Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.4

Startet av xerxes, lørdag 30. mars 2019, klokken 08:35

« forrige - neste »

xerxes

Denne pumpes ut nå-

blir det model s/x Navigation on Autopilot kanskje? Sjekket noen?

xerxes

Det bør jo værra mer en ei buggfix, siden den har gått fra .3 til .4 (kunne vært 3.1). Installerer nå... Husk å slå av Sentry mode før dere installerer via app, ellers postponer den.

GeirHM

Nei, det er IKKE navi on ap for s/x... bare en nyttig oppgradering av DOG MODE...

TeslaModelX

Min S er fortsatt på 2019.4.3. Like før jeg ringer support å spør om den er "stuck". Er koblet på wi-fi når jeg er hjemme.

turfsurf

Sitat fra: ModelS på lørdag 30. mars 2019, klokken 11:03
Min S er fortsatt på 2019.4.3. Like før jeg ringer support å spør om den er "stuck". Er koblet på wi-fi når jeg er hjemme.
Slapp av, mange på S/X er på 2018.50.6/7.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sjokomelk

Hvis du er på 2019.something ligger du "lenger foran i køen" enn ganske mange andre.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TeslaModelX

Mulig det bare er jeg som er utålmodig (basert på listene). Men skjønner ikke hvorfor det pumpes oppdateringer til model 3 støtt og stadig. Mens de øvrige gjerne må stå 3-4 oppdateringer før de plutselig tikker inn.

DagfinnN

Sitat fra: ModelS på lørdag 30. mars 2019, klokken 11:16
Mulig det bare er jeg som er utålmodig (basert på listene). Men skjønner ikke hvorfor det pumpes oppdateringer til model 3 støtt og stadig. Mens de øvrige gjerne må stå 3-4 oppdateringer før de plutselig tikker inn.
Kan jo være mye mer bugs på TM3 som må rettes.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

GeirHM

Jeg skjønner ikke at ikke flere er opprørt over at Tesla -på samme oppdatering - gir model 3 navi on ap mens vi andre ikke får det. Særlig tatt i betrakning at det nettopp var et rusj for å få oss alle til å kjøpe den absolutt helt tomme FSD-pakken. Og vi kjøpte den. Men altså, model 3 får software vi andre har betalt for.

Og det er IKKE slik at model 3 har noe elektronisk hokus pokus vi ikke har. For så vidt meg bekjent så ruller model s og x rundt på veiene med navi on ap aktivt i USA.

k1

Gikk fra 2018.50.6 til denne i dag, og release notes var helt blanke. Gir meg stor tro på denne versjonen... vet det har vært en del i mellom disse to versjonene mtp sentry mode osv, og kunne heller tenkt meg å lese om det i bilen enn på diverse fora  :-\
Kan rett og slett ikke fatte at det er så forbaska vanskelig å gi ut en sw som bare fungerer, enn stadige oppdateringer som alltid har noe bugs ved seg. Fikset en ting og to nye bugs virker som standarden. Bah!

Wibla

Sitat fra: k1 på lørdag 30. mars 2019, klokken 13:59
Gikk fra 2018.50.6 til denne i dag, og release notes var helt blanke. Gir meg stor tro på denne versjonen... vet det har vært en del i mellom disse to versjonene mtp sentry mode osv, og kunne heller tenkt meg å lese om det i bilen enn på diverse fora  :-\
Kan rett og slett ikke fatte at det er så forbaska vanskelig å gi ut en sw som bare fungerer, enn stadige oppdateringer som alltid har noe bugs ved seg. Fikset en ting og to nye bugs virker som standarden. Bah!

Ta en restart, så kommer release notes.

Ellers... har du stått opp med feil bein i dag? :)
2018 Tesla Model S 75D

k1

Sitat fra: Wibla på lørdag 30. mars 2019, klokken 14:12
Sitat fra: k1 på lørdag 30. mars 2019, klokken 13:59
Gikk fra 2018.50.6 til denne i dag, og release notes var helt blanke. Gir meg stor tro på denne versjonen... vet det har vært en del i mellom disse to versjonene mtp sentry mode osv, og kunne heller tenkt meg å lese om det i bilen enn på diverse fora  :-\
Kan rett og slett ikke fatte at det er så forbaska vanskelig å gi ut en sw som bare fungerer, enn stadige oppdateringer som alltid har noe bugs ved seg. Fikset en ting og to nye bugs virker som standarden. Bah!

Ta en restart, så kommer release notes.

Ellers... har du stått opp med feil bein i dag? :)

Nei det funka ikke, da jeg gjorde dette fordi spotify ikke fungerte. Fungerte kranglete etter det.
Kan godt hende jeg høres innbitt og surmaget ut, men jeg har mer eller mindre slutta å glede meg til ny sw versjon, da jeg sjelden syns det fikser det helt basale: stabilitet og forbedret AP. Som regel fikser det en ting og så er det jammen noe nytt som ikke fungerer eller fungerer dårlig. Og det er jo ikke slik at man kan velge å forbli på en «stabil» versjon, da det automatisk laster ned og «maser» om å bli innstallert hver gang man starter bilen. Derfor stiller jeg spm hvorfor det er så vanskelig å få en forbedring fra gang til gang vs en rullering på gamle og nye feil.
Siden min første sw versjon ved ny bil i slutten av 2017 til i dag, har det ikke vært noen forbedring på det basale jeg kan skryte av.

DagfinnN

Sitat fra: GeirHM på lørdag 30. mars 2019, klokken 13:39
Jeg skjønner ikke at ikke flere er opprørt over at Tesla -på samme oppdatering - gir model 3 navi on ap mens vi andre ikke får det.
Kanskje vi er mer avslappet enn deg?
Jeg har verdens beste bil og fokuserer på det som er bra med den. Gidder ikke å bruke energi på det som skulle ha kommet i går. Det nye kommer når det kommer...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

GeirHM

@DagfinnN, sånn tenker jo jeg også.

Det var bare det der med at samme oppdatering ga model 3 selve gulroten jeg har gått og gleda meg til i evigheter. Mens jeg altså fikk den der hundedritten. Okei. «Dog Mode». Det føkka til helvete med min zen-and-the-art-of-motorcycle-maintenance-attitude.

Kommer ikke over det.

geear

Sitat fra: GeirHM på lørdag 30. mars 2019, klokken 13:39
Jeg skjønner ikke at ikke flere er opprørt over at Tesla -på samme oppdatering - gir model 3 navi on ap mens vi andre ikke får det. Særlig tatt i betrakning at det nettopp var et rusj for å få oss alle til å kjøpe den absolutt helt tomme FSD-pakken. Og vi kjøpte den. Men altså, model 3 får software vi andre har betalt for.

Og det er IKKE slik at model 3 har noe elektronisk hokus pokus vi ikke har. For så vidt meg bekjent så ruller model s og x rundt på veiene med navi on ap aktivt i USA.
Har registrert at du nevner det i omtrent hvert eneste innlegg her inne, men skjønner ikke hva som er så viktig. For min del så kjører jeg på motorvei med avkjøringsfelt OG destinasjon plottet inn kanskje en gang i måneden. Om jeg må avbryte AP før avkjøringsfeltet, blinke og svinge selv, eller la den ta avkjøringen selv og så avbryte den 200 meter senere, slik at den ikke skal bli airborne i første rundkjøring, har fryktelig liten betydning for meg. Det er hvordan den kjører på distansen mellom som betyr mest. Hadde den kjørt fra A til Å hadde jeg vært mer irritert på å ikke få det, men akkurat den lille detaljen at den bare tar riktig avkjøring betyr bortimot nada for meg. Mye mer irriterende med denne oppdateringen er at den har vært en nedgradering på alt annet. MCU har rebootet av seg selv en gang. Browseren er HELT ubrukelig, klarer ikke laste google.no engang, og enda mindre aktivere linkmytesla, spotify hakker, kollisjonsvarselet går av i hytt og pine, og vindusviskerne har begynt å slå seg på i en undergang jeg kjører i igjen - nesten et år siden de holdt på med det.

Du visste veldig godt at FSD-pakken var innholdsløs da du kjøpte den.

Har forresten hund, men for meg har mørke vinduer, keep climate on, eller bare slå bilen helt av, fungert helt hundre.  :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA