Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Sverige - Samletråd.

Startet av Amatøren, torsdag 28. mars 2019, klokken 12:10

« forrige - neste »

Samco

Litt usikker men på plugsurfing står det at vattenfall er en av partnerne så da virker Plugsurf rf chipen der oxo?

pudderjagar

Vattnfall er det same som Incharge i Sverige. Dei har eigen app som da fint går å registrere seg på og starte lading umiddelbart.

Mest spent på kva prisforskjellen er for den kan til tider være veldig stor hjå Pluggsurfing. Men for all del, sjlø om da er dyrt så er da ein flott backup å ha hvis andre betalingar skjærer seg. Noko eg fekk oppleva i Danmark for ei veke sidan.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Samco


pudderjagar

Eg leita litt på Pluggsurfing men fant ikkje stasjonane til Incharge der. Har du navnet på den du fant på Pluggsurfing som var Vattnfalls?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Samco


pudderjagar

INteressant. Kanskje dei nettopp har fått ein avtale. Eg har leita gjennom Pluggsurfing sitt kart i Sverige men ikkje funne ein einaste ein enno.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Magne St

#51
Töcksfors Shoppingcenter
Älverudsvägen 1, 670 10 Töcksfors, Sverige

Tidligare hadde dette senteret gratis lading i parkeringshuset.
Det var ei blanding av typeto og vanlege schuko kontaktar.  Tilsaman 12 ladepunkt.

Alt dette er no stengt.

På parkeringsplassen framfor hovedinngangen er det komme hurtiglading, satt opp av Grønn kontakt.
Fire eller fem Tritiumbokser a 50kW og seks til åtte typeto 22 kW.

Dersom elbilforeningen sin brikke er registrert hos GK for bruk i Noreg, så virkar brikka utan noko ekstra registrering også her.
Kewet i perioden 1998 til 2015 (Ca 180 000 km)
ZOE Q210  (2015 - 2024)
I-Pace         (2022 -          )

roxy

Første tur (ganske nybegynner) utenfor Norge med København som mulig mål nå til helgen.
Vi reiser fra ca Oslo og E6 sydover. Satser på Fortum siden vi har brikke derfra. Pga syn/liten skjerm på tlf syns jeg brikke er mye bedre, men må jeg bruke app, så må jeg.

På Abetterroutplanner ser dette helt greit ut (med Fortum) med ett unntak. På strekket mellom Falkenberg og Malmö anbefales et ladestopp på E.ON OKQ8 Hallandsåsen. Personlig ville jeg tro at vi kommer oss til Fortum sin i Malmö, men jeg ønsker ikke å sjangse.

Kjører i3/120Ah. Hva tror folket? Er klar over temp/vær/vind avhenger av rekkevidde, men tror dere vi kommer fram til Fortumladeren i Malmö?

Har ellers brikker fra GK, Circle K, NewMotion og disse er reg på sine respektive apper.
Har også disse apper i tillegg: Ionity, InCharge med MasterCard registret og EON Drive hvor jeg ikke finner noen sted å registrere MC. Har også Easypark app som jeg har forstått kan brukes til å starte lading noen steder, men er usikker på hvordan den stilles til f.eks. Sverige, eller Danmark.
Starter i morgen efta og alle tips tas imot med stor takk.
BMW i3 120Ah. 2019

Orbit

Sitat fra: roxy på onsdag 11. september 2019, klokken 12:17
På Abetterroutplanner ser dette helt greit ut (med Fortum) med ett unntak. På strekket mellom Falkenberg og Malmö anbefales et ladestopp på E.ON OKQ8 Hallandsåsen. Personlig ville jeg tro at vi kommer oss til Fortum sin i Malmö, men jeg ønsker ikke å sjangse.
E.on er samkjørt med Circle-K. Du skal kunne logge inn med same konto på eondrive.eon.se og starte lading (sannsynligvis også samme ladebrikker). E.on har også lader på Falkenberg, så foreslår du prøver E.on der i stedet for Fortum, så vet du om E.on på Hallandsåsen vil fungere for deg før du er uten alternativer.

Har tatt samme tur selv med i3 94Ah for noen år siden, og antall ladere har jo bare blitt bedre siden da.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

roxy


E.on er samkjørt med Circle-K. Du skal kunne logge inn med same konto på eondrive.eon.se og starte lading (sannsynligvis også samme ladebrikker). E.on har også lader på Falkenberg, så foreslår du prøver E.on der i stedet for Fortum, så vet du om E.on på Hallandsåsen vil fungere for deg før du er uten alternativer.

Bra tips, skal prøve E.ON Falkenberg. Kom fint inn på eondrive.eon.se med passord fra CircleK. Da skal jeg legge inn relevante opplysninger også der.

Har tatt samme tur selv med i3 94Ah for noen år siden, og antall ladere har jo bare blitt bedre siden da.
[/quote]

Har allerede lest dette innlegget ditt, så det var bra, men tenkte kanskje det var mer nytt å hente siden dette var noen år siden. Takker så mye.

BMW i3 120Ah. 2019

Amatøren

Min datter og jeg tok ruten Asker - Malmø - Billund.

Det ble e-Golf med 'rapidgate' (lav ladehastighet). Ladehastighet er vel urelevant for deg, men du ser hvor vi ladet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

pudderjagar

Eit lite tips er å bruke kun E-on nedover svenskekysten. Eon i Sverige har kredittkortleser og tar 50kr pr lading så du kan lade så lenge du vil.

Ellers så er det eit større antall gratisladarar nedover Svenskekysten og.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

GreenEyez

Spørs hvor mange kWh du har tenkt å fylle på og hvor lang tid du har tenkt å holde pause.

Prøvde å bruke kort og lade opp min Model 3 for 50 kr på e-On Bäckebol. Fikk feilmelding om at mitt kjøretøy ikke er kompatibel med dette betalingsalternativet el.l. Noen som vet om Model 3 er sperret for 50kr-løsningen?

Ladinga starta med en gang da jeg brukte e-On-kortet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

roxy

Takk til de som har svart meg. Jeg er nå i København og har ladet på E-On og Ionity og Fortum nedover i Sverige og har brukt brikkene. Fortum er grei og funket med både brikke og med app. På E-ON brukte jeg brikke fra CircleK. På Ionity Brukte jeg også brikke fra CircleK, men den disse laderne hadde mange avbrudd og jeg er belastet 80,- hver gang selv om jeg kun fikk ladet i et par minutter før den feilet. Da blir det dyrt, men poenget var å sjekke hva som funket av lading utenfor Norge.

I morgen starter hjemturen og jeg skal prøve å finne noen ladere her i Danmark for å sjekke hva som virker.
BMW i3 120Ah. 2019

Rollep

Etter å ha lest denne tråden er det jo bare å konstatere at fint lite har blitt gjort for å fremme en overgang til elbilbruk. Fremdeles et hav av forskjellige apper og betalings-løsninger å forholde seg til. Og prisene varierer fra rimelig (2,50 kr/min) til helt absurde kWh priser som ville fått selv den grommeste V8 motoriserte bil til å fremstå som et rimelig transportmiddel hva gjelder drivstoff.

Porsche Taycan kommer heldigvis med abonnement på Porsche Charging Service som visstnok har samarbeide med de aller fleste ladeoperatører i Europa slik at lading enkelt startes ved hjelp av kortet. Men man må nok fremdeles passe godt på at man ikke bruker ladere med idiotpriser typ 10 Danske kroner/kWh eller lignende.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA