Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla service senter i Åsane?

Startet av Mippen, torsdag 28. mars 2019, klokken 19:22

« forrige - neste »

Mippen

Noen som vet når Tesla service senter åpner i Åsane? Har ikke lyst til å hente ut bil på Minde eller Kokstad hvis jeg bestiller ny pga. negative erfaringer.
Fremtiden er elektrisk.

KJB

Vet og vet... I forrige uke spurte jeg dem på Kokstad. Fikk da opplyst at de muligens åpner i Åsane i april/mai.

trykkertor

I Bergen kan du kun hente Model 3 på Minde.
Minde er nå rent Model 3 utleveringssenter, og en kan ikke hente på Kokstad.
Dette er nok "midlertidig", men vil vare så lenge det er så pass trykk på.
Er nok lenge til vi ser utleveringer i Åsane, all den tid vi knapt vet om de har begynt å innrede et lokale eller bygge på en tomt i det hele tatt.

Model 3 = Minde i Bergen.

Mippen

Jeg bestiller ikke Model 3 så lenge jeg må hente på Minde. Det er ikke et tema en gang... Jeg tror jeg vet hvor Tesla kommer i Åsane. Elektro importøren og Elkjøp (Lefdal) har flyttet. Lokalet holder nå på å bli pusset opp. I den ene delen er det kommet på plass lyst gulv ala det som er på Tesla Kokstad. Jeg tror derfor at Tesla kommer der. Det var full aktivitet der inne i dag så jeg.
Fremtiden er elektrisk.

kalkulatoren

Det er nok korrekt. Stillingsannonsen for Tesla ga opp den adressen. Ellers står det et oppslag på Minde om at alle service henvendelser på Minde går til Kokstad inntil slutten av april. Så i mai kanskje de forventer at ting skal roe seg.

trykkertor

Sitat fra: Mippen på torsdag 28. mars 2019, klokken 21:45
Jeg bestiller ikke Model 3 så lenge jeg må hente på Minde. Det er ikke et tema en gang...
Men hvorfor kan du ikke hente på Minde?
De har mye personell der nede nå som til daglig jobber i andre avdelinger.

Mippen

#6
Sitat fra: trykkertor på torsdag 28. mars 2019, klokken 23:54
Sitat fra: Mippen på torsdag 28. mars 2019, klokken 21:45
Jeg bestiller ikke Model 3 så lenge jeg må hente på Minde. Det er ikke et tema en gang...
Men hvorfor kan du ikke hente på Minde?
De har mye personell der nede nå som til daglig jobber i andre avdelinger.

Jeg skal ikke gjenta hele historien, men det begynte når jeg var blant de som fikk sin Model 3 tidlig. Når jeg fikk bilen overlevert fant jeg noen mindre skader på bilen utvendig som jeg kommenterte. DS var veldig arrogant og sa noe som "ser du virkelig dette her..." og kom med en hånlig lyd. Jeg måtte virkelig diskutere for at hun skulle løfte pennen og kommentere det i protokollen. Jeg kommenterte også at jeg manglet ladekabel når hun på felles briefing sa at begge var med. Da var ikke holdningen hennes så mye bedre. "Er ikke verre enn å komme innom om en uke og to for å hente den". Jeg har bare type 2 ladeboks hjemme. Ikke tilgang til stikkontakt, så hadde da ikke fått lade om jeg ikke kunnet låne kabel fra en annen bil hjemme. Jeg kommenterte også at jeg hadde snakket med Tesla om å få den uten emblem bak. Fikk bare til svar at det var noe de ikke gjorde til tross for at de mente på forhånd at det var ok. Merket bare at hun var lei og ville ha oss ut. Spurte oss flere ganger når jeg og min samboer så gjennom bilen om vi var klar til å kjøre ut snart.

Etter noen dager oppdaget jeg at døren ikke var lakkert skikkelig på innsiden. Måtte sollys til for å se det. Med mørk blå farge og grått vær + dårlig butikk belysning var det ikke lett å se uten å vite om det. Klaget på det og ble om mulig møtt med verre holdninger og skikkelig ovenfra og ned holdning. Model 3 er liksom ikke en "high end bil" slik som Model S og X. Vi kan ikke forvente at den skal være bra som de osv. Variasjoner er normalt mente de siden alle bilen ikke var helt likt lakkert. De nektet å ta bilder eller å protokollføre noen ting. De mente at jeg måtte leve med det. Sa at jeg ville returnere den hvis jeg ikke fikk det utbedret. De sa bare at det var jeg velkommen til å gjøre. Men jeg ble turet med at de sannsynligvis vil finne noe å redusere utbetalingen min for. Jeg spurte om hva som er prosedyren når jeg leverer skjemaet. Da tar vi kontakt med deg innen noen dager for å avtale når du leverer bilen sa de.

Jeg hadde litt tid til å tenke meg om før fristen gikk ut, så gikk litt i tenkeboksen og pratet med NAF advokaten. De støttet meg i at det var en reklamasjon, og at jeg burde sende en skriftlig klage. Gjorde derfor det. Dro innom Tesla dagen etter for å høre hvordan det gikk med klagen og hadde med meg angrerett skjema. Når de så jeg kom med det merket jeg at de var blitt mer nervøs. Da laget de plutselig en sak og sendte den avgårde til USA for vurdering, men de kunne ikke love meg svar på noen måneder siden alle klager blir behandlet i USA, og det var svært lang ventetid. De mente likevel at dette ikke var noe de ville ordne, så jeg burde være forberedt på avslag. Da besluttet jeg meg bare for å returnere bilen. Etter å ha sittet å ventet hos Tesla i sikkert en time kom det to stykker fra Tesla ut. Da fikk jeg 40 minutter på meg til å vaske og rydde bilen hvis jeg skulle levere den inn, og gjentok at de vil trekke meg for penger dersom de finner noe å sette fingrene på. Jeg ble forbanna og klaget på den korte fristen. Dagen før sa det jeg ville bli kontaktet innen noen dager for å levere bilen, ikke samme dag. Men jeg ville få problemet ut av verden, og det var rushtid, så hadde ikke tid til å diskutere for lenge. Klarte det derfor akkurat på tiden, men de noterte ned at bilen ikke var skikkelig vasket, så er spent på om jeg får alle pengene mine tilbake. Gjør jeg ikke det gidder jeg i hvert fall ikke å bestille ny bil. De kan ikke bare endre spillereglene i siste time. Heldigvis hadde jeg en stor bag i bilen som jeg fikk plass til det meste. Følte meg skikkelig nedverdiget på veien hjem fra Tesla. Der kommer jeg gående for å ta bussen med en svær bag på ryggen, poser og arbeids væsken min under armen. Svett, våt og skitten fordi jeg måtte bruke tid på å vaske og rydde bil når jeg ikke var forberedt på det. Følte alle stirret på meg og tenkte sitt når jeg kom gående. Kunne tatt taxi også, men bussen stopper rett utenfor min så da.
Fremtiden er elektrisk.

rlnd

Noen som vet noe om service senter i Åsane? Ser i appen at første ledige på Kokstad er i desember nå og når jeg prøver å bestille får jeg feilmelding, skulle hatt bilen inn for noe småplukk/justering av bakluken.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

saphran

Er ute stillingsannonse nå på finn for verkstedsleder til Tesla i Åsane, nærmere bestemt Liamyrane 4 (gamle Lefdal / ved siden av gamle XXL...)!

magnetic

En på Kokstad SC sa de regna med tidlig 2020, hvis alt klaffer

GRS

Har vært forbi MANGE ganger for å se om det er noe action. Nå ser det iallefall ut som det jobbes inne i lokalene. :)
TM3P sort/sort

KJB

Kjørte forbi igår. Det er nå montert Tesla-skilt på minst to av fasadene til nabobygget som ligger langs veien (Liamyrane). Glassflatene i fasaden til bygget hvor Tesla skal inn (nr 4) var fortsatt dekket til med finerplater. Åpning i løpet av første kvartal?

GRS

#12
Jeg har vært jevnlig innom og sjekket. Før skiltene kom opp var også den nye glassfasaden på plass, og det så mer eller mindre ferdig ut innvendig. Mulig de har dekket den nye til for å kunne jobbe i fred inne? Tror det blir åpning veldig snart. El- og asfalt/betong-arbeid er ferdig til montering av ladere utenfor. :)

Tipper de åpner i februar. :)

TM3P sort/sort

GRS

Møbler dukker opp og skilt på plass inne. :)
TM3P sort/sort

GRS

#14
Da er ene porten klar, og det ser ut som de allerede jobber på biler. :) Dette blir suverent for alle Tesla-kunder i Åsane og Nordhordland. :)
TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA