Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Sverige - Samletråd.

Startet av Amatøren, torsdag 28. mars 2019, klokken 12:10

« forrige - neste »

hELgenen

Var det slik at V2 fungerer for alle,mens V3 ladere sliter flere merker med?
Mener jeg så en video om dette der V3 feiler for flere

knute

Sitat fra: goggo på lørdag 18. juni 2022, klokken 18:36
Nå ser det ut som Tesla har åpnet de fleste (alle?) sine Superladere i Sverige og Danmark for alle CCS biler.
Dette forandrer jo situasjonen fullstendig, da er det jo kun Tesla appen man trenger når man skal på tur til Sverige og Danmark. HURRA!!!

mvh
Hugo
Min kjappe (manuelle) telling for Sverige:
Åpen for alle: 42
Kun for Telsa: 16

For Danmark:
Åpen for alle: 7
Kun for Tesla: 5

Er uansett antall enig at det har det blitt betydelig lettere å kjøre elbil med CCS-plugg i Sverige og Danmark nå :)
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på lørdag 18. juni 2022, klokken 19:23
Var det slik at V2 fungerer for alle,mens V3 ladere sliter flere merker med?
Kan ikke skjønne at det skal være slik. Tesla bruker vel samme implementasjon av CCS protokollen. Om noe bør det vel være motsatt, siden v2 støtter to protokoller mens v3 bare støtter CCS.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

#108
Jeg vet ikke,men flere rapporterer om det.

Se her :

https://youtu.be/3Tlal_EKs0A

Og her:

https://www.youtube.com/watch?v=1Kw8s3j-NBs

Slenger inn lenke til denne tråden også:

https://elbilforum.no/index.php?topic=59535.0

Så det er flere som ikke får ladet på Tesla SuC - og det mener jeg har lest tidligere også at V2 ok - men V3 feiler på en del biler...


GreenEyez

Med Plugsurfing koster det 3,53 SEK å lade på Ionity. Det er relativt sett grisebillig. 5 kr billigere enn Ionitys egen pris og 2 kr billigere enn Teslas SuC-priser.

Ladet på Spekerød/Stora Hoga-motet, og det blir merkbart på kontoen at det er ganske mye billigere.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Orbit

Plugsurfing-appen angir 9.57 SEK/kWh for meg på Spekerød. Har du noen form for spesialpris?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

GreenEyez

Merkelig. Kan det være fordi jeg er bosatt i DK? Kan du prøve å gå inn på appen i Innstillinger, Personlige opplysninger, Tilleggsinformasjon og endre til Danmark for å se om det endrer prisen din?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Orbit

Jeg får samme pris også etter «flytting» til Danmark.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

GreenEyez

Sitat fra: Olemann på tirsdag 26. april 2022, klokken 21:42
Sitat fra: GreenEyez på mandag 25. april 2022, klokken 23:05
Se min post #90 over. Clever-kortet mitt (som heller ikke er av den forhåndsbetalte typen) fungerer på Mer-laderne. Men det er uvisst om det kommer faktura i etterkant (antar den kommer på et tidspunkt).

Da får jeg legge Clever kortet i bunken av kort, RFID, kredittkort og apper.....Godt man er entusiast som både vet forskjellen på Volt og Ampere og har tålmod, elbillading er ikke for utålmodige hissigpropper uten evne til å takle ting som ikke virker....  :D
Det kommer faktura i posten fra Mer, kan jeg opplyse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

RJK

Sitat fra: Orbit på søndag 07. august 2022, klokken 10:21
Jeg får samme pris også etter «flytting» til Danmark.
Jeg rapporterte tidligere inn samme problem til ChargeMyHyundai, at priser i utlandet ikke visste den reduserte prisen, men det er fikset nå. Kan det ha vært fellesfeil fra Ionity?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

GreenEyez

Fikk en mail forigårs fra Plugsurfing som startet med «Kjære Volvo-eier», og at Ionity—lading til Volvo-priser heretter foregår fra Volvo-appen. Så da er det slutt på moroa.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Sandra87

Hei.
Vi skal kjøre til Stockholm i morgen. Fra Oslo-området. Kjører Audi etron. Har funnet ut at ionity finnes det lite av på veien. Synd, siden vi har ladekort.
Men tesla har jo åpnet opp for andre. Noen som vet oppsigelsestiden på abonnementet til tesla? Ser det koster 129kr i mnd, så får man billigere ladepris. Må så klart regne på om det lønner seg.  :D

knute

#117
Holder det ikke med Karlstad, Örebro og enten Enköping eller Södertälje (avhengig av rute) mtp. Ionity?

For å svare på spørsmålet: du må bare stoppe / deaktivere mist 24 timer før neste periode vil starte. Se https://www.tesla.com/no_NO/legal/terms#payment-terms for detaljer.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Sandra87

Jo ser nå at det er ladere der. Samboer som sa det ikke gikk. Men ser jo at det er hele veien nedover 😅🙈 Takk for svar 😅😊

Vix

#119
Ser at Ionity har mange planlagte ladestasjoner i Sverige nå.

Kanskje spesielt interessant for mange nordmenn på vei sørover er Kungälv, nord for Göteborg.
Forhåpentligvis blir det flere en 6 ladere og at det kan ta litt av trykket fra overfylte Spekeröd og Varberg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA