Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan fjerne tyveri melding i Jaguar remote (iOS)

Startet av RayBomb, torsdag 28. mars 2019, klokken 23:50

« forrige - neste »

RayBomb

Var mye bølger under en fergetur, noe som utløste alarmen. Fikk SMS, app melding og telefon fra Jaguar om dette.
Dette er fint, bare ett problem.. jeg får ikke fjernet meldingen som kommer i appen. Får ikke brukt appen i det hele tatt. Har prøvd å logge meg ut av appen.
Jaguar visste ikke hvordan jeg skulle kunne bruke appen igjen....
Noen som har opplevd det samme som meg?



Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Trapper

Hva skjer dersom du trykker pil til høyre øverst til høyre i appen eller sveiper? Ser du har 5 mulige vinduer indikert (under navnet på bilen), mot normalt 4.

Frank_M

#2
Normalt bruker meldingen å forsvinne etter et døgn sånn ca.. bare å smøre seg med litt tålmodighet.
Når du har ferja må du, bølger eller ikke, sette den i transportmodus...ellers får du fort en telefon.
--
2018 Jaguar I-pace HSE

RayBomb

Meldingen forsvant etter at jeg kom hjem og låste bilen med dobbelt klikk.

Om den forsvant pga tid, sted eller type låsing vet jeg ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Sitat fra: Trapper på fredag 29. mars 2019, klokken 04:19
Hva skjer dersom du trykker pil til høyre øverst til høyre i appen eller sveiper? Ser du har 5 mulige vinduer indikert (under navnet på bilen), mot normalt 4.
Skjer ikke noe særlig. Meldingen holder seg på plass, mens den aller øverste teksten endrer seg som den alltid gjør (Remote Climate/Reiser/Assistanse/Innstillinger)


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Nå viser det seg at Jaguar Assistanse knappen i bilen sluttet å fungere etter alarmene gikk. Fikk beskjed om å reset'e ved å holde inne mer enn 10 sec, men det bare resulterte i at jeg mistet kontakt med bilen helt fra appen...
Nå har jeg ingen appstyring, og det tar meg 7 timer (8 med lading) å kjøre til nærmeste verksted.. huff huff
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 31. mars 2019, klokken 09:07
Hva med å re-installere app'n ?
Har gjort det, men hjalp ikke.
Prøvde i går til slutt å fjerne bilen fra kontoen min, men det feilet sånn midt i prosessen, så er litt «stuck» nå..
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på søndag 31. mars 2019, klokken 12:41
Prøvde i går til slutt å fjerne bilen fra kontoen min, men det feilet sånn midt i prosessen, så er litt «stuck» nå..
Ring forhandler og få dem til å resette/legge til telefonen på kontoen din.
Ingen grunn til at du skal møte opp fysisk med bilen hos forhandler for dette, å fikse et rent mobil/software-problem.

Chimp

Stemmer, det kunne min forhandler gjøre på kontoret uten at jeg var tilstede med bilen

RayBomb

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 31. mars 2019, klokken 16:33
Ring forhandler og få dem til å resette/legge til telefonen på kontoen din.
Ingen grunn til at du skal møte opp fysisk med bilen hos forhandler for dette, å fikse et rent mobil/software-problem.
Takk, skal kontakte dem i morgen tidlig!
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Vind

Sitat fra: Frank_M på fredag 29. mars 2019, klokken 07:40
Normalt bruker meldingen å forsvinne etter et døgn sånn ca.. bare å smøre seg med litt tålmodighet.
Når du har ferja må du, bølger eller ikke, sette den i transportmodus...ellers får du fort en telefon.
Det beste er å ringe dem, og så kan du få dem til å fjerne meldingen.

Det er viktig å benytte service mode om man har bilen på verksted, eller til vask/ dekkskift osv.  Da løser ikke alarmen ut så lett.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA