Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Danmark - Samletråd.

Startet av Amatøren, torsdag 28. mars 2019, klokken 12:19

« forrige - neste »

TorT

Takk for det. Dyrt, men betydelig bedre enn Clever.

Rollep

Man får da håpe at de vanvittige ladeprisene i Danmark ikke er en forsmak på hvordan det kommer å bli i resten av Europa etterhvert som det fantastiske grønne skiftet ruller videre.

GreenEyez

Sitat fra: TorT på fredag 07. juni 2019, klokken 19:55
Takk for det. Dyrt, men betydelig bedre enn Clever.

Det er for jæsklig dette her. Jeg har brukt over 500 SEK på å lade min TM3 opp fra 9 % til 69 % på en e-on-lader. Sist gang jeg var her, kunne man bruke svensk Clever-kort på danske Clever-ladere og betale svenske priser for lading i Danmark. Det er det slutt på nå i.o.m. at Bee tok over Clever i Sverige.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Wibla

#48
Sitat fra: GreenEyez på lørdag 08. juni 2019, klokken 12:04
Det er for jæsklig dette her. Jeg har brukt over 500 SEK på å lade min TM3 opp fra 9 % til 69 % på en e-on-lader. Sist gang jeg var her, kunne man bruke svensk Clever-kort på danske Clever-ladere og betale svenske priser for lading i Danmark. Det er det slutt på nå i.o.m. at Bee tok over Clever i Sverige.

Slik dyr fjaselading er da forbeholdt Almuen, har man Tesla så bør det være en selvfølge at man planlegger lading på SuC ;)

På Sjælland har du TO SuC innenfor relativt kort avstand. Bruk de.
2018 Tesla Model S 75D

GreenEyez

Vet det til neste gang! Er fersk Tesla-eier på første langtur med den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

pudderjagar

Men 500 kr var no litt i overkant for 1 lading hjå E-On. Bruker du kundesenteret til å starte lading så er prisen 240 kr pr lading uansett kor mykje du lader.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

GreenEyez

Du har rett! Det alternativet tenkte jeg ikke på! Det hadde vært mye billigere for meg. Var opptatt av å teste ut diverse ladebrikker og ladekort.

Har man lavt SoC og stort batteri, så lønner det seg med fastpris pr ladesesjon tydeligvis


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

@Amatøren det ovennevnte bør vel inn på åpningsposten. Se her: https://www.eon.dk/privat/strom-til-din-elbil/oplad-pa-farten/oplad-her-og-nu.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

egolf2018

#53
Skal i retning Ebeltoft i sommer og har noen spørsmål ang. lading.

- Hvordan går jeg frem for å registrere elbilforeningensladebrikke slik at jeg kan bruke den på E.ON-ladere i Danmark? Finner ingen side der jeg kan registrere meg.

- Hva er beste måte for å lade på Clever-stasjoner. Kun en uke til avreise, så en ev. brikke fra plugsurfing rekker vel kanskje ikke frem, men kan jeg starte/stoppe ladingen i deres app? Betaling med SMS på Clever så noe kronglete ut. Noen som har prøvd dette i praksis?

- Leier feriehus. Har sett det har blitt anbefalt mange ulike overganger på forumet. Dette er en nybygd hytte, hvilken overgang er å anbefale for å øke sjansen for lading ved feriehuset.

Amatøren

#54
Registrert deg på Circle K?

I så fall bruk samme innlogging på EON Sverige etterpå så ser du at brikken kommer opp der.

Kan ikke garantere hvilken pris du får, men se post nummer 23.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

egolf2018

#55
Takk for kjapp tilbakemelding. Ja jeg har en bruker på Cirkel K her i Norge og har lagt inn elbilforeningens ladebrikke i appen og fått det til å fungere på Cirkle K-stasjoner.

Finner bare mulighet for å logge på EON Sverige her: https://www.eon.se/mitt-e-on.html og da kun med en svensk bankid.

Lastet ned den danske eon appen, men i den fant jeg ingen mulighet for å registrere meg eller legge til brikker.

Er det et annet sted jeg kan logge meg inn for å sjekke opp dette?

*Redigert*
Ser på side 2 i denne tråden at det er bekreftet at man kan lade med elbilforeningens ladebrikke på Eon i Danmark, så lenge man har lagt den inn i Cirkel K-appen. Det var egentlig svar på spørsmålet mitt.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Jeg, forsøker å å oppdatere første innlegg (post) i denne tråden ut fra tilbakemeldinger og det jeg finner ut.

Anbefaler folk med interesse for denne samletråd en og den tilsvarende samletråd for Sverige å sjekke første post for eventuelle oppdateringer.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

svingen

syns det her virket helt vilt jeg 5,40 DKR/kWh dvs 7 kr per kwh.. snitt forbruk på 1.5 kwh per mil bli det 10 kr mila som kanskje ikke er så ille.....er vel kanskje bare godt vant her i norge ;)
Men strømn er ikk så dyr i danmark? i norge ligger den jo ca på 1 kr kwh (inkludert nettleie) hva ligger den faktisk på i danmark?
hva betaler man får og lade på schuko/CCE over natt på en camping plass?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Dyreborg

For overgang fra schuko til dansk jordet stik (3 bein) så vil jeg anbefale å kjøre innom et lokalt byggemarked, for eksempel Jem og Fix. Der kan du kjøpe en slik overgang for gansje lite og ha den på dagen. Man bruker ikke schuko i Danmark, så overgangen må til uansett hvor nytt huset er.

Strøm er noe dyrere i Danmark. Det er ikke uvanlig å betale runt 2,0-2,5 DKK per kwh. I Danmark produseres mye strøm på kul og vind. Tilgengjæld er det 400 V TN nett overalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA