Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Verdifall på Model 3

Startet av Mippen, søndag 31. mars 2019, klokken 22:11

« forrige - neste »

Mr Oizo

#150
Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 21:43
Sitat fra: Kristian O på søndag 07. april 2019, klokken 21:00
Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 20:16
Sitat fra: RuneW på søndag 07. april 2019, klokken 19:54
Sitat fra: Wibla på søndag 07. april 2019, klokken 18:05


Det eneste som trekkes frem her er at ikke nødvendigvis 490km EPA er så voldsomt oppnåelig for folk som er ærlige om sin rekkevidde på sin Model 3 og som ikke ligger jevnt i 70 overalt. Men det må vel for guds skyld ingen oppdage?

NAF sa, etter å ha testet M3, at 500 km er fullt oppnåelig i rundt 20 grader. Husker ikkje farta, men trur den var rundt 90 km/t?

Oppnåelig ja... hvis du kjører som «en idiot» i 90 km/t i medvind, ideell temperatur og legger et egg under gasspedalen??
Men hva er virkelig/reell rekkevidde ved normal kjøring med litt tung gasspedal, slik du ville kjørt en bensinbil?

Hvor langt ville jeg kommet med litt tung gassfot i Model 3? En rekkevidde bør heller oppgis som et slags minimum, en rekkevidde du ville turt å vedde bilen din på at jeg skulle klare å oppnå. Ikke hva den kan klare i 50km/t med flaks, medvind og stang inn eller hva en WLTP eller EPA settes til.
Svenskene kom 35 mil med sin 3P i test: https://www.motor.no/artikler/elbil-svenskene-slakter-tesla-model-3/
Jeg ser folk her inne sammenligner forbruk fra hypermiling med sin 3, dette er ikke vanlig bruk og er for viderekomne/ spesielt interesserte i tall og teori. Jeg skjønner ikke helt denne fascinasjonen for å rakke ned på andre med at "min model 3 går 30 mil lenger enn din e-tron, ædda bædda". Man skulle tro man hadde med små barn å gjøre her inne, og dette går igjen over alt, og kommer fra eiere av et bestemt merke.

RuneW

Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 20:16
Hva skyldes all denne æren?

Jeg kan bare snakker for meg selv, men jeg finner det svært underholdene du tilsynelatende er mye mer opptatt av Tesla enn ditt eget bilmerke. Følger med på Tesla-bjørn sine direktesendte videoer og greier.

Men hvem kan klandre deg? Tesla er mye mer fascinerende en Audi.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Imagine

Sitat fra: Burger på søndag 07. april 2019, klokken 23:31
Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 23:11
Det er litt særegent for Tesla. De har «fanbois» som er latterlige til å forsvare og fremheve.

Det som gjør at jeg kategoriserer deg som troll er at du flytter målet hele tiden. Du sier at Tesla ikke går 500km dersom man ikke kjører hypermiling, deretter så poster jeg link til NAF testen (via litt dissende nettsted, men tok meg den friheten) og da har målet flyttet seg til ny påstand uten at du innrømmer at du tok feil.

Har følelsen at det finnes flere Tesla Troll enn Tesla Fanbois.


Jeg må humre litt av alle disse behovene for å si hva som er troll eller humor eller annet. Jeg bryr meg overhodet ikke om personkarakteristikker, så kjør på -et tips, det enkleste er å bare holde deg til sak og det som diskuteres så blir det en ryddigere debatt.

Du linker til en NAF-test og kaller det bevis?
Har du kommentarer til denne testen?
https://www.motor.no/artikler/elbil-svenskene-slakter-tesla-model-3/

De sier at det ikke var mulig å kjøre bilen lenger enn 35 mil i 5-6 plussgrader.

Bjoris

Jeg syns det er ganske meningsløst å disse Audien, den har absolutt sine styrker ifht Tesla, nei så er den ikke bedre på alt og kanskje er jeg også litt overrasket over at de ikke har prøvd mer for å få bedre rekkevidde, men folkens, rekkevidde er ikke alt, 99 av 100 dager er det ikke viktig i det hele tatt.

Dere som har eTron, jeg er dritmissunelig, hadde absolutt vurdert den fht X om vi skulle ha bil i den prisklasse no... Ja, mindre, men hvem trenger X sine enorme størrelse? Det at etron er så stillegåande høres jo forlokkende ut:)

Har faktisk vurdert å be om en prøvetur, men er jo bare tull når vi har bestemt oss for 3...

MrBeery

#154
Kan dere holde dere til tema i tråden? Opprett en "etron vs. Tesla" tråd i stedet for å forsøple denne tråden (som dessverre skjer med nær 100 % av alle tråder på dette forumet).

MODERATOR

Der er gjort, den er her:  https://elbilforum.no/index.php?topic=45605.0

MVH
Moderator

edit: Takk!

GOS

Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 23:00
Hvordan kan du eller jeg vite det uten at det er testet?


Du er ikke sann. Det er jo testet, jeg vet det og har testet det og la til og med frem ett bevis. Høyrefoten er jo ikke spesielt lett når en holder ett snitt på 80 km/t på Vestlandsveier, og om du ser bildet som var lagt med fra turen så var vist maksfart 129 km/t. Til din info så er det eneste strekket som har mer enn 80 km/t i fartsgrense på strekningen Stavanger - Kristiansand de 11 km/t hvor fartsgrensen er 90 km/t, ellers er det strekket 60,70 eller 80 km/t. Cruise var satt til fartsgrense +10 km/t.


Selvfølgelig kan du klare å bruke mye strøm på Model 3, men den klarer aldri å bruke så mye strøm på samme tur/kjøremønster som e-tron.

Men du får leve i din verden du, men e-tron går desverre lenger av den grunn. Forhåpentligvis lykkes de bedre med energieffektiviteten neste gang.

Da gidder ikke jeg å bruke mer tid på noen som så fjernt ikke gidder å ta til seg fakta. 
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Magnus Hansen

Håper moderatorene tar å få ryddet litt opp her, akkurat som de gjorde i etron forumet når det ble for mye teslarelatert der.

Imagine

#157
Sitat fra: GOS på mandag 08. april 2019, klokken 06:54
Sitat fra: Imagine på søndag 07. april 2019, klokken 23:00
Hvordan kan du eller jeg vite det uten at det er testet?


Du er ikke sann. Det er jo testet, jeg vet det og har testet det og la til og med frem ett bevis. Høyrefoten er jo ikke spesielt lett når en holder ett snitt på 80 km/t på Vestlandsveier, og om du ser bildet som var lagt med fra turen så var vist maksfart 129 km/t. Til din info så er det eneste strekket som har mer enn 80 km/t i fartsgrense på strekningen Stavanger - Kristiansand de 11 km/t hvor fartsgrensen er 90 km/t, ellers er det strekket 60,70 eller 80 km/t. Cruise var satt til fartsgrense +10 km/t.


Selvfølgelig kan du klare å bruke mye strøm på Model 3, men den klarer aldri å bruke så mye strøm på samme tur/kjøremønster som e-tron.

Men du får leve i din verden du, men e-tron går desverre lenger av den grunn. Forhåpentligvis lykkes de bedre med energieffektiviteten neste gang.

Da gidder ikke jeg å bruke mer tid på noen som så fjernt ikke gidder å ta til seg fakta.

Det stemmer - det er testet - se eneste test som er gjort av bilene samtidig her. Fakta kan tydeligvis være så mangt.

Her kommer fakta:
I svenske automotorsport er de eneste som faktisk har rekkeviddetestet Model 3 Performance mot Audi E-tron direkte og forskjellen mellom bilenes rekkevidde fra 100%-0 ble bare ca 2,5 mil.

https://imma.gr/79446xb5396
https://imma.gr/79445xc785d

Kommenter gjerne også denne linken der vibilagare tester og faktisk slakter Model 3 på nettopp punktet rekkevidde da de bare klarer 35 mil ut fra oppgitte 53 mil:
https://www.motor.no/artikler/elbil-svenskene-slakter-tesla-model-3/

Se denne tråden for videre diskusjon så vi ikke sporer av verditapstråden fullstendig her for Magnus Hansen.

Se link:
https://elbilforum.no/index.php?topic=45605.msg792799#new

Wibla

Sitat fra: Imagine på mandag 08. april 2019, klokken 07:21
Du ignorerer denne brukeren. Vis meg innlegget.

https://elbilforum.no/index.php?topic=45610.0

Foreslår at alle som har sett seg grundig lei av denne brukerens opptreden i delforumet for Tesla rapporterer postene hans.
2018 Tesla Model S 75D

Elbilforum admin

#159
MODERATOR

Forsøk følgende:
Ikke angrip debattanten, med å påstå at han er et "troll".
Det skjerper bare frontene og fremmer usaklig oppførsel.

Gå etter meningene, resonnementene og påstandene.

Til orientering:  har gått inn på flere innlegg i denne tråden og tatt ned påstander om at noen er et troll.
Har også slettet noen innlegg som bare orienterte seg til denne påstanden.
Disse påstandene ødela bare debatten.

Påstander om trollete fremferd, fremsettes i rapporten til moderator.
Ønsker da gjerne en grundigere redegjørelse for hvorfor den innrapportere troller.

MVH
Moderator

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA