Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2019 E-golf - Ladekabel - Reset?

Startet av olegus, tirsdag 26. mars 2019, klokken 01:44

« forrige - neste »

olegus

Hei,

Nå kjenner jeg frustrasjonen bre seg i kroppen.

Plutselig finner ladekladden ut at den skal slutte å fungere.
2 dager på rad så lader den i ca 15 min så går den i «nødmodus» og slutter å lade

Legger ved bilde av laderen

https://ibb.co/xY8V3MG




geear

Den viser et reset-symbol der? Er det ikke bare å trykke og holde inne det f.eks.?

olegus

Skjer ingenting når jeg trykker på symbolet desverre

Skogstomten

Du måste trycka rejält "hårt" på knappen (den känns lite konstig jämfört med knapparna på de äldre laddkablarna)

Rav4_EV

Ser ut som den lyser for "jordfeil". Lenge siden du fikk sjekket anlegget?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

olegus

Sitat fra: Skogstomten på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:50
Du måste trycka rejält "hårt" på knappen (den känns lite konstig jämfört med knapparna på de äldre laddkablarna)

Har trykket hardt og lenge, skjer fortsatt ingenting.

olegus

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 27. mars 2019, klokken 15:22
Ser ut som den lyser for "jordfeil". Lenge siden du fikk sjekket anlegget?

Ja det er sjekket, var ingen jordfeil på anlegget når elektriker sjekket, men  kan være en feil i området som kommer og går som elektronikken slår ut på.

Ergo, noen dager får jeg fulladet bil, andre dager får jeg 20 km.

Jeg venter på å få satt opp ordentlig lader men i ca en uke til må jeg bruke vanlig stikkontakt

e-Stig

Sitat fra: olegus på onsdag 27. mars 2019, klokken 21:44
Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 27. mars 2019, klokken 15:22
Ser ut som den lyser for "jordfeil". Lenge siden du fikk sjekket anlegget?
Jeg venter på å få satt opp ordentlig lader men i ca en uke til må jeg bruke vanlig stikkontakt

Har du prøv å lade andre steder enn hjemme slik at du får sammenlignet? Det virker som dette er en ganske sjelden feil.

Jeg fikk Salto ladestasjon på plass i går. Jeg har ladet på jobben og rundt om på hurtigladere mens jeg ventet på vår og bedre vær. Utrolig deilig å plugge inn bilen i en splitter ny ladestasjon i går kveld. Nå blir det god og varm bil på morgenkvisten hver dag.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

olegus

Viste seg at laderen var defekt, fått en ny (annen type) Nå fungerer alt fint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA