Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremser automatisk ved redusert fartsgrense

Startet av PalEngh, tirsdag 09. april 2019, klokken 13:31

« forrige - neste »

PalEngh

Min 2018 e-Golf starter nedbremsing før 60-sone helt automatisk. Det samme skjer fra 60 til 40.
Når bilen passerer skiltet, opphører nedbremsingen
Noen andre som har opplevd dette?
Er det mulig å slå det av?

https://youtu.be/IVldSq_o1Cc



Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

zementh

Tipper du har på eco-kjøretips. Jeg opplevde det samme inn mot rundkjøringer, før jeg slo det av. Er nok sånn at den også virker på fartsgrenser.

PalEngh

Sitat fra: zementh på tirsdag 09. april 2019, klokken 14:10
Tipper du har på eco-kjøretips. Jeg opplevde det samme inn mot rundkjøringer, før jeg slo det av. Er nok sånn at den også virker på fartsgrenser.
Høres logisk ut.
Overraskende at Møller Bil ikke kunne forklare det.
Sjekker det ut i alle fall, og poster tilbake.



Pål Engh
2018 eGolf
Kråkerøy

zementh

Nye biler blir levert med den påslått. Den er koblet opp mot navigasjonen, så jeg tipper den også reagerer på fartsgrenser. Jeg reagerte i starten på at jeg følte bilen levde sitt eget liv til jeg fant ut hva det var, og har hatt det avslått siden. Innstillingen ligger under bil/førerassistanse/eco-kjøretips aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA