Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.4

Startet av xerxes, lørdag 30. mars 2019, klokken 08:35

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: emmern på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:14
Sitat fra: k1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:03
Så det er viktigere enn alvorlig ulykke og menneskeliv?  ???

Det står klart og tydelig at man skal ha henda på rattet og være aktsom.

Hva har det med saken å gjøre?
Du kan ha nettopp det, så bråbremser bilen uten grunn og et vogntog sitter klistra i baken din fordi bilen fremprovoserer farlig kjøring - hva har det da med saken det du refererer til?!

emmern

Sitat fra: k1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:38
Hva har det med saken å gjøre?
Du kan ha nettopp det, så bråbremser bilen uten grunn og et vogntog sitter klistra i baken din fordi bilen fremprovoserer farlig kjøring - hva har det da med saken det du refererer til?!

Har alt med saken å gjøre. Siden man kjører betabil og betasoftware så må man sørge for at man har god avstand bak seg også før man aktiverer EAP. Om det er akseptabelt er en annen sak.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

k1

Sitat fra: emmern på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:40
Sitat fra: k1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:38
Hva har det med saken å gjøre?
Du kan ha nettopp det, så bråbremser bilen uten grunn og et vogntog sitter klistra i baken din fordi bilen fremprovoserer farlig kjøring - hva har det da med saken det du refererer til?!

Har alt med saken å gjøre. Siden man kjører betabil og betasoftware så må man sørge for at man har god avstand bak seg også før man aktiverer EAP. Om det er akseptabelt er en annen sak.

Du skjønner at dette blir kverulering i denne saken? Tesla kan nå skrive hva de vil i en disclaimer, så lenge det går på trafikksikkerheten vil statens vegvesen vurdere saken.

emmern

Tja hvis mange nok sladrer til dem. Jeg vil heller ha beta enn ingenting. :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

k1

Og jeg ønsker heller sikkerhet på veien enn en ulykke/dødsfall grunnet laber innsats fra Tesla på å løse et kritisk problem som har vedvart i svært lang tid.

emmern

Sitat fra: k1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:54
Og jeg ønsker heller sikkerhet på veien enn en ulykke/dødsfall grunnet laber innsats fra Tesla på å løse et kritisk problem som har vedvart i svært lang tid.
Det har ikke skjedd da. Og jeg vil jo at det skal være trygt selvfølgelig. Å si noe annet til meg annet er stråmann.

Uansett så savner jeg en ordentlig måte å melde fra feil om. Synes kvaliteten på EAP har gått opp og ned uten muligheter for å si fra. Akkurat det er frustrerende.


Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Det ansvarlige fra fører vil være å IKKE bruke AP på aktuell distanse hvor slikt har skjedd, og ta kontakt med servicesenter for utbedring, eventuelt ikke bruke AP på den bilen i det hele tatt. Det er ikke et flåteproblem såvidt jeg kan forstå, og da er det ikke noe for Vegvesenet.

k1

Sitat fra: gr på tirsdag 09. april 2019, klokken 19:17
Det ansvarlige fra fører vil være å IKKE bruke AP på aktuell distanse hvor slikt har skjedd, og ta kontakt med servicesenter for utbedring, eventuelt ikke bruke AP på den bilen i det hele tatt. Det er ikke et flåteproblem såvidt jeg kan forstå, og da er det ikke noe for Vegvesenet.

Gitt at alle eiere med problemet er klar over det, og det ikke skjer første gang den gangen man hadde en semi bak seg...

k1

#83
Sitat fra: emmern på tirsdag 09. april 2019, klokken 18:37
Sitat fra: k1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 17:54
Og jeg ønsker heller sikkerhet på veien enn en ulykke/dødsfall grunnet laber innsats fra Tesla på å løse et kritisk problem som har vedvart i svært lang tid.
Det har ikke skjedd da. Og jeg vil jo at det skal være trygt selvfølgelig. Å si noe annet til meg annet er stråmann.

Uansett så savner jeg en ordentlig måte å melde fra feil om. Synes kvaliteten på EAP har gått opp og ned uten muligheter for å si fra. Akkurat det er frustrerende.


Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Altså jeg tillegger ikke deg annet enn at for meg virker det som om sikkerhet kommer som nr 2 i rekke fremfor det å kunne ha noe i beta som er trafikkfarlig, basert på ditt første innlegg i diskusjonen oss i mellom:
Sitat fra: emmern på tirsdag 09. april 2019, klokken 16:34
Hvis du melder fra om det så er det en fare for at de kan beordre Tesla til å skru av EAP for alle (og der med ødelegge for en god del folk), så ville ikke ha gjort det...  :police:

Nei, kanskje ikke et flåteproblem som gr påpeker, men det skulle ikke mer til at 1 person hadde problemer med FWD til at vegvesenet fattet interesse.

Poenget her er vel at vi i bunn og grunn er enige i mye her, men vi er uenige om hvordan vi får Tesla til å få ut fingern til å få fiksa problemet asap. På dette tidspunktet, fordi det har drøyd ut i laaang tid, mener jeg tvang gjennom staten som håndhever er snart på sin plass, versus det å melde inn bug reports og vente til Tesla prioriterer dette selv.

Motorwatt

Jeg er nok ikke alene om dette problemet. Søk dette forumet på 'fantombremsing" eller lignende. Selv bruker jeg ikke TACC lenger uten at jeg er tilnærmelsvis alene på veien.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Problem over lang tid? Kom ikke dette tilbake med 2018.8.3? Syns det har vært stille rundt fantombremsinger lenge nå.

Tesla trenger ikke mer negativitet i media.

Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 09. april 2019, klokken 19:41
Tesla trenger ikke mer negativitet i media.
Det er jeg veldig enig i. Men den eneste som kan gjøre sitt for å unngå en slik omtale er Tesla selv. Jeg har ingen intensjoner om å bringe dette videre, og min bil skal på service i slutten av uken. Da vil jeg selvsagt ta dette opp.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: gr på tirsdag 09. april 2019, klokken 19:41
Problem over lang tid? Kom ikke dette tilbake med 2018.8.3? Syns det har vært stille rundt fantombremsinger lenge nå.
Ett raskt søk i nabotråd:

Sitat fra: dragmore på tirsdag 09. april 2019, klokken 13:56
Fikk den i natt, og håper virkelig at de har kverka endel av disse fantombremsingene.. disse er jo livsfarlige..
Kjørte på E18 i går mellom krs og grm i 100, og plutselig bråbremsa bilen (skjedde 3 ganger) pga. at det var en bil langt foran i andre felt.... ble jo helt nervevrak..
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Skrevet mye om problemet i amerikanske fora også. Her et utdrag fra TMC i går:

For example, this morning at 10am I was headed north on I-80 in the middle lane at 70mph. I passed a semi in the right lane and it's shadow extended into my lane and Neo did a hard auto-break and would not pass the truck that was doing about 50mph. I had to initiate a lane change to the left lane to get by. If I had someone tailgating, there would have been a rear collision without heroic efforts to avoid it.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: k1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 19:26Altså jeg tillegger ikke deg annet enn at for meg virker det som om sikkerhet kommer som nr 2 i rekke fremfor det å kunne ha noe i beta som er trafikkfarlig, basert på ditt første innlegg i diskusjonen oss i mellom:
Sitat fra: emmern på tirsdag 09. april 2019, klokken 16:34
Hvis du melder fra om det så er det en fare for at de kan beordre Tesla til å skru av EAP for alle (og der med ødelegge for en god del folk), så ville ikke ha gjort det...  :police:

Jepp. Det er BETA. det er pr def trafikkfarlig sånn sett. Så alle som kjører bilen burde være inneforstått med dette. Det kan ikke være en sånn dagmammamentalitet for da blir jo alt forbudt inntil det er ferdig (nei det blir aldri ferdig).

Basic TACC som IKKE er i beta (f.eks. e-golf) anbefales ikke i brå svinger f.eks.

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA