Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe på Tesla vegglader

Startet av GeirHM, mandag 25. mars 2019, klokken 10:05

« forrige - neste »

GeirHM

Til de som er interessert:

Det fungerer helt utmerket å bruke en TWC (Tesla vegglader) som ladestasjon hjemme om du har et TN anlegg med 400v. Jeg henvendte meg til vår lokale forhandler av Zoe og deres samarbeidspartner hadde en mye dyrere løsning. En Tesla vegglader koster akkurat nå 5100 kr. Og du finner dem enda billigere på Finn. Pass i tilfelle på at du får kvittering.

Det er mye oppmerksomhet rundt dette at Zoe mangler hurtigladingsmulighet. Det er nok mindre fokus på at bilen er en av få som kan lade på mer enn 7 kWt på hjemmeanlegg. Vårt anlegg har 3fas 16a og gir oss 11 kWt. Det gir større ladefleksibilitet i hverdagen.

creal


GeirHM

Det er jo dette med IT-anlegg og Zoe. Tror du trenger en trafo-løsning. Uten at jeg kan det tekniske rundt dette.

emmern

Zoe må ha TN-nett for å lade. Det er derfor de har "ladebøtte" og "støvsuger" som er trafoløsninger for å gjøre om IT-nettet til et TN-nett.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

pudderjagar

Sitat fra: creal på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:35
Funker det ikke med 220V?

DU kan lade Zoe på 230V der strømnettet er riktig. Da er bare å prøve, du kan ikkje ødelegge noko.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA