Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste bilfarge ved videresalg?

Startet av oStoreBil, torsdag 28. mars 2019, klokken 00:10

« forrige - neste »

oStoreBil

Vi har valgt sort siden vi tenkte å helfoliere i matt sort uansett, men så slår det meg at kanskje noen farger er enklere å selge brukt enn andre. Stemmer det?

morpheos

35 % av norske X-er er svarte, etterfulgt av 16 % sølv og 15 % hvite. Du finner listen på teslastats, men hvis man antar at bruktkjøperne har samme preferanser så ligger du godt an.

andrjor

Sitat fra: oStoreBil på torsdag 28. mars 2019, klokken 00:10
Vi har valgt sort siden vi tenkte å helfoliere i matt sort uansett, men så slår det meg at kanskje noen farger er enklere å selge brukt enn andre. Stemmer det?

Av nysjerrighet, hvor mye betaler dere for å helfolieringen?

olavxxx

Sitat fra: morpheos på torsdag 28. mars 2019, klokken 06:55
35 % av norske X-er er svarte, etterfulgt av 16 % sølv og 15 % hvite. Du finner listen på teslastats, men hvis man antar at bruktkjøperne har samme preferanser så ligger du godt an.
Er litt både og, på en måte kan man se på statistikken og anta de fleste kjøper brukt som nytt.
Men samtidig fins det da flere sorte på markedet, så det er bedre utvalg i de fargene.

Da kan selger feks enklere "sikte seg inn" på andre ting som 6 seter, 7 seter, gamle eller nye 7 seter osv.. Men derimot hvis man velger feks hvit bil, er det færre hvite til salgs og da blir det mindre utvalg for de som vil ha hvit.

Men uansett, kjøp bil til deg selv, ikke til neste kjøper.

cra

Sitat fra: olavxxx på torsdag 28. mars 2019, klokken 21:14
Men uansett, kjøp bil til deg selv, ikke til neste kjøper.

Det må være det beste rådet, ja. Teit å kjøre rundt med enannen farge enn man egentlig har lyst på bare for at man kanskje skal selge bilen seinere. Der er alltids noen som er ute etter akkurat din farge, uansett hvor sær du er (kanskje med unntak av enkelte superspesielel folier o.l. da)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hemi

Resale black.

Blå og rød er dyrere ved kjøp og ofte vesentlig lavere pris ved salg.

husker jeg kunne få helt ny inventory blå bil til helt sykt mye lavere pris enn sorte jeg endte med å kjøpe, var 70.000 billigere på like inventory biler.

oStoreBil

Sitat fra: andrjor på torsdag 28. mars 2019, klokken 09:45
Av nysjerrighet, hvor mye betaler dere for å helfolieringen?

Vi har ikke fått leveringsdato på bilen enda, så ikke hentet inn noe pris. Noen forslag på pris og ikke minst godt håndverk tas med takk! :-)

oStoreBil

Sitat fra: cra på torsdag 28. mars 2019, klokken 22:24
Sitat fra: olavxxx på torsdag 28. mars 2019, klokken 21:14
Men uansett, kjøp bil til deg selv, ikke til neste kjøper.

Det må være det beste rådet, ja. Teit å kjøre rundt med enannen farge enn man egentlig har lyst på bare for at man kanskje skal selge bilen seinere. Der er alltids noen som er ute etter akkurat din farge, uansett hvor sær du er (kanskje med unntak av enkelte superspesielel folier o.l. da)

Enig i det, men med en matt foliering, tenker jeg at hvis en annen farge viser seg å holde verdien høyest, vil det ikke ha noe å si for oss siden bilen vil få en annen farge enn original uansett

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA