Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke kjøp Ampera-e nå!

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 27. mars 2019, klokken 09:59

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

27. mars 2019:
Det er ventet en prisreduksjon på Ampera-e ettersom bilen har vist seg å være lite konkurransedyktig med dagens pris.

Det er derfor lurt å avvente signering av kontrakt i øyeblikket, til vi ser hva ny og redusert pris vil være.

https://www.dinside.no/motor/varsler-priskutt-pa-populaer-elbil/70914337

OPPDATERT: Opel har reduser prisen med 40.000kr....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kårepåsporet

Alternativt: ikke kjøp bil av Bertel O Steen!
De beviser gang på gang hvor grådige de er.

Thomas Parsli

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 28. mars 2019, klokken 07:24
Alternativt: ikke kjøp bil av Bertel O Steen!
De beviser gang på gang hvor grådige de er.

Flere som selger Ampera-e (f.eks mobile.no), men de har vel alle like høy pris?
Er ikke prisen noe som styres av norsk importør?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Prisene styres i stor grad av importør, men sluttprisen til kunde har ikke importør lov til å diktere.

Blir spennende å se hvilken pris de kommer med. Også spennende å se hva de gjøre med priser på ingåtte kontrakter. Mange som sitter på kontrakter der prisen har gått opp siden kontraktskriving for et halvt århundre siden, disse må i såfall justeres ned igjen, med mindre de greier å lage "pakker og editions" som gjør at de kan komme unna med at det er en annen bil...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kårepåsporet

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 28. mars 2019, klokken 08:32
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 28. mars 2019, klokken 07:24
Alternativt: ikke kjøp bil av Bertel O Steen!
De beviser gang på gang hvor grådige de er.

Flere som selger Ampera-e (f.eks mobile.no), men de har vel alle like høy pris?
Er ikke prisen noe som styres av norsk importør?

BOS er vel importør for Opel, Kia, Citroen/DS og Peugeot? Det var mitt poeng.

Thomas Parsli

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:19
BOS er vel importør for Opel, Kia, Citroen/DS og Peugeot? Det var mitt poeng.

Da er altså rådet å ikke kjøpe Opel, Kia, Citroen/DS eller Peugeot? ;)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Kårepåsporet

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:43
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:19
BOS er vel importør for Opel, Kia, Citroen/DS og Peugeot? Det var mitt poeng.

Da er altså rådet å ikke kjøpe Opel, Kia, Citroen/DS eller Peugeot? ;)

Det er jo selvsagt opp til hver enkelt å beslutte, jeg er lei av BOS etter prosessen med Kia, synes feks DS er interessant, men gidder ikle pga BOS.
Det finnes heldigvis alternativer.
Opel produsert i USA, via Fransk konsern osv osv, nei takk.

Tom E.


Electric cars in Norway

#8
Det er viktig å vurdere å kjøpe kjøpe biler fra alle de norske bilimportørene som selger EV uansett merke.
Det som nå gjelder fremover for Norges del er at vi støtter opp under "den grønne bølgen" som nå skjer hos alle bilimportørene uansett merke.

Alle er jo avhengig av alle i dette løpet fremover. Og for å skape "elbil drive fremover" så er vi avhengig at alle bilimportørene blir med.

Ampera-e er også en flott bil. Har kjørt den noen ganger selv og mener den er helt konge til sitt bruk og verdt prisen for de som trenger en slik type bil og vil beltale den nybilprisen.

Ser fra nybil statistikksiden at det er 68 ny registeringer av Ampera-e:+1:



Kårepåsporet

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 31. mars 2019, klokken 10:10
Det er viktig å vurdere å kjøpe kjøpe biler fra alle de norske bilimportørene som selger EV uansett merke.
Det som nå gjelder fremover for Norges del er at vi støtter opp under "den grønne bølgen" som nå skjer hos alle bilimportørene uansett merke.

Alle er jo avhengig av alle i dette løpet fremover. Og for å skape "elbil drive fremover" så er vi avhengig at alle bilimportørene blir med.

Ampera-e er også en flott bil. Har kjørt den noen ganger selv og mener den er helt konge til sitt bruk og verdt prisen for de som trenger en slik type bil og vil beltale den nybilprisen.

Ser fra nybil statistikksiden at det er 68 ny registeringer av Ampera-e:+1:

Er det noen en bør støtte opp om er det Tesla! Pga Tesla har vi i dag flere alternativer som klarer over 150 km hele året!
For min del så faller BOS langt nedover på listen.

tugit

Prisredusksjon på 40.000 kr.  Da ligger den på 359.000,- pluss levering.
Ingen prisendring for de som allerede har fått utlevert bilen sin, men de som har skrevet kontrakt den siste måneden vil få ny pris.

Electric cars in Norway

359' er en helt grei pris for den bilen

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. april 2019, klokken 21:42
Det som er problemet, kona er jo bedre og billigere, bare huyndai hadde klart å levere nok av dem
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Tellus

Det er vel fortsatt kun topputgaven Opel selger. Dvs skinn, oppgraderte felger, bedre lyd, samt en del førerassitansesystemer.

Opel burde tilby entryutgaven av Ampera. Det hadde vært en ok deal.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA