Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bygge batteri 18650

Startet av autopass, fredag 29. mars 2019, klokken 16:06

« forrige - neste »

autopass

Noen soom har gode tips på hvor det er ok å kjøpe batterier?
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!


autopass

Da var byggingen i gang. Punktsveiset og lagt opp ledninger til BMS.

14s2p batteri som skal passe fint inn i en liten seteveske. Sykkel vil da se ganske anonym ut.

Pakken er 48v 5Ah og er laget av 28 Samsung INR18650-25R 2500mAh - 20A batterier.

Motor falt på 500w TSDZ2 fra Tong Sheng. Bilde av sykkel viser et testbatteri som er stripset fast. Med seteveske blir den ennå mere anonym.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

hanche

Jeg ville vært redd for at varmen ville skade batteriene når man lodder rett på batteripolene, men du vet vel hva du gjør. Det er kanskje et spørsmål om å bruke stor nok loddebolt og være rask? Og kanskje litt strategisk plassert tape på metalldelene kan hindre at de gnager hull i isolasjonen på ledningene? Men det har du sikkert også tenkt på. Jeg synes bare det er greit å nevne av hensyn til andre som ønsker å følge ditt eksempel.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

jkirkebo

Sitat fra: hanche på fredag 31. mai 2019, klokken 11:12
Jeg ville vært redd for at varmen ville skade batteriene når man lodder rett på batteripolene, men du vet vel hva du gjør. Det er kanskje et spørsmål om å bruke stor nok loddebolt og være rask? Og kanskje litt strategisk plassert tape på metalldelene kan hindre at de gnager hull i isolasjonen på ledningene? Men det har du sikkert også tenkt på. Jeg synes bare det er greit å nevne av hensyn til andre som ønsker å følge ditt eksempel.

Lodding vil nok ødelegge batteriene, men han har jo ikke loddet. Han har punktsveiset, slik som det skal gjøres på slike batterier. Helt etter boka mao.

Jeg har selv bygget stort elbilbatteri med 143 stk. 18650-celler som ble punktsveiset. Fungerer helt supert, men man må jo anskaffe punktsveiseapparat da. Det koster litt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hanche

Punktsveiset? Åja, han skrev jo det. Beklager støyen.  :-[
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Olee

Litt vanskelig å se, men er det en nikkelstrip mellom seriene på toppen der? Mulig det blir litt varmt under full belastning, vurder å legge på en til (hvis du ikke har tykkere enn 0,15mm) :)

Autowinder

Ser bra ut, men som daglig elsyklist ville jeg seriøst vurdert skivebremser for de situasjonene hvor kort bremselengde er viktig under alle værforhold. Farten og hvor det sykles kan likevel gi et annet svar for noen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA