Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslanissen var på besøk med gaver via OTA #bil2.0

Startet av olavxxx, tirsdag 26. mars 2019, klokken 07:42

« forrige - neste »

fnatiC

Hvordan fungerer dette? Jeg har awd non performance men ikke fått noen oppdatering enda?

holmjohnsen

Jeg fikk nettopp push-varsling i appen på mobilen. Bilen har stått parkert en times tid utenfor leiligheten. Wifi ut til der bilen står nå er ganske dårlig, så jeg antar at oppdatering har blitt sendt til bil på 4G/LTE.

Fikk som sagt push i appen, så gikk jeg inn i app for å sette i gang oppdatering. Står at det tar 45 min :)

RuneW

Sitat fra: fnatiC på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:11
Hvordan fungerer dette? Jeg har awd non performance men ikke fått noen oppdatering enda?

Hvordan fungerer hva? Hvis du mener hvem som får oppdatering og ikke, så er det slik at Tesla er forsiktige med å slippe en versjon til alle på en gang. Derfor kommer oppdateringen i "bølger".

Jeg fikk min 2019.8.3 i dag tidlig og har samme type bil som deg.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hovik

Sitat fra: hawK på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:12
Det går rykter om at oppdateringer pushes fortere hvis man kobler bilen til WiFi, er det korrekt?
Jeg har ikke dekning ned i garasjeanlegget, men jeg skal kunne koble meg til jobben sitt fra parkeringsplassen.

Av egen erfaring gir det menig å oppdatere biler som har valgt å sende data til Tesla først. På norske biler er vel dette opt-in. Grunnen er utviklerne hos Tesla ønsker å verifisere siste oppdateringer, og jobbe med siste versjon av data hentet fra bilene.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

GOS

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:14
Sitat fra: hawK på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:12
Det går rykter om at oppdateringer pushes fortere hvis man kobler bilen til WiFi, er det korrekt?
Jeg har ikke dekning ned i garasjeanlegget, men jeg skal kunne koble meg til jobben sitt fra parkeringsplassen.
Det er tilfeldig.

Tror ikke det er tilfeldig. Begge mine oppdateringer har kommet med en gang etter at jeg koblet den til Mobilen via trådløs sone. (Bilen har ikke kontakt med nettet hjemme)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

hawK

Sitat fra: GOS på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:59
Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:14
Sitat fra: hawK på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:12
Det går rykter om at oppdateringer pushes fortere hvis man kobler bilen til WiFi, er det korrekt?
Jeg har ikke dekning ned i garasjeanlegget, men jeg skal kunne koble meg til jobben sitt fra parkeringsplassen.
Det er tilfeldig.

Tror ikke det er tilfeldig. Begge mine oppdateringer har kommet med en gang etter at jeg koblet den til Mobilen via trådløs sone. (Bilen har ikke kontakt med nettet hjemme)


Ok, takk. Da forsøker jeg det etterpå!


Sent from my iPhone using Tapatalk

traktormekker

Fikk også 2019.8.3 da116a6 på min model 3 long range i dag. Det skal være wifi i garasjen om enn noe svakt. Jeg testet at Dashcam funket med usb stick og brått var cruise control der også ( ved å ta spaken 1 hakk ned, dette har ikke fungert så langt). Men har ikke testet mye. Jeg kjøpte ikke AP men fikk som mange andre en sms 1/3 om at autopilot ( Autosteer, Adaptiv-Cruise Control) kom på som følge av priskutt. Men om noe av dette fungere nå vet jeg ikke.

afo

Fikk også oppdatering i dag. Min bil har bare stått 2 etg. Under bakken i parkeringskjeller, både hjemme og på jobb. Aldri vært koblet til wifi, men laster ned oppdateringer og får kontakt via appen alikevel. Veldig bra da mobilen ikke har dekning noen av stedene   :+1:

fnatiC

Sitat fra: RuneW på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:24
Sitat fra: fnatiC på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:11
Hvordan fungerer dette? Jeg har awd non performance men ikke fått noen oppdatering enda?

Hvordan fungerer hva? Hvis du mener hvem som får oppdatering og ikke, så er det slik at Tesla er forsiktige med å slippe en versjon til alle på en gang. Derfor kommer oppdateringen i "bølger".

Jeg fikk min 2019.8.3 i dag tidlig og har samme type bil som deg.

Takker for svar :-) er det slik at jeg skal få beskjed at en oppdatering er tilgjengelig i innboksen på appen? Eller må jeg koble bilen på wifi?

Autowinder

Sitat fra: fnatiC på tirsdag 26. mars 2019, klokken 12:00
Sitat fra: RuneW på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:24
Sitat fra: fnatiC på tirsdag 26. mars 2019, klokken 10:11
Hvordan fungerer dette? Jeg har awd non performance men ikke fått noen oppdatering enda?

Hvordan fungerer hva? Hvis du mener hvem som får oppdatering og ikke, så er det slik at Tesla er forsiktige med å slippe en versjon til alle på en gang. Derfor kommer oppdateringen i "bølger".

Jeg fikk min 2019.8.3 i dag tidlig og har samme type bil som deg.

Takker for svar :-) er det slik at jeg skal få beskjed at en oppdatering er tilgjengelig i innboksen på appen? Eller må jeg koble bilen på wifi?
Et pop-up vindu kommer automatisk og gir deg muligheten å vente med installasjon, gitt tidspunkt eller straks. Tok ca 25-30 minutter selv om det sto 45.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

tmfredriksen

Sitat fra: hawK på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:12
Det går rykter om at oppdateringer pushes fortere hvis man kobler bilen til WiFi, er det korrekt?
Jeg har ikke dekning ned i garasjeanlegget, men jeg skal kunne koble meg til jobben sitt fra parkeringsplassen.

Har ikke wifi i garasjen. Fikk samboern til å koble til WiFi på jobb i dag 1140. 1150 fikk jeg varsel om oppdatering. Tror ikke det er tilfeldig.

Oppdateringen tok forøvrig 20-25 min. Gikk fra 2019.5.25 til 2019.8.3.

hawK

Sitat fra: tmfredriksen på tirsdag 26. mars 2019, klokken 13:59
Sitat fra: hawK på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:12
Det går rykter om at oppdateringer pushes fortere hvis man kobler bilen til WiFi, er det korrekt?
Jeg har ikke dekning ned i garasjeanlegget, men jeg skal kunne koble meg til jobben sitt fra parkeringsplassen.

Har ikke wifi i garasjen. Fikk samboern til å koble til WiFi på jobb i dag 1140. 1150 fikk jeg varsel om oppdatering. Tror ikke det er tilfeldig.

Oppdateringen tok forøvrig 20-25 min. Gikk fra 2019.5.25 til 2019.8.3.

Får du push-varsling til tlf når oppdatering er tilgjengelig?

trikola

Jeg får varsel på telefonen både når nedlastingen er klar for installasjon og - etter å ha gitt klarsignal til installasjonen - når installasjonen er avsluttet
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

S4e

Sitat fra: trikola på tirsdag 26. mars 2019, klokken 14:24
Jeg får varsel på telefonen både når nedlastingen er klar for installasjon og - etter å ha gitt klarsignal til installasjonen - når installasjonen er avsluttet

Samme her - vanlig LR AWD og uten EAP.

Har ikke fått sjekket om AP har dukket opp. Vanlig cruise controll hadde jeg med forrige versjon også.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Toalmar

Nissen kom til meg i går kveld. Push via app om oppdatering var klar. oppdatert i går kveld. -Ingen AP enda for meg
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA