Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 Performance - track mode varmer tilsynelatende batteriet!

Startet av olavxxx, fredag 29. mars 2019, klokken 21:43

« forrige - neste »

olavxxx

PS: Jeg gjør litt research nå siden jeg tenker å kjøre lovlige race på street legal, det er altså lukket baneløp hvor man akser rett frem.

Det jeg tenkte kanskje kunne være av interesse er at man i track mode med 3-4 pulls kan øke ytelsen, se videoen her:
https://www.youtube.com/watch?v=jSTEtnk4ouY

PS. den videoen der er før ytelsesoppgraderingn til Tesla, men jeg tenkte det var relevant å se at den faktisk vil varme batteri til ideell ytelsestemperatur i track mode, det er jo litt som Model S Ludicrous kan gjøre med sin batterivarming, men her medgår det mindre "Juice" tror jeg.

I tillegg har jo track mode masse andre features for banekjøring da, men ja..
Jeg tenkte kanskje det var en morsom ting å vite :-)

olekvi

Sitat fra: olavxxx på fredag 29. mars 2019, klokken 21:43
PS: Jeg gjør litt research nå siden jeg tenker å kjøre lovlige race på street legal, det er altså lukket baneløp hvor man akser rett frem.

Kjipt å måtte bremse for ikke å bli sendt hjem? ;-)


En Performance bør kunne gå under 7.60 på 1/8-mila.


Ellers interessant video.
'19 TM3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA