Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Info om gratis superlading

Startet av Karma, torsdag 28. mars 2019, klokken 22:00

« forrige - neste »

Karma

Jeg benyttet meg av muligheten for å få 6 måneder gratis supercharger via en referral i desember.

På appen min finner jeg ingen informasjon om dette, men inne på mytesla.com står det:

«Supercharging-status

Gratis Supercharging er for tiden aktivert».

Noen som vet om andre steder jeg kan finne info om dette? Skulle gjerne fått vite om det er 6 måneder eller ikke, samt når den startet fra

GL1

Tror det står slik hos alle, hvertfall hos meg. I tillegg til hevisningskode hadde jeg ikke prøvekjørt, så skal ha 9 måneder.

Vil tro det løper fra registreringsdato. Og om det skulle vise seg at det opphører tidligere enn forventet, får jeg evt. Kontakte Tesla da...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Torair

Hos meg står følgende:

Supercharging Status
Free Supercharging until August 5, 2019

Hadde ikke prøvd Tesla før vi hentet vår 25/02-19.

petgok

Hos meg står følgende:

Supercharging-status
Gratis Supercharging til 31. juli 2019

Hadde heller ikke prøvd en Tesla før jeg hentet min 26. februar
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

Rsk1

Finner dere dette fortsatt under mytesla? Hentet bil i går, men finner ingen ting om gratis lading der.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

RuneW

Sitat fra: Rsk1 på fredag 05. april 2019, klokken 09:47
Finner dere dette fortsatt under mytesla? Hentet bil i går, men finner ingen ting om gratis lading der.

Ja, hos meg står det:

"Supercharging-status: Gratis Supercharging til 14. september 2019"

Men så vidt jeg husker dukket ikke denne infoen opp før noe (en uke?) etter utlevering.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Jeg har "Supercharging som betales per bruk" selv om jeg sendte inn koden til en kompis til rett adresse og innen fristen. Har aldri hørt noe etter dette.
Har sendt flere eposter i ettertid uten noe svar, og ingen kan hjelpe meg pr telefon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 10:34
Jeg har "Supercharging som betales per bruk" selv om jeg sendte inn koden til en kompis til rett adresse og innen fristen. Har aldri hørt noe etter dette.
Har sendt flere eposter i ettertid uten noe svar, og ingen kan hjelpe meg pr telefon.

Men du får superladet? Blir beløpet trukket fra kortet du betalte bilen med?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på fredag 05. april 2019, klokken 12:11
Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 10:34
Jeg har "Supercharging som betales per bruk" selv om jeg sendte inn koden til en kompis til rett adresse og innen fristen. Har aldri hørt noe etter dette.
Har sendt flere eposter i ettertid uten noe svar, og ingen kan hjelpe meg pr telefon.

Men du får superladet? Blir beløpet trukket fra kortet du betalte bilen med?
Jada, et par ganger, og har fått opp til 118kW. Fungerer knirkefritt!
Ser beløpet nede til høyre på skjermen, men tror ikke jeg er trukket noe enda.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 12:14
Sitat fra: RuneW på fredag 05. april 2019, klokken 12:11
Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 10:34
Jeg har "Supercharging som betales per bruk" selv om jeg sendte inn koden til en kompis til rett adresse og innen fristen. Har aldri hørt noe etter dette.
Har sendt flere eposter i ettertid uten noe svar, og ingen kan hjelpe meg pr telefon.

Men du får superladet? Blir beløpet trukket fra kortet du betalte bilen med?
Jada, et par ganger, og har fått opp til 118kW. Fungerer knirkefritt!
Ser beløpet nede til høyre på skjermen, men tror ikke jeg er trukket noe enda.

Da jeg drar til Trondheim for å hente min bil da Tesla sender mail, satser jeg på at superlading fungerer utmerket og er gratis. Når jeg sendte mail Tesla med referrallkode fikk heller ikke jeg noe svar. Håper jeg ikke trenger å komme i ettertid da jeg har hentet bilen da det fint kan løses på forhånd.

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 05. april 2019, klokken 13:33
Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 12:14
Sitat fra: RuneW på fredag 05. april 2019, klokken 12:11
Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 10:34
Jeg har "Supercharging som betales per bruk" selv om jeg sendte inn koden til en kompis til rett adresse og innen fristen. Har aldri hørt noe etter dette.
Har sendt flere eposter i ettertid uten noe svar, og ingen kan hjelpe meg pr telefon.

Men du får superladet? Blir beløpet trukket fra kortet du betalte bilen med?
Jada, et par ganger, og har fått opp til 118kW. Fungerer knirkefritt!
Ser beløpet nede til høyre på skjermen, men tror ikke jeg er trukket noe enda.

Da jeg drar til Trondheim for å hente min bil da Tesla sender mail, satser jeg på at superlading fungerer utmerket og er gratis. Når jeg sendte mail Tesla med referrallkode fikk heller ikke jeg noe svar. Håper jeg ikke trenger å komme i ettertid da jeg har hentet bilen da det fint kan løses på forhånd.
Virker som de fleste har fått 6/9 mnd fri lading, men at noen ikke har fått det.
Uansett vil du jo få ladet uten problem, det trekkes i bare fra kortet som er registrert på teslakontoen din.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 13:38
Virker som de fleste har fått 6/9 mnd fri lading, men at noen ikke har fått det.
Uansett vil du jo få ladet uten problem, det trekkes i bare fra kortet som er registrert på teslakontoen din.

Gjorde det vondt å lese det jeg skrev?  ;)

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 05. april 2019, klokken 13:43
Sitat fra: Handyman på fredag 05. april 2019, klokken 13:38
Virker som de fleste har fått 6/9 mnd fri lading, men at noen ikke har fått det.
Uansett vil du jo få ladet uten problem, det trekkes i bare fra kortet som er registrert på teslakontoen din.
Gjorde det vondt å lese det jeg skrev?  ;)
Ja ....veldig...langt inni sjela...men klarte tilslutt å dekode meldingen. Lykke til da du skal hente bilen ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Jejl

Jeg gav vekk en henvisningskode til en som jeg tror aldri fikk til å legge den inn. Han var inne på teslabutikken for å spørre hvordan koden kunne legges inn, og tror det var flere andre som prøvde å legge inn koden (bla. meg) men jeg tror aldri han klarte å bruke den.
Da har han ingen gratis superlading da? Eller går det an å klage på dette i ettertid?

Handyman

Sitat fra: Jejl på fredag 05. april 2019, klokken 15:52
Jeg gav vekk en henvisningskode til en som jeg tror aldri fikk til å legge den inn. Han var inne på teslabutikken for å spørre hvordan koden kunne legges inn, og tror det var flere andre som prøvde å legge inn koden (bla. meg) men jeg tror aldri han klarte å bruke den.
Da har han ingen gratis superlading da? Eller går det an å klage på dette i ettertid?
Hvis han kan vise til eposten som han sendt til Referralprogram... så bør det være mulig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA