Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bombrikke i Model 3

Startet av Slettet profil, mandag 25. mars 2019, klokken 20:37

« forrige - neste »

Slettet profil

Har noen gode tips om hvor den kan monteres uten å synes?

P.S: Jeg fikk den i dag og har foreløpig montert den i frunken. Jeg vet ikke om det virker ennp, men tenkte det var verdt et forsøk. Fronten av bilen er jo i plast, så signalet kommer kanskje igjennom?

På vår X og S (solgt) har vi hatt dem i det lille rommet over skjermen med speedometeret. 

Toalmar

Hva er greia med at den ikke skal synes?

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

GL1

Jeg pratet med fjellinjen i dag, fordi jeg venter på nytt brikkefeste. Min brikke har så langt ligget i koppholderen, og fikk bekreftet at den har registrert passeringer. Han sa jeg godt kunne legge den i hanskerommet.

Men:
Hva er greia med at så mange elbileiere "på død og liv" må få gjemt bort bombrikken? Selv kommer jeg til å feste den oppe bak speilet på vanlig vis, utenfor synsfelt for fører.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Bmwi3

Sitat fra: Teslamats på mandag 25. mars 2019, klokken 20:37
Har noen gode tips om hvor den kan monteres uten å synes?

P.S: Jeg fikk den i dag og har foreløpig montert den i frunken. Jeg vet ikke om det virker ennp, men tenkte det var verdt et forsøk. Fronten av bilen er jo i plast, så signalet kommer kanskje igjennom?

På vår X og S (solgt) har vi hatt dem i det lille rommet over skjermen med speedometeret.
Les bruksanvisningen...Den skal plasseres på høyre side av speilet.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

GL1

Sitat fra: Toalmar på mandag 25. mars 2019, klokken 20:50
Hva er greia med at den ikke skal synes?

Godt å se at flere lurer på dette... Lurte litt på om det er jeg som er rar   :o
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Autowinder

Sitat fra: Teslamats på mandag 25. mars 2019, klokken 20:37
Har noen gode tips om hvor den kan monteres uten å synes?

P.S: Jeg fikk den i dag og har foreløpig montert den i frunken. Jeg vet ikke om det virker ennp, men tenkte det var verdt et forsøk. Fronten av bilen er jo i plast, så signalet kommer kanskje igjennom?

På vår X og S (solgt) har vi hatt dem i det lille rommet over skjermen med speedometeret.
Panseret er av aluminium og vil blokkere signalet. Mulig bak støtfanger vil fungere, men trolig vanskelig å komme til.
Har noen som har trukket kabler bak deksler oppdaget hideaways?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hELgenen

De skal jo slutte med brikker er siste nytt. Legg den bort. Du trenger den aldri mer.

krister461

Jeg har lakkert min brikke sort og festet den med sort dobbeltsidig teip ved siden av speilet.

RuneW

Sitat fra: Toalmar på mandag 25. mars 2019, klokken 20:50
Hva er greia med at den ikke skal synes?

Sikkert noen som er redd den skal bli stjålet  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hELgenen

Så lenge du har avtale så blir fremtidge kostnader korrekt. En trenger ikke brikken. Har alltid fått korrekt registreringer uten brikke i bilen,men med avtale

Øyvind.h

Sitat fra: GL1 på mandag 25. mars 2019, klokken 20:57
Sitat fra: Toalmar på mandag 25. mars 2019, klokken 20:50
Hva er greia med at den ikke skal synes?

Godt å se at flere lurer på dette... Lurte litt på om det er jeg som er rar   :o
Fjellinjen pleier lage manualer til biler som er vanskelige.
Praktisk på brobizz, ferger osv. Har hatt mye snø på skiltet i vinter. Da er det også essensielt med brikke.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Handyman

Sitat fra: hELgenen på mandag 25. mars 2019, klokken 21:06
Så lenge du har avtale så blir fremtidge kostnader korrekt. En trenger ikke brikken. Har alltid fått korrekt registreringer uten brikke i bilen,men med avtale
Uten brikke lager man ekstra arbeid for bomselskapene, disse kostnadene påføres "felleskapet".
Kjører men uten brikke hjelper man elbihaterne i arbeidet med at elbilene raskere må betale i bommene.
Spør bomselskapene om de ønsker at man bruker brikke.... tipper de fleste sier ja.
Men hvis man er vrang, paranoid, eller har andre prinsipper mot brikke (tinfoil-hatter) er det lite man kan gjøre. ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Solheim

#12
SitatHvem har rett på fritak for bompenger?

Med rett til fritak kan du passere gjennom bomstasjonene gratis.
Kjøretøygrupper merket med * må ha en gyldig AutoPASS-avtale og brikke i kjøretøyet for å få fritak eller redusert takst. Fritak må dokumenteres.

Hvertfall dette som står på siden til mitt bomselskap.

Toalmar

Sitat fra: Handyman på mandag 25. mars 2019, klokken 22:45
Sitat fra: hELgenen på mandag 25. mars 2019, klokken 21:06
Så lenge du har avtale så blir fremtidge kostnader korrekt. En trenger ikke brikken. Har alltid fått korrekt registreringer uten brikke i bilen,men med avtale
Uten brikke lager man ekstra arbeid for bomselskapene, disse kostnadene påføres "felleskapet".
Kjører men uten brikke hjelper man elbihaterne i arbeidet med at elbilene raskere må betale i bommene.
Spør bomselskapene om de ønsker at man bruker brikke.... tipper de fleste sier ja.
Men hvis man er vrang, paranoid, eller har andre prinsipper mot brikke (tinfoil-hatter) er det lite man kan gjøre. ;)
Du vet hva man sier? Man ser ikke skogen for trær.
Ikke like lett for alle å se at det går ut over felleskapet.......

Først meg selv, så meg selv.....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

teslamsp

Er ingen vits å bruke brikke. Skiltet leses automatisk og brikken er knyttet til skiltet, så det er bare vås at dette må gjøre manuelt. Det var noe bomselskapene brukte som argument tidligere, for å ta inn ekstra gebyrer. Men det har de tydeligvis ikke hjemmel for lenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA