Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke kjøp Ampera-e nå!

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 27. mars 2019, klokken 09:59

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ja, jeg så på en på demo på Opel i Oslo i går. Bare topp utstyrt. Jeg fikk ikke inntrykk av at selgeren jeg snakket med solgte mengder av disse. Jeg spurte han om han trodde Tesla M3 til under 380' ex dekkpakke om det ville påvirke Amperasalget og det trodde han. Men ha sa også - og det er jeg helt enig i - at det også for mange er to ulike kundegrupper. Ikke alle vil sitte med high tech bil som jo er mer M3 enn Ampera. Og mange vil sitte høyt. Og Opel har mange faste kunder.

advale

#16
Man skal være ganske rimelig skjør og sta hvis man velger Ampera foran M3 SR+ med å argumentere for sittehøyden.

Da er det bedre å bare plukke med seg en Kona på Finn.

saphran

Sitat fra: advale på fredag 19. april 2019, klokken 11:43
Man skal være ganske rimelig skjør og sta hvis man velger Ampera foran M3 SR+ med å argumentere for sittehøyden.

Da er det bedre å bare plukke med seg en Kona på Finn.

Hehe. Er nok ganske mange som er stive i rygg og bein...(en voksende kundegruppe er det og) og nettopp derfor velger en høyere bil enn Model 3.

Jeg valgte selv en brukt Ampera  fremfor Model 3 bare pga pris (SR med vinterhjul og metallic lakk ble 110k dyrere for min del), og fordi jeg egentlig ikke ville ha en så fin bil som nr 2 (nr 2 får mer juling med brostein og trange parkeringer), men foreldrene mine som har en Kona liker Amperaen best - nettopp pga dette med høyde og størrelse. De synes Kona er litt trang / liten bak ;D 

Kårepåsporet

Sitat fra: saphran på fredag 19. juli 2019, klokken 11:54
Sitat fra: advale på fredag 19. april 2019, klokken 11:43
Man skal være ganske rimelig skjør og sta hvis man velger Ampera foran M3 SR+ med å argumentere for sittehøyden.

Da er det bedre å bare plukke med seg en Kona på Finn.

Hehe. Er nok ganske mange som er stive i rygg og bein...(en voksende kundegruppe er det og) og nettopp derfor velger en høyere bil enn Model 3.

Jeg valgte selv en brukt Ampera  fremfor Model 3 bare pga pris (SR med vinterhjul og metallic lakk ble 110k dyrere for min del), og fordi jeg egentlig ikke ville ha en så fin bil som nr 2 (nr 2 får mer juling med brostein og trange parkeringer), men foreldrene mine som har en Kona liker Amperaen best - nettopp pga dette med høyde og størrelse. De synes Kona er litt trang / liten bak ;D

Merkelig det der med sittehøyde og lav bil. Vi har hatt Ioniq og venter på Tesla 3, verken jeg eller kona syntes det var noe spesielt, verken positivt eller negativt, å gå inn/ut av Tesla 3.
Jeg er nærmere seksti enn femti.....

DagfinnN

Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 19. juli 2019, klokken 15:26
Merkelig det der med sittehøyde og lav bil. Vi har hatt Ioniq og venter på Tesla 3, verken jeg eller kona syntes det var noe spesielt, verken positivt eller negativt, å gå inn/ut av Tesla 3.
Jeg er nærmere seksti enn femti.....
Jeg har alltid "hatet" lave biler. Har nå en S100 og en Ampera-e. Det er lettere å komme inn og ut av Opelen, ingen tvil om det. Men ellers er det ikke mye med den som er bedre enn på S-en.
By the way. Min datter låner nå Opelen og fikk ikke start på Gaustatoppen. Måtte ha hjelp av Opel service, viste seg å være flatt 12 volts batteri. Lurer på hvorfor så mange el-biler fortsatt beholder dette gammeldagse batteriet og hvorfor det ikke lades ved hovedbatteriet. Var over 25% strøm igjen på det.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Tellus

12 volts batteriet lades selvfølgelig fra hivedbatteriet, men noe kan gå galt. Tidlige leaf hadde en bug som medførte at 12 volts batteriet ladet ut hvis bilen ble stående tilkoblet over lengre tid uten bruk. Løsningen var å ikke la bilen stå tilkoblet 😀

Trekkoppbil

Man trenger 12V for å starte dc/dc og ac/dc og allt annet.

Det jeg synes er rart, er at ikke flere kjører rundt med startkabler og en liten booster i lommeformat.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA