Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere i bakke

Startet av Sveinaldo, onsdag 27. mars 2019, klokken 16:02

« forrige - neste »

Sveinaldo

Hei.
Parkeringsplassen min hjemme er i en bakke slik at når bilen er parkert vil venstre side av bilen være høyere oppe enn høyre side av bilen.
Noen som vet om det er "uheldig" for bilen at den står mye slik? Problem for støtdempere, fjæringer, batteri eller noe?

Burger

Jeg er 95% sikker på at det jeg skriver nå er irrelevant, men i tilfelle den 5%-en :-)

Vi har en bakke, men den går langs bilen og ikke på tvers. Da ble det mye spenn på automatgiret til fossilbilen og det dunket skikkelig i girboksen når vi satte bila i gir. Dette skjer med Leafen, men ikke likt ekstremt. i3-en vår kommer seg langt nok opp til at den står plant.

Det vi gjorde/gjør er

* parkere
* bremser på
* sette i nøytral
* sette på parkeringsbremser
* slippe bremser slik at bilen hviler på parkeringsbrems og ikke gir
* setter bila i park
* slå av.

Rekkefølge ved start

* Start
* Sette bila i nøytral
* Bremse
* Slippe parkeringsbrems
* Sette i gir
* Kjøre
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA