Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe brukt model X- tanker og synspunkt på denne?

Startet av Aalnes, torsdag 20. februar 2020, klokken 14:18

« forrige - neste »

geear

Justerte dere midtrekka fremover? Kan skyve den ganske langt frem og fortsatt ha fotplass på midtrekka som andre ordinære femsetere.

kodax

Vi kjørte 6 voksne menn på 3 timers tur til hytta og tilbake i 7-seteren. «Minstemann» på ca 175 på 3.rad. Det gikk strålende, men en til på 3.rad hadde kanskje blitt litt trangt. (Og til hverdags er sikkert 3.rad litt kronglete å bruke, men med falkevingdørene vil jeg tro den er mer tilgjengelig enn konkurrentene.)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Piero

Som nevnt tidligere spørs det hvilke biler man jamfør med. Vi hadde tidligere en Ford Galaxy 7-seter med masse plass for 4 barn, men samtidig var det også litt masete å måtte dra frem barnstolene på rad 2 for å komme inn på rad 3. Nå med en X 6-seter opplever vi at det er mye mer praktisk. Spesielt når det kommer til det å plassere to 3-åringer på rad 2, men også for tilgangen til rad 3 for de andre to på 7 og 9 år. En annen praktisk ting er at de eldre har muligheten for å strekke eller plassere et eller to ben i midtgangen. Foreløpig ingen klager på det. Kun litt gnåling om at setebeltene kan være litt vanskelige å dra ut hvis man ikke bruker rolige bevegelser.

Og ja, i en 6-seter blir det mindre plass til bagasje og begrenser muligheten for å transportere større ting. Men igjen handler jo dette om behov og kompromiss. Når vi først tar lange ferieturer i Europa så prøver vi å pakke smart - fremfor å bruke harde kofferter. Det blir litt av en sport. Kommer langt med det også. :-)

Når det gjelder valg av MCU og AP tenker jeg det er greit å tenke igjennom hva man egentlig har behov for. Personlig hadde jeg gjerne hatt MCU2 for å unngå fremtidige problemer med eMMC. Netflix hadde vært gøy for barnen ved lading på SC. Men AP1 holder i massevis for meg da det meste av min kjøring foregår på E18 og E6.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA