Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi oppdatering til AP/FSD?

Startet av n0rpan, lørdag 30. mars 2019, klokken 20:51

« forrige - neste »

n0rpan

Hei!

Er det noen som har fått oppdateringen for oss som valgte oppdatering til FSD/AP i istedenfor prisavslag?

Jeg venter på FSD siden 8 mars og ser på min profil inne på tesla at det fortsatt står EAP.


fnatiC

Sitat fra: n0rpan på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:51
Hei!

Er det noen som har fått oppdateringen for oss som valgte oppdatering til FSD/AP i istedenfor prisavslag?

Jeg venter på FSD siden 8 mars og ser på min profil inne på tesla at det fortsatt står EAP.

Har fått sms med bekreftelse om oppgradering fra EAP til FSD men ikke hørt noe etterpå jeg heller. Står fortsatt EAP her..

Inop

#2
Står "oppgradert autopilot" hos meg også. Har også fått beskjed om FSD.

Er det advancen summon som er første funksjonalitet i FSD pakken?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

n0rpan

Sitat fra: Inop på søndag 31. mars 2019, klokken 08:32
Står "oppgradert autopilot" hos meg også. Har også fått beskjed om FSD.

Er det advancen summon som er første funksjonalitet som er i FSD pakken?

Det er slik jeg også har skjønt det. Hadde likt å ser FSD på Tesla Account og ikke bare en SMS :)

VikingWithWings

Sitat fra: Inop på søndag 31. mars 2019, klokken 08:32
Står "oppgradert autopilot" hos meg også. Har også fått beskjed om FSD.

Er det advancen summon som er første funksjonalitet i FSD pakken?

Sitter også med samme SMS og kunne tenkt meg å ha litt mer «håndfast» bevis for at jeg faktisk har FSD.

I følge en blog post på Tesla sine sider, inneholder FSD følgende:

SitatFull Self-Driving capability includes Navigate on Autopilot, Advanced Summon, Auto Lane Change, Autopark and, later this year, will recognize and respond to traffic lights.

Jeg har sålangt sett «Navigate on autopilot», men ikke noe av det andre. Så på lik linje med de som ikke har fått sin lovte AP, har ikke vi med EAP blitt oppdatert til FSD ennå.

Når HW3 kommer, blir det jo interresant å se om man får innkalling for et gratis bytte der.....

Best å ta vare på SMS'n tror jeg.
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

Autowinder

Sitat fra: n0rpan på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:51
Hei!

Er det noen som har fått oppdateringen for oss som valgte oppdatering til FSD/AP i istedenfor prisavslag?

Jeg venter på FSD siden 8 mars og ser på min profil inne på tesla at det fortsatt står EAP.
Jeg har en snikende fornemmelse at vi får FSD, men at vi må ut med $2000 for HW3 for å få utnyttet den. Håper magefølelsen er feil
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

TøddiVedder

Jeg har fått epost som bekrefter at får HW3 når det kommer/trengs. Bestilte EAP og får oppgradering til FSD.

Kristian O

Bestilte ingenting, fikk SMS om autopilot. Spurte om dette ved utlevering for 2 dager siden, og fikk beskjed om at det kommer i løpet av april.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

GL1

Sitat fra: Autowinder på søndag 31. mars 2019, klokken 10:55
Sitat fra: n0rpan på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:51
Hei!

Er det noen som har fått oppdateringen for oss som valgte oppdatering til FSD/AP i istedenfor prisavslag?

Jeg venter på FSD siden 8 mars og ser på min profil inne på tesla at det fortsatt står EAP.
Jeg har en snikende fornemmelse at vi får FSD, men at vi må ut med $2000 for HW3 for å få utnyttet den. Håper magefølelsen er feil
Jeg forventer at din magefølelse er feil...

Meldingen forteller at oppgraderingen ikke har noen ekstra kostnad, så dersom det trengs hardware for å oppnå Full Self Driving Capability må det følge oppgraderingen.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Autowinder

Sitat fra: TøddiVedder på søndag 31. mars 2019, klokken 11:05
Jeg har fått epost som bekrefter at får HW3 når det kommer/trengs. Bestilte EAP og får oppgradering til FSD.
Ja det er vel ikke noe som gleder mer enn dette, så vi får bare smøre oss med tålmodighet :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Inop

Har en sånn e-post jeg også så hvis vi mot formodning ikke får FSD får vi rotte oss sammen  :D

Juridisk har ikke Tesla noe annet valg enn å gi oss FSD. Hvis de hadde sagt at vi ikke fikk FSD ville de fleste avbestilt/rebestilt og fått uansett. Men de har sagt at vi får FSD så hvis de går tilbake på det har de villedet forbrukerne for egen vinning og det pleier ikke gå så bra. Er ikke noe stresset for dette  :+1:
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Dani3l

Ble oppringt av Tesla idag, og fikk bekreftet at jeg ville få FSD (hentet bil før 1.mars). Det ligger inne på kontoen til alle som har blitt lovet det, de har også historikk på all kommunikasjon. Hun jeg snakket med sa jeg skulle ta kontakt dersom det ikke var kommet innen den 1. mai.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

olekvi

Sitat fra: Dani3l på fredag 05. april 2019, klokken 18:52
Ble oppringt av Tesla idag, og fikk bekreftet at jeg ville få FSD (hentet bil før 1.mars). Det ligger inne på kontoen til alle som har blitt lovet det, de har også historikk på all kommunikasjon. Hun jeg snakket med sa jeg skulle ta kontakt dersom det ikke var kommet innen den 1. mai.

Du har EAP i dag?

Hvordan vil du se at du får FSD?  (har også bil hentet før 1. mars, bestilt med EAP)
'19 TM3P

Counterpointer

Sitat fra: olekvi på fredag 05. april 2019, klokken 19:34
Hvordan vil du se at du får FSD?  (har også bil hentet før 1. mars, bestilt med EAP)
Dette er utsnitt av en epost fra Tesla om FSD


GOS

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 06. april 2019, klokken 08:43
Sitat fra: olekvi på fredag 05. april 2019, klokken 19:34
Hvordan vil du se at du får FSD?  (har også bil hentet før 1. mars, bestilt med EAP)
Dette er utsnitt av en epost fra Tesla om FSD



Men det gjelder vel bare for biler  etter 01.03. De med EAP har jo den funksjonaliteten uansett. Ser ikke dette som ett bevis på at de med EAP blir oppgradert til FSD.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA