Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.8.3 da116a6

Startet av ultimato, tirsdag 26. mars 2019, klokken 09:18

« forrige - neste »

ultimato

Fikk nettopp 2019.8.3 da116a6 installert på min 1 dager gamle Tesla Model 3 LR AWD

Nytt:
- Peak Power increase - 5% mer peak power, bedre akselerasjon
- Dynamic Break Lights - Hvis du kjører fortere enn 50km/h og bråbremser så vil bremselysene blinke raskt. Hvis du bråbremser til en full stopp vil nødlysene aktiveres
- Navigate on Autopilot (Beta)
- Sentry Mode
- Dog Mode

pers1

Fikk den samme har ikke sett i X hva oppdateringen inneholder
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

geear

Har fått den i X, og den har sentry mode, dog mode og oppdatert dashcam-løsning som nå også tar opp med sidekameraer.

Står ikke noe om verken power, dynamiske bremselys eller navigate on auto pilot. Fant heller ikke noe valg for det.

robinbj

Noen fleire enn meg som fikk problemer med dagens oppdatering? (Model 3)
Skjermen min skrur seg ikke på igjen. AC er død. Stereoanlegg er dødt. Appen får ikke kontakt. Tesla fikk heller ikke kontakt med appen og hadde ingen nyttige triks.
De ba meg kjøre til nærmeste Supercharger og koble til. Da skal bilen visstnok koble til nettet gjennom lader, som forhåpentligvis vil vekke skjermen eller la tesla få kontakt med bilen.
Neste steg blir å levere bilen på verksted sa de.

Gruer meg litt til å kjøre 5 mil til nærmeste supercharger uten speedometer og slikt.
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

zbk

Ingen problemer, men det tok nesten to timer før bilen var ferdig med oppdateringen. (TMX100D)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

Ingen problemer her heller, tok ca. 40 minutter, som det pleier å gjøre. X75.

Har aldri hørt at supercharger gir noen form for kommunikasjonstilgang før. Hadde nok heller kjørt til nærmeste servicesenter. Du har selvfølgelig prøvd "hard" reboot med scrollknapper og brems?

robinbj

Hei
Ja prøvde hard reset samt. 7 pump på bremsepedalen etterfulgt av å koble til ladekabel. Det skulle visst være et annet triks sa engelskmannen. Det er 12 mil å kjøre til Servicesenter. 4 mil til Supercharger. så trur jeg må prøve det først.
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

Tulle

Du for laste ned speedometer app på telefonen :)

geear

Å ta strømmen har løst mye på mange biler opp gjennom årene. Kanskje det går an å ta en sikring eller kanskje til og med ta av minuspolen på 12V-batteriet dersom det er 12V-batteri på Model 3? Vet de prøvde å kvitte seg med 12V og hente rett fra HV-batteri, men endte det slik?

GeirHM

Jeg fikk denne i dag. Sentry og dog mode! Who cares??? Jeg er så inn i granskauen provosert over at våre ikke får navi on autopilot!!! Hvorfor får m3 dette og ikke s/x??? Jeg brente av masse stål i juni i fjor og lot meg lure til å oppgradere til FSD.

JEG KAN IKKE FORSTÅ HVORFOR M3 FÅR NAVI ON AP OG IKKE S/X???

GeirHM

Jeg er egentlig ingen ivrig twitter bruker men denne gangen kunne jeg ikke la være å forsøke meg på en egen tweet:

Sitat@elonmusk
Why does Model 3 get Navi on Autopilot while the same firmware upgrade (2019.8.3) does not provide the Model S/X with the same feature? Unfair policy towards your loyal oldtimers! Greetings from Norway

Jeg synes jeg fortjener et svar. Ikke at jeg tror jeg får det.

z4rd

Har dere fått Chromium også? Skal visst være med. Altså ny engine til browser. Skal være merkbart bedre.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

DagfinnN

Mener å ha lest at dette ikke er klart ennå.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

z4rd

Er folk i statene som melder om endringen, og at det er merkbart bedre.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

robinbj

Endte med at bilen måtte på Falck planet inn til Oslo. Fikk ikke lov til å kjøre den inn av tesla da de meinte det ikke var forsvarlig. Kjedelig for ein filleting som SW oppdatering. Men veldig fornøyd med kundeservice hos tesla. Artig å få testa engelsk muntlig litt igjen. Nå kjører jeg Toyota leietraktor i noen dager.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA