Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Glem bekymringene, denne doningen er helt hinnsides!

Startet av fjongfasong, lørdag 30. mars 2019, klokken 10:51

« forrige - neste »

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

gigafactory


TJV

VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

RuneW

En ting er i alle fall klinkende klart:

Dere som står på "utsiden" er tydeligvis sykelig opptatt av hva som skjer på "innsiden"...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

AppleKnocker

Jeg skal ha en Model 3, la meg gjøre det klart. Men en bekymring man ikke kan glemme, er støynivået. Jeg ser det er delte meninger om det, men jeg stoler på Teslabjørns vurdering - way to high!

Heldigvis er det en bekymring man trolig kan gjøre noe med. I form av ettermarked støyisolering. Venter i spenning på hvilke metoder som fungerer best.

Det går an å være med i menigheten uten at svaret på alle spørsmål er Halleluja
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Counterpointer

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 31. mars 2019, klokken 11:27
Det går an å være med i menigheten uten at svaret på alle spørsmål er Halleluja
Det er ikke alltid jeg er enig med deg, men dette er et viktig poeng

Det er fullt mulig å ha flere tanker i hodet samtidig.

Forøvrig tror jeg mer det er elbil som er menigheten og Tesla er en retning innenfor denne.

TJV

Sitat fra: RuneW på søndag 31. mars 2019, klokken 11:17
En ting er i alle fall klinkende klart:

Dere som står på "utsiden" er tydeligvis sykelig opptatt av hva som skjer på "innsiden"...

Sykelig var å ta hardt i. Men ellers kjenner jeg meg igjen i setningen du skrev. Jeg er litt innom flere bilmerker/modeller å leser om, utenom at jeg er sykelig opptatt av de heller. Gjøre litt bakgrunnssjekk og høre positive og negative sider om et bilmerke/modell synest jeg er greit når jeg har ledig tid.  Var en liten stund fristet til å kjøpe en TM3, men som «kjedelig» bileier som meg, så er jeg tydeligvis for godt vant med problemfritt bilhold og kommer ikke til å kjøpe en Model 3 i år.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

olekvi

#22
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 31. mars 2019, klokken 11:27
Jeg skal ha en Model 3, la meg gjøre det klart. Men en bekymring man ikke kan glemme, er støynivået. Jeg ser det er delte meninger om det, men jeg stoler på Teslabjørns vurdering - way to high!

Siden han har kjøpt en så kan det vel ikke være *så* ille?


Det støyer litt, ingen tvil om det, men synes det går helt fint.  Har Performance og kjørt en del på brostein i Tyskland de siste dagene, det er ikke superkomfortabelt.

Derimot er det ganske fint å ligge rundt 160 Wh/km i 100+ km/t og lade med peak på 117 kW :-)
'19 TM3P

Trapper

Det største problemet er påliteligheten til Tesla. Når de med model 3 tydelig tar snarveier for å pumpe ut biler i (for) høyt volum, vil dette bli et stort problem i framtiden.

https://www.auto123.com/en/news/most-reliable-vehicle-brands-2018-consumer-reports/65249/

MooCow

Sitat fra: Trapper på søndag 31. mars 2019, klokken 13:25
Det største problemet er påliteligheten til Tesla. Når de med model 3 tydelig tar snarveier for å pumpe ut biler i (for) høyt volum, vil dette bli et stort problem i framtiden.

https://www.auto123.com/en/news/most-reliable-vehicle-brands-2018-consumer-reports/65249/

Det er ein av grunnane til at eg ikkje har konvertert førstedagsreservasjonen min til bil. Med 2-300 km til nermaste servicesenter i tillegg til varierande tibakemeldingar frå folk som har prøvt å få servicetime, så har det ikkje frista. Om det ikkje hadde vore noko som heitte miljø eller driftsutgifter så hadde eg nok gått for ein brukt Golf R :) Slik det ser ut no, så held eg nok på Saab'n eit år eller to til. Får sjå kva prisen på Skoda Vision IV og Ford Mach E blir. Spesielt Skoda'n ser tøff ut, og reknar med at han får adaptive fjernlys (Matrix) i tillegg :)

Philip Marlowe

Ja, hadde Lexus hatt elbiler i sortimentet og i tillegg hatt Teslas ladenettverk, så hadde jeg nok valgt Lexus. Får trøste meg med at Volvo er dårligere.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Autowinder

Sitat fra: olekvi på søndag 31. mars 2019, klokken 13:17
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 31. mars 2019, klokken 11:27
Jeg skal ha en Model 3, la meg gjøre det klart. Men en bekymring man ikke kan glemme, er støynivået. Jeg ser det er delte meninger om det, men jeg stoler på Teslabjørns vurdering - way to high!

Siden han har kjøpt en så kan det vel ikke være *så* ille?


Det støyer litt, ingen tvil om det, men synes det går helt fint.  Har Performance og kjørt en del på brostein i Tyskland de siste dagene, det er ikke superkomfortabelt.

Derimot er det ganske fint å ligge rundt 160 Wh/km i 100+ km/t og lade med peak på 117 kW :-)
Har han kjøpt, eller vunnet den?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: Trapper på søndag 31. mars 2019, klokken 13:25
Det største problemet er påliteligheten til Tesla. Når de med model 3 tydelig tar snarveier for å pumpe ut biler i (for) høyt volum, vil dette bli et stort problem i framtiden.

https://www.auto123.com/en/news/most-reliable-vehicle-brands-2018-consumer-reports/65249/
Ja er traust og pålitelig Lexus, men fronten minner om hjelmen til en StarWars Trooper.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

z4rd

Han sa i videoen at han har tenkt å gjøre noe mtp lyddemping. Det er nok en god investering og totalt sett blir bilen bra. Synd det skal være slik tho'..
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

AppleKnocker

Sitat fra: knut.aulie på søndag 31. mars 2019, klokken 11:37
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 31. mars 2019, klokken 11:27
Det går an å være med i menigheten uten at svaret på alle spørsmål er Halleluja

Forøvrig tror jeg mer det er elbil som er menigheten og Tesla er en retning innenfor denne.
Slenger meg på med ytterligere en enighet der
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA