Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Testet Tesla UMC ladekabel(Ver 1) på en 2018 Leaf 40kwh.

Startet av Kay, tirsdag 26. mars 2019, klokken 22:27

« forrige - neste »

Kay

Jeg har 400V anlegg med 16A 3 fas CEE plugg ute, samt rød adapter til UMC kabelen. På Tesla/Mercedes/BMW så lader den med 11kw, så forventet at den skulle lade med 3,7kw på Leaf, siden denne kun lader på en fase, men ble overrasket da den lader med 6kw. Siden denne ofte kan kjøpes for 3500kr på Finn, så er det en rimelig løsning. Kobler jeg den på ladestasjonen min som er 3x16A så gir den bare 3,7kw. 

Joltus



Joltus

Det tallet der kan du ikke stole på :)

Det måles ikke hastighet der, det settes bare tid ut fra 3 eller 6kW. På hurtiglading ser man reell ladehastighet.

Du har nok hatt over 3kw og dermed har bilen satt 6kW på displayet. Skal du se ka du lader med må du se det på ladestasjonen eller via leafspy.

Kay

Du har helt rett. Tallet i bilen er helt feil. Håpløst dårlig av produsenten av bilen.

Joltus

Det er kun for et estimat mtp ladetid.

Har mange andre biler tilsvarende måling på ac lading?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA