Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bombrikke i Model 3

Startet av Slettet profil, mandag 25. mars 2019, klokken 20:37

« forrige - neste »

jpg

Noen som har prøvd bak dekselet i enden av treverket?
Fikk akkurat fått min brikke i posten, men har ikke fått prøvd den enda...

Se video fra 1:44

https://www.youtube.com/watch?v=vdBma9qQf1s&t=104
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Gadget

Sitat fra: Jorgen Bjerke på tirsdag 25. juni 2019, klokken 21:58
Sitat fra: Ketilwaa på mandag 24. juni 2019, klokken 11:15
Mulig dette er besvart tidligere i tråden, men da jeg hentet min 3 i forrige uke fikk jeg beskjed fra personen fra leveringsteamet om å montere brikken i ett av "hullene" på undersiden av panseret.

Hentet min på Lillestrøm i dag, og fikk samme tips.

Jeg festet min med dobbeltsidig teip i et av hullene oppunder foran og jeg ser nå at det er registrert mange passeringer på brikken. Så jeg vil si det er vellykket. Men jeg har den nest nyeste bombrikke typen tror jeg, ikke noe plast klips bare borrelås.

Linka

Sitat fra: jpg på torsdag 27. juni 2019, klokken 17:04
Noen som har prøvd bak dekselet i enden av treverket?
Fikk akkurat fått min brikke i posten, men har ikke fått prøvd den enda...

Se video fra 1:44

https://www.youtube.com/watch?v=vdBma9qQf1s&t=104

Min nye bombrikke fungerer helt fint liggende løst i hanskerommet. (Type med kun borrelås) Hadde kanskje forsøkt det før jeg gikk i gang med de andre alternativene..?

Lime den i frunken fungerte ikke for min del.

Lynkjapp

Fikk endelig tatt noen bilder av min bombrikkeplassering. Det er altså Fjellinjens brikke av årets modell og som man ser på bildet så sitter den i sin holder, slik at den blir aktivert.

Det fine er at hvis man bruker riktig hexagon så sitter brikken helt perfekt av seg selv uten bruk av dobbeltsidig teip. Og den sitter så løst at man ikke trenger å tvinge den på plass og likevel så stødig at den ikke skrangler eller løsner.


123kris

#64
Min ligger i hanskerommet. Alle passeringer blir registrert, funker som bare det. :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Linka

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:21
Fikk endelig tatt noen bilder av min bombrikkeplassering. Det er altså Fjellinjens brikke av årets modell og som man ser på bildet så sitter den i sin holder, slik at den blir aktivert.

Det fine er at hvis man bruker riktig hexagon så sitter brikken helt perfekt av seg selv uten bruk av dobbeltsidig teip. Og den sitter så løst at man ikke trenger å tvinge den på plass og likevel så stødig at den ikke skrangler eller løsner.

Snodig, jeg har helt ny brikke, samme som deg tror jeg, men fra Ferde, men den ble ikke plukket opp slik. Mulig jeg har min i hexagon +1 til høyre. Uansett, endte opp i hanskerommet i etterkant, og der virker det.

v1sper

Har montert min brikke (nyeste fra Fjellinjen) i midterste hexagon i panseret, ser i loggen på Fjellinjen.no at alle passeringer har blitt registrert hittil.
Tesla Model ☰ - LR AWD - 19" Sport - AP - Midnight Silver - Sort interiør - Hengerfeste - HW3 - VIN 291xxx
Tesla Model Y - Performance - 21" Über Turbine - FSD - Black - Sort interiør - Bestilt 7.2.2020

BDA1

Sitat fra: v1sper på fredag 05. juli 2019, klokken 10:39
Har montert min brikke (nyeste fra Fjellinjen) i midterste hexagon i panseret, ser i loggen på Fjellinjen.no at alle passeringer har blitt registrert hittil.
Er det brikken som ble registrert eller er det skiltnummeret? Du ser det på symbolet til venstre for passeringen. Det er enten kamera (skiltregistrering) eller et plusstegn. Jeg fikk bare skiltregistrering når jeg hadde brikken i frunken.

Linka

Sitat fra: BDA1 på fredag 05. juli 2019, klokken 13:52
Sitat fra: v1sper på fredag 05. juli 2019, klokken 10:39
Har montert min brikke (nyeste fra Fjellinjen) i midterste hexagon i panseret, ser i loggen på Fjellinjen.no at alle passeringer har blitt registrert hittil.
Er det brikken som ble registrert eller er det skiltnummeret? Du ser det på symbolet til venstre for passeringen. Det er enten kamera (skiltregistrering) eller et plusstegn. Jeg fikk bare skiltregistrering når jeg hadde brikken i frunken.


Snodig visst det fungerer hos enkelte med samme brikke ja :-/ Sånn ser det ut hos meg


Sent from my iPhone using Tapatalk


Autowinder

#70
Ja, og under panser av aluminium går normalt ikke, under frontruta går, og kanskje i hanskerom eller midtkonsoll. Men jeg ser ikke problemet med å følge rådet i brukermanualen side 163 og feste den på høyre side av bakspeilfestet. Er en litt nøye på det er det jo mulig å lakkere den sort.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

jpg

Så lenge en har bombrikke avtale, får en rabatt uansett.
Mister ikke rabatten om brikken går tom for strøm, eller at bomstasjonen ikke klarte å detektere brikken.

Har den selv liggende i hanskerommet, fungerer utmerket (brikke blir detektert). Oppfordrer alle til å legge den der istedet for frontruten, av estetiske grunner!
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

jlan

På endel ferger brukes håndscannere med ganske kort rekkevidde.  Hvis brikken er skjult så er det greit å bli ved bilen til billettøren har fått kontakt med den.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

cra

Sitat fra: jpg på mandag 22. juli 2019, klokken 11:42
Oppfordrer alle til å legge den der istedet for frontruten, av estetiske grunner!

Å ikke ville henge opp bombrikka av estetiske grunner er så latterlig (synes jeg). Det er så mange andre ting som skjemmer bilen (hvilket som helst merke/modell), hvorav et surt sjåførtryne (sikter ikke til noen spesielle her) kanskje er det mest skjemmende!  8)  Jeg tror aldri jeg har tenkt over at det henger ei brikke der på noen som helst bil jeg har sett.

Er det en helt unik bil på ei utstilling kan jeg forstå at man fjerner brikka, men på en bruksbil? Kom an....  ::). Hva med ettermontert dashcam? P-skive? Beboer-oblat?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

z4rd

Alle de tingene du ramset opp skjemmer utseendet og utsikten. Derfor har jeg ingen av de tingene klistret i frontruta. P-skive har jeg løst og legger frem ved behov.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA