Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Optimus Prime til salgs?!

Startet av JorEl, torsdag 28. mars 2019, klokken 18:53

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Hadde vært gøy - men har allerede en TMX.

Bilens historie er i allefall godt dokumentert!

hELgenen

Det finnes vel knapt en Model X som er mer "brukt opp" - enn denne.
Skal bli spennende å se prisen som ønskes for denne........

Espen Hugaas Andersen

450k, kanskje? Akkurat nå er billigste Model X på finn 630k, så det er nok noen som er desperat nok til å betale noe sånt.

Da får han inn nok penger til å dekke en Model 3.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

rfagerdal

Dessverre tror jeg ikke den er verdt så mye i det hele tatt med tanke på hvor langt å godt brukt den er.
Jeg tipper rundt 500k +- ville. Selv om Tesla har droppet service osv, så er det nok _mye_ små plukk på Optimus :)

gigafactory


geear

Han skulle utbedre rattling under aks (drivledd?), et korrosjonsproblem uten å utdype (på vinga?), sprekk i frontrute, og så virket ikke kjøling trinn 3 i det nye setet. Den har vel også fri supercharging og den har ubegrenset kilometer på drivverksgarantien. Burde ikke være så ille. Minusene er at han har kjørt offroad, hatt drakamp med alt mulig, dratt en semitrailer, tauet mye henger.

Men skjønte ikke hva han mente med at X og S har "weird" design på dørtrekkene, mens Model 3 var mer premium. Hva mener han med det? Er delvis enig angående S, den mangler dørlommer, men syns nå X har helt normale dørtrekk med gode lommer og pent design? Eller har den blitt levert i forskjellige utgaver? Bjørn har jo en veldig tidlig.. personlig så var dørene det som skuffet meg mest på Model 3, føltes så utrilig mye billigere enn X, men sånn er det med alt, siden ingen andre har elektriske dører.

Espen Hugaas Andersen

Det at bilen er blitt brukt til drakamp o.l. betyr at det er helt opp til Tesla om de vil rette feil på drivenhet/batteri. Dette er ting som går i mot garantivilkårene, og som det ikke er urimelig å anta at kan ha gjort skade på bilen.

Personlig ville jeg holdt meg langt unna, om jeg ikke fikk en saftig rabatt i forhold til andre mulige kjøpsobjekter. Personlig hadde jeg kanskje betalt 350-400k, men utelukker ikke at det finnes noen som vil betale mer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Thomas Parsli

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 29. mars 2019, klokken 08:22

Personlig ville jeg holdt meg langt unna, om jeg ikke fikk en saftig rabatt i forhold til andre mulige kjøpsobjekter. Personlig hadde jeg kanskje betalt 350-400k, men utelukker ikke at det finnes noen som vil betale mer.

Husk at kjøpsloven gir reklamasjonsrett ovenfor selger :)
Hvis jeg hadde kjøpt den bilen, ville jeg først lastet ned alle videoen den er med i og spart på som bevis...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ok67

Reklamasjon gjeld vel for skjulte feil? Så om du lastar ned alle videoane for å ha som bevis ved ein eventuell mangel i ettertid vil du truleg stille svakare enn om du ikkje har forhåndskunnskap om bilen
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Muffinman

What happens in Optimus Prime stays in Optimus Prime, så her har man en glimrende sjans til å sikre seg en bil med diverse snacks :)

Blir liksom storebroren til Porsche`n til Hank Moody dette...

Ellemelle

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 29. mars 2019, klokken 18:58
Husk at kjøpsloven gir reklamasjonsrett ovenfor selger :)
Og kjøpsloven, i motsetning til forbrukerkjøpsloven, kan man avtale seg bort fra.
Et par ord fra Bjørn i salgskontrakten, og du kan ikke reklamere på noe som helst.

Vhagar

Ser på en live sending fra Bjørn nå, det hørtes ut til at han tror på ca 700k for Optimus Prime?
Ikke lett å linke til det, men det ble nevnt like før han sier "Mora here we come!" så ca 3-4 minutter før superchargeren i Mora tipper jeg.

Det må i såfall være fra noen som ikke har fulgt med på video'ene som tilbyr en slik pris?

Selv hadde det vært utelukket å kjøpe en slik bil, i hvertfall ikke til den prisen og hvertfall ikke om jeg måtte tatt opp et lån på den.

Det blir spennende å følge med på hva han ender opp med å få for den.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Hodetelefoner


z4rd

Selge til utlandet? Får kanskje bedre pris..
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA