Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bombrikke i Model 3

Startet av Slettet profil, mandag 25. mars 2019, klokken 20:37

« forrige - neste »

K.M.L

Sitat fra: HCO på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:32
De nyeste brikkene virker bare når de er satt inn i plastikk-holderen.
Stemmer det. Fikk et pipesignal når jeg koblet de sammen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

Slettet profil

Satte den i veggen foran i trunken. Fikk grønt kryss i bomringen i dag, så den registreres tydeligvis.  :+1:

GL1

Pratet med Fjellinjen for et par dager siden. De sa at noen lyssignal allerede er slukket, selv om det offisielt skjer 6/4


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Elmo

Sitat fra: HCO på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:32
De nyeste brikkene virker bare når de er satt inn i plastikk-holderen.

Hvilken holder ??  Bilde ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ketilwaa

Mulig dette er besvart tidligere i tråden, men da jeg hentet min 3 i forrige uke fikk jeg beskjed fra personen fra leveringsteamet om å montere brikken i ett av "hullene" på undersiden av panseret.

fredag

Det funker helt fint å montere brikken fra Fjellinjen i det skraverte feltet i frontruta på Model 3 rett til høyre (styrbord) for festet til speilet. Brikken blir lest av fint når den er plassert der.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Handyman

Sitat fra: fredag på mandag 24. juni 2019, klokken 17:08
Det funker helt fint å montere brikken fra Fjellinjen i det skraverte feltet i frontruta på Model 3 rett til høyre (styrbord) for festet til speilet. Brikken blir lest av fint når den er plassert der.
Det er fordi dette feltet nettopp er beregnet til bombrikker ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Larmod3

Kommer aldri til å henge opp den stygge klumpen på min frontrute. Jeg har min nå bak skjermen på holderen, men den registreres om den ligger i hanskerommet og i frunken også, så mange alternativer enn å feste den på ruta.
TM3 LR AWD
Bærum

Toalmar

Sitat fra: Larmod3 på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:47
Kommer aldri til å henge opp den stygge klumpen på min frontrute. Jeg har min nå bak skjermen på holderen, men den registreres om den ligger i hanskerommet og i frunken også, så mange alternativer enn å feste den på ruta.
Den stygge "klumpen" ser man ikke fra førerstolen så det er egentlig ikke noe problem.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Jorgen Bjerke

Sitat fra: Ketilwaa på mandag 24. juni 2019, klokken 11:15
Mulig dette er besvart tidligere i tråden, men da jeg hentet min 3 i forrige uke fikk jeg beskjed fra personen fra leveringsteamet om å montere brikken i ett av "hullene" på undersiden av panseret.

Hentet min på Lillestrøm i dag, og fikk samme tips.

TøddiVedder

Har noen bilde av hvor og hvordan?

Fush

Klipset på plastbiten og slang min i hanskerommet. 9/10 passeringer registreres på brikken i følge min side på autopass.no

-Sig
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

bakskj

Støtter denne, min ligger også i hanskerommet og registreres av bommene rundt Oslo uten problemer.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Linka

Jeg prøvde først å lime en splitter ny ladebrikke i frunken, og da ble ingenting registrert.

Holdt den ut vinduet en gang  for å sjekke at ikke det var noe feil med ladebrikken, og i etterkant havnet den tilfeldigvis i hanskerommet. Siden har alle bompasseringer blitt registrert med brikke.

gvh

Ingenting som registreres i min frunk heller, så da får jeg teste hanskerommet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA