Samme svar som jeg har fått fra selger. Men status i appen byttet faktisk til 'i produksjon' i går. Fabrikkmontert hengerfeste de venter på?
Nei, jeg har bestilt Norskmontert hengerfeste. I og med at det er en FastTrack så er det rart at den ble stoppet på "ferdig"


Eodman

Bilen min endret status fra "bestilt" til "produseres" i det den var satt på tog. I går skiftet status til "pa vei", og jeg mistenker den kom inn med båten som ankom i går. Så appen ligger bakpå.


trd-73

Min skiftet også status til "På vei" men i følge selger så er den fremdeles på et tog som tydeligvis trivesbest i ro..

oyvindbj

Min står også som på vei, men har også dukket opp en bil til med registreringsnummer i appen. Bilen ble registrert i dag, så da håper jeg den tar veien fra kaia og hjem til garasjen min om ikke så lang tid.

Hvor lang tid tar klargjøring?

ArTa

Sitat fra: oyvindbj på tirsdag 30. april 2019, klokken 19:00
Min står også som på vei, men har også dukket opp en bil til med registreringsnummer i appen. Bilen ble registrert i dag, så da håper jeg den tar veien fra kaia og hjem til garasjen min om ikke så lang tid.

Hvor lang tid tar klargjøring?

Min bil fikk også registreringsnummer igår i appen. Har utlevering på fredag, så klargjøring er vel 1-2 dag, og da har jeg med lakkforsegling fra Møller.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Signature #280

Hvordan får dere lagt til bilen i mitt bilhold appen? Står at jeg må legge inn registreringsnummer, men det har jeg jo ikke.

opheim

Sitat fra: Signature #280 på torsdag 02. mai 2019, klokken 13:22
Hvordan får dere lagt til bilen i mitt bilhold appen? Står at jeg må legge inn registreringsnummer, men det har jeg jo ikke.

Kom opp helt automatisk, antar det er basert på at jeg brukte samme epostadresse til brukeren der som er registrert på bestillingen min.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Lappsokk

Noen med egenspec som har fått utlevert bil enda? Jeg har kun sett 1 hvit på veien, men det tror jeg var import da det stod autoplan Hamar på skiltplata. Og de importerer sikkert selv, for salg/leasing.

Forøvrig noen som har greie på om modeller utover sommeren blir kalt 2020modell, er jo ofte at biler produsert etter uke22-25 er neste års modell?

Kåre Knatten

Det er mange hvite forhandlerbiler som er på veien. De første egenspesifiserte ble vel levert for en uke siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA