Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken takboks?

Startet av ewilmann, fredag 29. mars 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Det er bilder av Thule Flow på Model 3 tidligere i denne tråden.

Redgarden

Jeg testet med min gamle Skiguard 850 i dag. Det funka helt greit, selv om jeg selvsagt gjerne skulle hatt den lavere mot taket. Legger ved bilder.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

javeltravel

Jeg fant bilder av Model 3 med Thule Motion XT XL på denne lenken:

https://www.rackattack.com/car-rack-installations/tesla/model-3/

Jeg har blitt vant til å se den med lavere bokser, så umiddelbart synes jeg dette så litt voldsomt ut. Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe den, da den er forholdsvis rimelig, romslig og har fått topp score i kollisjonstest. Men nå er jeg usikker igjen...
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

javeltravel

Sitat fra: javeltravel på onsdag 09. oktober 2019, klokken 21:52
Jeg fant bilder av Model 3 med Thule Motion XT XL på denne lenken:

https://www.rackattack.com/car-rack-installations/tesla/model-3/

Jeg har blitt vant til å se den med lavere bokser, så umiddelbart synes jeg dette så litt voldsomt ut. Hadde nesten bestemt meg for å kjøpe den, da den er forholdsvis rimelig, romslig og har fått topp score i kollisjonstest. Men nå er jeg usikker igjen...

Her også:

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=51&t=15189&start=110
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

morrun

Har en skiguard 850 hengende oppunder garasjetaket. Der har den hengt noen år... Har ganske aerodynamiske skiklemmer til takstativ liggende også. Bruker bare taket til å frakte alpinski. Er det mye rekkevidde å hente ved å bruke skiboksen framfor skiklemmene? Frakter skiene med tuppene bakover, i skipose.
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

erikf

Jeg prøver å velge meg en takboks som kan ta ski på 205.
De fleste alternativene: Det blir hovedsakelig overheng frem over frontruten til ca sidespeilene. Det ødelegger for sikten oppover mot himmelen. Dette er kanskje litt forskjellig hvis man har packline eller skiguard som peker nedover fremme, i motsetning til mange av Thule sine som har pilform foran. Noen som har sjekket betydningen? Ikke sikkert dette er så plagsomt uansett?
Men så er det den estetiske faktoren da... 
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Amatøren

#36
Sitat fra: erikf på søndag 13. oktober 2019, klokken 10:35Det ødelegger for sikten oppover mot himmelen.


  • Du skal da se på veien, ikke stjernene, når du kjører.
  • Er det for passasjerene, så får du konstruere en gjennomsiktig takboks. Blir verre med det du putter oppi.
  • Takboks er ikke estetisk pent uansett. Den ble funnet opp for ha noe praktisk til å putte skiene i.

Dropp skiene hvis utseende er viktigere enn funksjon.


Ja, jeg 'trollet'.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

erikf

Sitat fra: Amatøren på søndag 13. oktober 2019, klokken 11:36
Ja, jeg 'trollet'.
Jeg oppfattet det ikke spesielt trollete.
Nettopp dette jeg lurer på, erfaringer om det egentlig er plagsomt å miste sikt oppover. Tydeligvis ikke for deg.
Enig ang estetikken, det er jeg ganske enig i, men enkelte bokser ser skikkelig fælt ut og ikke bare ganske stygt.

Er det noen andre ulemper med stort overheng foran?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

TøddiVedder

Regnsensor virker, om mulig, enda dårligere.

Ega84

2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

Stian Ekerheim

Jeg har kjøpt skiguard 830t, men ikke testet den på annet vis enn at jeg har fått den på bilen slik at jeg er klar for vinteren. Jeg synes den ligger fint på bilen, og viskerne oppfører seg ganske likt som før. Forbruket med tom boks på taket har jeg ikke testet på motorvei ennå.

Mvh,
Stian

Stian Ekerheim

Her er bilde

Sent fra min SM-N975F via Tapatalk


DeepFu

Min med Packline FX-SUV. Den vises godt innenfra for å si det sånn. Dro den så langt bak jeg fikk den. Ser litt noldus ut, men det får så være..

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Ega84

Sitat fra: Stian Ekerheim på torsdag 17. oktober 2019, klokken 11:19
Jeg har kjøpt skiguard 830t, men ikke testet den på annet vis enn at jeg har fått den på bilen slik at jeg er klar for vinteren. Jeg synes den ligger fint på bilen, og viskerne oppfører seg ganske likt som før. Forbruket med tom boks på taket har jeg ikke testet på motorvei ennå.

Mvh,
Stian

Mange takk for svar! Ja helt enig, 830t fungerer ganske så bra til model 3. Vet du om boksen har plass til fjellpulken?
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

Stian Ekerheim

Sitat fra: Ega84 på fredag 18. oktober 2019, klokken 07:44
Sitat fra: Stian Ekerheim på torsdag 17. oktober 2019, klokken 11:19
Jeg har kjøpt skiguard 830t, men ikke testet den på annet vis enn at jeg har fått den på bilen slik at jeg er klar for vinteren. Jeg synes den ligger fint på bilen, og viskerne oppfører seg ganske likt som før. Forbruket med tom boks på taket har jeg ikke testet på motorvei ennå.

Mvh,
Stian

Mange takk for svar! Ja helt enig, 830t fungerer ganske så bra til model 3. Vet du om boksen har plass til fjellpulken?
Det vet jeg ikke. Jeg har ikke fjellpulk, men hvis du har dimensjoner kan jeg prøve å måle en dag.

Sent fra min telefon


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA