Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil (300.000++) uten lading (igjen)?

Startet av larsdx, søndag 31. mars 2019, klokken 21:08

« forrige - neste »

larsdx

Sikkert mange tråder om dette. Min situasjon er likevel kanskje litt annerledes.

Har ikke lademuligheter hjemme og kommer ikke til å få det før våren 2020. Da får jeg til gjengjeld egen garasje og lademuligheter. Bor i Oslo, har en eldre Prius+  og har altfor høye utgifter til bompenger.

Jeg styrer arbeidsdagen selv og jobber hvor jeg vil. Har et kjøpesenter i nærheten hvor det er lading og garantert plass på dagtid i hverdagene.

Mitt behov er "småkjøring", type 2-6 km, én tur på 50km kanskje en gang i måneden eller to og tilsvarende langtur på 200-300 km en gang  eller to i måneden. Et ladestopp eller to på en langtur gjør meg ingenting, må ofte stoppe for å sjekke litt jobb etc. uansett. Så det er hverdagen som teller.

Jeg kan jobbe noen timer på kafe på kjøpsenteret en gang eller to i uka, eller mer om jeg må. Er det noen grunn til å tro at det blir problematisk å ha for eksempel en Nissan Leaf eller 2-3 år gammel brukt Tesla uten rekkeviddeangst i hverdagen?




Tiger123


En brukt Tesla 2-3 år gammel vil da si en Model S. 2-3 år gammel, da får du nok en ny model 3 til samme pris. Et mye bedre valg til ditt bruk.
Nissan Leaf 40kw kan være et alternativ, men husk at den spiser mye av batteriet, (som egentlig er bare 34-35kw), på motorveien.

Det er vel de jeg har erfaring med, hittil i elbilkarrieren.

larsdx

Det skal sies at jeg har noen plasskrevende hobbyer, sånn sett frister det litt med en brukt Model S. Tror vel jeg skulle klart meg ganske greit med en 2014-modell.

Wibla

Sjekk brukte biler hos Tesla, de har et greit utvalg og prisene er ikke helt horrible. Da får du også garanti selv om kmstand ellers skulle tilsi noe annet.
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA