Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Bruke denne ladestasjonen?  (Lest 674 ganger)

TotalFarsa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Bruke denne ladestasjonen?
« på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 12:17 »
Har ikke lagt merke til denne forrens nå. Er plassert på den lille parkeringsplassen inntill tågstasjon. Vennligst sjekk bildene og hjelp meg vurdere hvis jeg kan bruke denne til å lade min 2019 PHEV. To spørsmål til; er det nsb (vy) som er ansvarlige for den, eller hvem? Ene sikringen virker å ha løst ut, ikke sant?

Rosstopher

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Bruke denne ladestasjonen?
« Svar #1 på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 12:57 »
Lad i vei. Aner ikke hvem som eier den. Og ja, den ene sikringen har gått.
2016 Tesla Model S 90D

jkirkebo

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
« Svar #2 på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 13:40 »
Har ikke lagt merke til denne forrens nå. Er plassert på den lille parkeringsplassen inntill tågstasjon. Vennligst sjekk bildene og hjelp meg vurdere hvis jeg kan bruke denne til å lade min 2019 PHEV. To spørsmål til; er det nsb (vy) som er ansvarlige for den, eller hvem? Ene sikringen virker å ha løst ut, ikke sant?

Er dette på Roa?

BaneNor har ansvaret, NSB/Vy kjører kun tog (og buss) og har ingenting med infrastruktur å gjøre.
Sikringen kan du bare vippe opp igjen. Lad ivei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TotalFarsa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 14:42 »
Takk for svaren :)

Da regner jeg med at stasjon er kraftfull nok til å lade bilen. Er enda ikke helt innsatt i hvordan jeg skal tolke dette med kw og ampere...

TotalFarsa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 14:43 »
Og nei, ikke på Roa :)

Rosstopher

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #5 på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 14:47 »
Bilen din lader maks 3,7 kW, altså 16 A. Denne ladestasjonen har 16 A sikring. I schuko (vanlig stikkontakt) lader man uansett bare 10 A, så alle elbiler og plug-in-hybrider kan lade i den kontakten der.
2016 Tesla Model S 90D

TotalFarsa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: Torsdag 04. Juli 2019, klokken 16:42 »
Takk for uttømmende svar!

Jeg var rett og slett ikke medveten om at det fanns slike stolper utplassert kring tågstasjoner med mulighet til gratis lading. Veldig positivt.

TotalFarsa

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: Lørdag 06. Juli 2019, klokken 11:52 »
Fungerade alldeles utmerket. Samme lading hade kostet meg kr 25 på fortums stasjon så veldig bra med slik tilgang.