Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading fortum søndre gate Trondheim.

Startet av Joachim@sancon.no, lørdag 30. mars 2019, klokken 21:59

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Tok med guttungen på kino i dag, og siden jeg hadde litt lite strøm på vår Tesla tenkte jeg å prøve ut ladingen i Søndre Gate. Løsningen ser ut til å være et samarbeid mellom Trondheim kommune og Fortum.

På stolpene sto det 22kw og 2 x 11kw når 2 ladet. Bilen fremfor sto ikke å ladet så jeg regnet med å få 18kw som bilen kan ta.

Overraskelsen ble derfor ganske stor når jeg kun fikk 3 FAS 6amp og 4kw. Startet ladingen via Fortum app og der sto det at stolpen hadde 11kw. Med pris står til 0?

Noen som vet de stolpene er begrenset til 4kw eller om det var feil på min? Det regnet og jeg gadd ikke forsøke en annen stolpe. Hadde jeg vist at den kun leverte 4kw hadde jeg ikke giddet å parkert og griset til type 2 kabelen.

Ringte forresten trondheim parkering på nummeret på stolpen, men dama der visste lite om ladeløsningen.

Vegar Gorseth

Alle laderne i Søndre Gate skal kunne gi 11kw.
Tesla har en egen innstilling der de kan stille inn Amper i bilen.
Hvis denne ikke står høyt nok vil bilen selv si ifra at den ikke ønsker mer.

Kan det være at du ikke har endret innstilling i bilen din?

Joachim@sancon.no

Bilen kunne stilles fra 6amp og ned. Men ikke høyere.

Burde vel kanskje ta en lunsj i Midtbyen en dag og sjekke en av de andre stolpene.

Det går kanskje og ringe fortum også? De kan muligens se om hvorfor den ikke tar mer?

Fikk 18kw på laderne til Tesla på Lade, men første og eneste gang jeg har testa med den medfølgende Type2 kabelen. Kabelen er at tykk type så den skal klare 22kw.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA