Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken takboks?

Startet av ewilmann, fredag 29. mars 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: eleseus på lørdag 18. desember 2021, klokken 20:03
Jeg har en model 3 og vurderer takboks.
Sliter med lav garasje.

Noen som vet hva som er høyde på model 3 med montert takboks Skiguard 830T?
Google gav meg denne infoen:
Bilen er 145cm høy og takboksen 27cm tykk. Med takbøyler regner jeg med at det blir under 180cm.
Har du virkelig så lav garasje at normale personer må bøye seg?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Lurte på det samme. Jeg kan stå på bakken og hente ut alt fra boksen

geear

Jeg har Y med 28 cm takboks (packline fx suv), og hele ekvipasjen er da 190 cm høy. Har vanskelig for å se for meg noe særlig lavere garasjeporter enn det? Vil tro 3 med touringboks er nær 175..

Leaf_2014

#138
Knall på luftmotstand/forbruk. Men du verden for en skrangleboks. Drøyt med 9000 for så laber kvalitet.

Lett å få av og på i det minste.

#Calix Aero Loader
Leaf 2014

El Rolfo

Sitat fra: Leaf_2014 på lørdag 19. februar 2022, klokken 22:17
Knall på luftmotstand/forbruk. Men du verden for en skrangleboks.

Skrangler det mye? Vurderer denne boksen selv, men ikke om den er dårlig  :-\
Noen ide om fjellpulken passer i boksen?
830t er vel den som ser penest ut, men jeg vil gjerne ha litt ekstra plass da den ikke bare skal brukes til ski, men også annen bagasje på ferieturer.

Leaf_2014

#140
Sitat fra: El Rolfo på søndag 20. februar 2022, klokken 12:16
Skrangler det mye? Vurderer denne boksen selv, men ikke om den er dårlig  :-\
Noen ide om fjellpulken passer i boksen?

Har hatt mange typer bokser, ingen har laget så mye lyd i tom kondisjon (edit: vindsus er lav). Litt bedre med last. Som om lokket bare danser rundt når boksen er tom. Vibrerer også. Spør du meg burde ikke denne koste mer enn 3-4000. Montert av forhandler, originalt stativ.

Fordelen kontra 830t er jo at man kan ta den av uten å demontere stativet. Henger den i taket går den av og på på et par minutter. Hadde vært morsomt å teste forbruk på disse to og se hvordan de havner.

Det som overrasket med T-boksene til Skiguard er hvor spesialtilpasset de er. Kunden før meg fikk montert på sin E-tron og fikk beskjed om at den kun passer på X5 av andre biler. Så kjøper man brukt må man være påpasselig.
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA