Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Baklykter som dugger

Startet av fnatiC, fredag 29. mars 2019, klokken 10:28

« forrige - neste »

fnatiC

Var i kontakt med tesla service etter jeg vasket bilen da jeg oppdaget mye dugg inni begge baklyktene. Dette er jo vanligvis en feil som utbedres, har ihvertfall vært slik med alle andre biler jeg har hatt før.... Men neida, dette var visst helt vanlig og var ingen feil de tok på garantien.... Hva tenker dere om dette? Synes det virket veldig rart.

Amoss

Sitat fra: fnatiC på fredag 29. mars 2019, klokken 10:28
Var i kontakt med tesla service etter jeg vasket bilen da jeg oppdaget mye dugg inni begge baklyktene. Dette er jo vanligvis en feil som utbedres, har ihvertfall vært slik med alle andre biler jeg har hatt før.... Men neida, dette var visst helt vanlig og var ingen feil de tok på garantien.... Hva tenker dere om dette? Synes det virket veldig rart.

Se på Model S (og X?) forumet om det samme/tilsvarende problemer.
Model S 85D

Klykken

Dugg blir det både foran og bak, på alle biler med LED. Ikke unikt for Tesla dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mrexplode

Sitat fra: fnatiC på fredag 29. mars 2019, klokken 10:28
Var i kontakt med tesla service etter jeg vasket bilen da jeg oppdaget mye dugg inni begge baklyktene. Dette er jo vanligvis en feil som utbedres, har ihvertfall vært slik med alle andre biler jeg har hatt før.... Men neida, dette var visst helt vanlig og var ingen feil de tok på garantien.... Hva tenker dere om dette? Synes det virket veldig rart.

Helt vanlig, hadde dette på min bil, forsvinner normalt etter 2-3 dager. Vann skal det ikke være, da er det noe galt.

Randeboy

Det er helt normalt. Spesielt hvis man vasker på vinteren med store temperaturforandringer.

Tore Kjernmoen

Denne videoen viser problemet og løsning.  Dårlig/porøs sveis rundt kanten.
Prosessen med å tørke ut lykta er jeg litt usikker på.  Man må sørge for å få tørr luft inn i lykta.  Ikke bare varme den opp.  Ellers vil kondensen komme tilbake når det blir kaldt.

https://youtu.be/HgLlj04SLrA
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA