Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.4

Startet av xerxes, lørdag 30. mars 2019, klokken 08:35

« forrige - neste »

Råde

Jeg skjønner det veldig godt, men det er bare å ta frem boka igjen, GeirHM, for OTA kommer til å være definisjonen av smerte fremover virker det som.

En ting er at DE ANDRE, altså de med sånn liten bil man ser ned på, får den fancieste koden og de nyeste funksjonene. (Jadajada model 3 folk. Dere skjønner hva jeg mener. Pust dypt :) Poenget er at model 3 er tre måneder gammel her på berget mens S og X har vært med siden tidenes morgen. Og fortjener godbitene først)

En annen ting er altså disse bugsa. 8.3 hakker og henger så mye at bilen min nesten ble ubrukelig. Helt enig med deg kl. Og DagfinnN, jeg tenkte egentlig sånn frem til 8.3. Nå gruer jeg til neste OTA-overraskelse.
e-Golf | X75D

GeirHM

Sitat fra: gr på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:09
(...) Har registrert at du nevner det i omtrent hvert eneste innlegg her inne, men skjønner ikke hva som er så viktig. (...)

Er jeg i ferd med å bli oppfattet som en korsbærer for saken, en sak som kanskje er god, men som egentlig skygger og står i veien for det større bildet? En gatepredikant som uansett hva som diskuteres kommer trekkende med sitt anliggende? Jeg håper ikke det. Og når du minner meg om at jeg kjøpte FSD tom for innhold, så argumenterer du sikkert ikke for at den bør forbli tom?

La meg fastslå at jeg ikke kommer trekkende med dette med et ønske om at akkurat jeg skal få snike i køen. Jeg har forsøkt å påpeke det prinsipielle rundt dette. Jeg står altså opp for alle med S/X i forhold til de begunstigede i sine Model 3.

Du stiller også spørsmål ved saksinnholdet. Hvorfor alt dette maset om noe så trivielt som en funksjon som kan ta riktig avkjøring fra motorveien for meg. Greier jeg ikke noe så enkelt på egenhånd? Jeg gjør det.

Navi on AP eller «ramp on / ramp off» som det ble kjent som først er merkelapper for autopilotfunksjon som -når det er ferdigutviklet - vil gi deg en tilnærmet total selvkjøringsfunksjon hvor bilen overtar hele kjøreoppdraget fra du kjører på motorveien til du kjører av inkludert alle nødvendige filskifter underveis.

Er dette en uviktig funksjon? Tja. For deg som sjelden kjører på motorveier eller som sjelden kjører lengre turer er den sikkert det.

For de av oss som driver jobbpendling over lengre motorveistrekk eller som bruker bilen på lengre turer, vil den forsterke og videreutvikle autopilotfunksjonen på betydelig vis.

Jeg synes fortsatt at denne funksjonen ikke skal være forbeholdt sjåfører av Model 3.

geear

Hehe.. Selvfølgelig må FSD få innhold etterhvert, har X med FSD-pakken selv og, men akkurat det med avkjøringer betyr svært lite for meg, så lenge en fortsatt må bytte fil "manuelt" (blinke og ta i rattet), og den forsøker å launche seg selv into space i rundkjøringer, som et realt spaceX-produkt. Ekstra god innsats gjør den når bilen foran forsvinner. Mye viktigere for meg at den snart klarer å lese skilt og redusere fart inn i lavere fartssoner, skifte fil selv etc.

Skjønner heller ikke hvorfor det er så viktig om det kommer noen uker før på Model 3 eller ei. En annen gang er det kanskje motsatt. Uansett vil vi nok se at 3eren får mye fokus, for det er utvilsomt volummodellen.

Ikke misforstå, nye funksjoner, også små, er velkomne, men føler ikke for noe korstog basert på akkurat denne her altså.. ;)

Skjøteledning

Mine opplvelelser med AP på mototvei med flere filer er at hvis jeg kjører på
tider med mye tungtrafikk så må jeg til stadighet ta over styringen og guide bilen mot venstre når jeg ligger i venstre fil og har trailere i høyre fil.
Selv om bilen registrerer at det er lastebil på skjermen så velger den alt for ofte å legge seg farlig nær midtstripen og med fare for å sneie borti trailer.

Ser ikke at Navi on AP vil bli brukt så mye med mindre Tesla får fikset hvordan bilen posisjonerer seg i kjørebanen.


Motorwatt

Hvorfor har jeg fått en TM3 oppdatering på min TMS (nesten)? 850 stk. TM3 og 29 stk. TMS/X  :-X. Dette er versjon 2019.5.15 som jeg nå har hatt siden tidenes morgen (eller iallfall nesten en måned). Har fått 3 oppdateringer "pushet", de siste 14 dagene, men hver gang er det den samme eldgamle versjonen som blir installert. Hmm.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

rmr

Sitat fra: ModelS på lørdag 30. mars 2019, klokken 11:03
Min S er fortsatt på 2019.4.3. Like før jeg ringer support å spør om den er "stuck". Er koblet på wi-fi når jeg er hjemme.

Ikke noe å klage over , hehe. Min er på 2018.48.12.1.....ikke koblet på Wifi , men har nå fått oppdateringer jevnt og trutt før.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

TeslaModelX

Sitat fra: rmr på søndag 31. mars 2019, klokken 15:45
Sitat fra: ModelS på lørdag 30. mars 2019, klokken 11:03
Min S er fortsatt på 2019.4.3. Like før jeg ringer support å spør om den er "stuck". Er koblet på wi-fi når jeg er hjemme.

Ikke noe å klage over , hehe. Min er på 2018.48.12.1.....ikke koblet på Wifi , men har nå fått oppdateringer jevnt og trutt før.

Hadde ringt support for leeenge siden hadde det vært meg  ;D

GeirHM

Jeg tror det kan være fornuftig å få bilen tilkoblet wifi på et eller annet vis. Så stor som flåten er blitt tror jeg de knapt sender ut via mobilnettet lengre.

Toalmar

Sitat fra: GeirHM på søndag 31. mars 2019, klokken 20:52
Jeg tror det kan være fornuftig å få bilen tilkoblet wifi på et eller annet vis. Så stor som flåten er blitt tror jeg de knapt sender ut via mobilnettet lengre.
Helt klart riktig. koblet opp wifi i garasjen nå i ettermiddag. ca 15 minutter etter at bilen ble tilkoblet dette nettverket fikk jeg melding i app om software oppdatering
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Fikk 2019.8.4 i går. Stor forbedring med lugging på TACC. Kan nå passerer et vogntog/buss/lastebil uten problemer. Går jevnt og trutt også på to-fils-vei også.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Wibla

2019.8.x virker veldig nervøs for motgående trafikk på vanlig vei, nødbremsa omtrent da jeg møtte en buss nedover mot Holmestrand istad.

Ellers begynte DAB å hakke, og Spotify kutta ut helt. Dette fungerte greit i 8.3, men ikke 8.4 ... får vel forske litt på dette etterpå.
2018 Tesla Model S 75D

Thomas Parsli

Sitat fra: Wibla på tirsdag 02. april 2019, klokken 17:24
2019.8.x virker veldig nervøs for motgående trafikk på vanlig vei, nødbremsa omtrent da jeg møtte en buss nedover mot Holmestrand istad.

Hvis ikke Tesla kommer med en oppdatering, kommer noen til å bli påkjørt bakfra!

2019.8.3 fungerte hakket bedre enn 2019.8.4 på vår Model X (2019, AP 2.5).
I dag opplevde jeg at 2019.8.4 knapt ville kjøre forbi trafikk i samme kjøreretning når jeg lå i høyre felt på E18 utgående etter Fornebu.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Motorwatt

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 02. april 2019, klokken 18:44
Sitat fra: Wibla på tirsdag 02. april 2019, klokken 17:24
2019.8.x virker veldig nervøs for motgående trafikk på vanlig vei, nødbremsa omtrent da jeg møtte en buss nedover mot Holmestrand istad.

Hvis ikke Tesla kommer med en oppdatering, kommer noen til å bli påkjørt bakfra!

2019.8.3 fungerte hakket bedre enn 2019.8.4 på vår Model X (2019, AP 2.5).
I dag opplevde jeg at 2019.8.4 knapt ville kjøre forbi trafikk i samme kjøreretning når jeg lå i høyre felt på E18 utgående etter Fornebu.

Vedr. høyre felt, så er det slik både på BMW og VW med ACC. Forbikjøring i høyre fil er normalt ikke tillatt, men på de tyske kan dette overstyres med gasspedalen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. april 2019, klokken 19:16

Vedr. høyre felt, så er det slik både på BMW og VW med ACC. Forbikjøring i høyre fil er normalt ikke tillatt, men på de tyske kan dette overstyres med gasspedalen.
Det  samme gjør man Tesla også. Jeg opplever mye fantombremsing på ACC når veien ikke har midtstripe. Jeg vet hvor det er, sitter klar og justerer med wattpedalen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Råde

Æsj, fikk nettop 2019.8.4 og tenkte at problemene var løst, men det ser ut til st jeg må vente tålmodig på OTA-spøkelset litt til for å få litt bedre fungerende bil igjen.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA