Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model 3, 5 prosent ytelsesøkning ser ut til å være 8 prosent.

Startet av olavxxx, fredag 29. mars 2019, klokken 14:54

« forrige - neste »

olavxxx

Det er logget ut at "increase in peak effect" primært er over 60km/t (8 prosent over ved 70km/t), samt at det ser ut til å være 8 prosent økning.

0-100 går unna 0.1 sekunder raskere, men 70-100 eller 100-261km/t vil nok gå en del raskere.

Kilde:
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b68mc5/fw_201983_actually_increased_model_3_awd_peak/

hemi

Skrev endel om dette i i FW tråden, men det er merkbart, buttdynoen min var bra og jeg sa at rundt 60-70 og spesielt 80 og oppover merket man forskjellen.

Testet litt fra 100 og opp nå også, vesentlig bedre der også nå, det man ser i grafen er såpass vesentlig at du faktisk merker det.

Den var jo ca dau over 60 før

Lurer på hvordan grafen for LR ble?

gruffalo

Sitat fra: hemi på fredag 29. mars 2019, klokken 15:07
Skrev endel om dette i i FW tråden, men det er merkbart, buttdynoen min var bra og jeg sa at rundt 60-70 og spesielt 80 og oppover merket man forskjellen.

Lurer på hvordan grafen for LR ble?

Den Reddit-posten handler vel om en LR (non-P9?
E-tron 55 sportback 2022

olavxxx


hemi

vente noen poste for P da, men det virker å være ganske likt, for det er primært topend som er forbedret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA