Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info om gratis superlading

Startet av Karma, torsdag 28. mars 2019, klokken 22:00

« forrige - neste »

Handyman

#30
Sitat fra: pekle på søndag 28. april 2019, klokken 14:26
Nei, svar får man ikke - det er det vel ingen som har fått. Men referral dukket nå opp likevel - tok vel en uke eller noe slikt.
Vet at de som har fått gratis lading slik det ble lovet, ikke har fått svar på epostene de sendte.
Jeg har hatt bilen siden 15/3 og har fortsatt "Pay Per Use Supercharging". Jeg blir også fakturert for ladinger.
Det er epostene med klagene på dette jeg savner svar på.


RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

chargedup

Jeg fikk faktisk svar til slutt på e-post om referral før levering av bil. Endte med og sende 4 mail til både Referralprogram og Buildmy3emea på de 4 månedene jeg ventet på bilen og fikk svar 10 dager etter siste sendte e-post. Ser ut som jeg er en av de få som faktisk fikk svar, ble vel lei maset tenker jeg :P Endte med at jeg bare fikk 6 måneder gratis, selv om jeg aldri har prøvekjørt Tesla hos forhandler.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Handyman

Sitat fra: chargedup på mandag 29. april 2019, klokken 12:03
Jeg fikk faktisk svar til slutt på e-post om referral før levering av bil. Endte med og sende 4 mail til både Referralprogram og Buildmy3emea på de 4 månedene jeg ventet på bilen og fikk svar 10 dager etter siste sendte e-post. Ser ut som jeg er en av de få som faktisk fikk svar, ble vel lei maset tenker jeg :P Endte med at jeg bare fikk 6 måneder gratis, selv om jeg aldri har prøvekjørt Tesla hos forhandler.
Har bare sendt dem 3 eposter...får sende dem noe til da ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

elmalo

Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2019, klokken 08:59
Vet at de som har fått gratis lading slik det ble lovet, ikke har fått svar på epostene de sendte.
Jeg har hatt bilen siden 15/3 og har fortsatt "Pay Per Use Supercharging". Jeg blir også fakturert for ladinger.
Det er epostene med klagene på dette jeg savner svar på.

Er rimelig irritert selv nå. Hadde gratis supercharging på Tesla-siden frem til 8. september, hentet bilen 8. mars (skulle egentlig ha tre måneder til, siden jeg ikke prøvekjørte). Fra og med i dag står det imidlertid "SuperCharging som betales per bruk".

Utrolig dårlig. Det virker ellers som det er gjort noe med sidene, de er mye raskere enn de var.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

ok67

Ser det samme for meg, skulle hatt gratis SUC i 6 mnd. Fekk bilen 6 april...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Macobat

Relax guys. It's just a glitch on the website. Tesla have updated a few things on their web. Your cars still have free charging.

Take a look here, same thing happened to several customers in US:
https://forums.tesla.com/forum/forums/lost-free-unlimited-supercharging-tonight?page=1

Rsk1

Ringte Tesla kundeservice og veihjelp på onsdag. Kom i kontakt med en engelsktalende mann som hjalp meg angående gratis lading, som ikke har blitt registrert på min konto. Han sa også at jeg fikk refundert de utgiftene jeg har hatt på superchargingen. Ser nå at på min konto under status, så står det gratis supercharging er for tiden aktivert :)
Står det dato hos dere hvor lenge det varer?
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Toalmar

Sitat fra: Rsk1 på fredag 17. mai 2019, klokken 22:26
Står det dato hos dere hvor lenge det varer?
Det gjorde inntil for en tid tilbake. Nå står det at jeg må betale for superlading
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elmalo

Det samme gjør det hos meg (og sikkert alle andre). Her er det bare rot. Tidligere sto det gratis superlading til 8. september (bil utlevert 8. mars). Da hadde jeg ikke fått med 3 mnd. ekstra for de som ikke hadde prøvekjørt.

Nå står det "SuperCharging som betales per bruk". Jeg har ikke testet for å se om jeg blir belastet ladingen (noen som har vært i samme situasjon og som har testet?).

Så har jeg to referals på gang a 7500 km gratis superlading. Blir interessant å se om disse "spises" av i den perioden der all superlading skulle være gratis.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

tmn

Jeg hadde gratis superlading aktivert fram til litt siden. Nå står det betaling per bruk. Men enda ikke måttet betalt noe. Virker som teksten på siden er ute og kjører bare :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

TøddiVedder

@elmalo. Km-referals er vel tidsbegrenset til 6 mnd tror jeg.

GOS

Står fremdeles gratis superlading frem til 21.08.2019 på min. Det har aldri forsvunnet fra min side.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på fredag 17. mai 2019, klokken 23:32
Sitat fra: Rsk1 på fredag 17. mai 2019, klokken 22:26
Står det dato hos dere hvor lenge det varer?
Det gjorde inntil for en tid tilbake. Nå står det at jeg må betale for superlading
Tok dette opp med Tesla for noen dager siden og fikk svar i dag om at referalen jeg hadde brukt var allerede brukt 5 ganger og derfor hadde jeg ikke krav på gratis Superlading i 6 mnd. Kan være samme for flere av dere som har mistet gratis Superlading på min side.....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på mandag 20. mai 2019, klokken 19:30
Sitat fra: Toalmar på fredag 17. mai 2019, klokken 23:32
Sitat fra: Rsk1 på fredag 17. mai 2019, klokken 22:26
Står det dato hos dere hvor lenge det varer?
Det gjorde inntil for en tid tilbake. Nå står det at jeg må betale for superlading
Tok dette opp med Tesla for noen dager siden og fikk svar i dag om at referalen jeg hadde brukt var allerede brukt 5 ganger og derfor hadde jeg ikke krav på gratis Superlading i 6 mnd. Kan være samme for flere av dere som har mistet gratis Superlading på min side.....
Har fått info fra Referal eier og han har ikke fått noen form for info om at det kun gjelder de 5 første. Tipper flere her inne er i samme situasjon som meg, at gratis superlading er fjernet.
Det kommer ikke av feil på siden, men pga Tesla har fjernet det.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA