Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Selger min Roadster 2.5 med chademo

Startet av ravn, fredag 29. mars 2019, klokken 12:23

« forrige - neste »

ravn

Jeg har hatt ute min roadster 2.5 (2011) en stund på Finn for å se om det er interresse, men har vært lite seriøs respons, så tenkte å nevne det her også.

Dette er som sagt en av veldig få roadstere med ettermontert Chademo (50kw) lading.
Alt fungerer som det skal.

Finn annonse: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=129539503
Selges i utgangspunktet via Motorstudio, men ta gjerne kontakt med meg direkte her på forumet for spørsmål.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Hyperstress

Jeg har ikke fulgt med på priser på Roadster, men i mitt hode så må en slik prises veldig mye lavere nå som model 3 selges ny for 450 000, og snart ned mot 300 000.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

geear

Sitat fra: Hyperstress på fredag 29. mars 2019, klokken 15:13
Jeg har ikke fulgt med på priser på Roadster, men i mitt hode så må en slik prises veldig mye lavere nå som model 3 selges ny for 450 000, og snart ned mot 300 000.
Ehhm..

Dette er motorhistorie, samlerobjekt, en av 2450 biler, kan ikke sammenlignes med en sedan som det produseres like mange av på to dager. Ingen samlerobjekt har "fornuftig" pris sammenlignet med vanlige biler.

Espen Hugaas Andersen

Den er verdt det folk er villige til å betale. Er det liten interesse på 499k, så er det et godt tegn på at den ikke er verdt den summen.

Men det er jo en kul og historisk bil, og jeg kunne gjerne tenkt meg en. Måtte bare hatt større garasje. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

tomrh

En høy utropspris er ikke særlig tiltrekkende, så et alternativ kan være bilauksjon med lav utropspris. Det er en sjanse å ta, men i kampens hete overbyr gjerne interessentene hverandre og ender på summer de i utgangspunktet ikke ville betale.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

ravn

Selger via firma og det var de som satt prisen, ut fra andre biler som lå ute, men fasiten viser jo at den var alt for høy.

Men må innrømme at jeg hadde forventet mer respons, og at folk heller ville prutet.
Men ser de samme roadsterene blir fjernet og dukker opp på ny så de er ikke så lett omsettelige.

Uansett så har det ikke travelt med å selge, er jo så fint vær for tiden, men kommer nok til å sette prisen kraftig ned og se om det har noen effekt.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Muffinman

Av og til hører man historier om at enkelte sitter på biler som har steget vanvittig i verdi, og kjenner litt på misunnelsen. "At jeg ikke kjøpte en, for sist jeg vurderte en slik fikk man den for nesten ingenting..."

DETTE er er en slik mulighet folkens! Om jeg hadde hatt råd og plass til å ha den ville jeg slått til. Ja, den vil nok koste å holde i stand (kan hende den trenger en batterioppgradering når den blir skikkelig gammel), men verdistigningen over tid tror jeg vil overgå dette med det mangedobbelte. En fremtidig klassiker produsert i begrenset antall som akkurat nå sannsynligvis er på et bunnivå prismessig.

Håper bilen havner hos noen som skjønner hva han/hun kjøper  :)

Tesla91

Jeg hadde lett vurdert den der om jeg ikke hadde lagt inn depositum på den nye Roadsteren som kommer i 2021! Vi måtte selvsagt ha diskutert litt vedr pris da, men ikke så alt for mye ned. Lykke til!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA